روشهای مدیریت و جلوگیری از تمام شدن اینترنت دیتا در اندروید

1397/9/27 11:02

برخی از اوپراتورها بسته های اینترنتی نامحدود ارائه میکنند که اغلب گران قیمت هستند و در ساعات و مکانهایی خاص قابل استفاده هستند بنابر این ما برای اینکه از بسته های اینترنتی دیتا استفاده کنیم مجبوریم بسته های حجمی روزانه را خریداری کنیم
که متاسفانه یکی از مشکلاتی که کاربران دارند این است که زود به زود اینترنت همراه آنها تمام میشوند و هربار باید بسته های گران قیمت را خریداری کنند.
در این مقاله میخواهیم در مورد اینکه چگونه استفاده از اینترنت دیتا در گوشی را مدیریت کنیم را بررسی کنیم.

1) محدود کردن استفاده از اینترنت دیتا در اندروید

مشاهده و تنظیم مصرف ماهیانه اینترنت دیتا

در گوشی اندرویدی به Settings > Network & Internet > Data Usage بروید ، در این قسمت میتوانید مشاهده کنید که چه میزان از اینترنت دیتا استفاده کرده اید (همچنین در برخی از گوشی ها باید به مسیر Settings > Wireless & networks > Mobile data بروید)

معمولا در بالای صفحه نمودار یا نواری را مشاهده میکنید که میزان حجم مصرفی اینترنت دیتا را نشان داده است.
در مرحله اول باید وارد گزینه Data Warning & Limit شوید تا حداکثر حجم مصرفی اینترنت دیتا را مشخص کنیم به طور مثال حجم مصرفی در ماه خود را به 5 گیگابایت تنظیم کنید تا زمانی که در مدت یک ماهه اگر گوشی شما بخواهد بیشتر از 5 گیگابایت از اینترنت دیتا را استفاده کند به طور خودکار اینترنت دیتا خاموش شود و هشداری را در این مورد مشاهده کنید.
در صورتی که این گزینه در گوشی شما وجود نداشت در همان صفحه Mobile data بر روی علامت چرخ دنده از بالا سمت راست ضربه بزنید و سپس در گزینه Monthly data limit میزان حجم مصرفی در ماه را به صورت مگابایت وارد کنید.

محدود کردن استفاده از اینترنت دیتا در اندروید

غیرفعال کردن اینترنت دیتا بر روی برنامه ها

هم اکنون باید بررسی کنیم که چه برنامه هایی از اینترنت دیتا و به چه میزان استفاده میکنند برای همین از همان صفحه بر روی App data usage یا data usage ranking ضربه بزنید.
هم اکنون برنامه هایی که بیشترین میزان استفاده از دیتا را کرده اند را به ترتیب از بیشترین به کمترین مشاهده خواهید کرد به طور مثال برنامه Maps را انتخاب کرده و برای اینکه این برنامه از این پس از اینترنت دیتا استفاده نکند باید گزینه Background data را غیرفعال کنید.

اگر در گوشی شما گزینه ای به نام Mobile data وجود دارد آنرا هم غیرفعال کنید.

هم اکنون باید بررسی کنیم که چه برنامه هایی از اینترنت دیتا و به چه میزان استفاده میکنند برای همین از همان صفحه بر روی App data usage یا data usage ranking ضربه بزنید.


فعال سازی Data Saver

گزینه دیگری که میتواند در سیستم عامل اندروید برای مدیریت اینترنت دیتا تاثیر گذار باشد این است که برنامه هایی که در پس زمینه گوشی به دریافت و ارسال اطلاعات مشغول هستند را غیر فعال کنید ، این برنامه ها در صورت ارسال و دریافت اطلاعات میتوانند از حجم اینترنت دیتا شما استفاده کنند. برای همین وارد قسمت Data Saver شوید و گزینه Use Data Saver را فعال کنید.

فعال سازی Data Saver


2) استفاده از برنامه کاربردی برای مدیریت اینترنت دیتا

استفاده از برنامه کاربردی برای مدیریت اینترنت دیتا

در بالا با استفاده از تنظیمات سیستم عامل اندروید محدودیت برای استفاده از اینترنت دیتا را ایجاد کردیم اما اینبار میخواهیم برنامه کاربردی NetGuard را معرفی کنیم که یکی از بهترین برنامه ها برای مدیریت اینترنت دیتا است ، این برنامه نه تنها مانع استفاده برنامه ها از اینترنت دیتا میشود بلکه میتواند برای اینترنت وای فای هم همین کار را انجام دهد.
از مزایای دیگر این برنامه این است که پهنای باند اینترنت شما را کاهش میدهد ، عمر باتری را افزایش میدهد ، تبلیغات را متوقف میکند و...
برنامه NetGuard خود را به عنوان یک فایروال در گوشی معرفی کرده است که تصمیم میگیرد کدام برنامه به اینترنت متصل شود و کدامیک اجازه دسترسی به اینترنت را ندارند.

محدود کردن استفاده از اینترنت دیتا در برنامه NetGuard

در NetGuard برنامه ها به صورت حروف الفبا قرار میگیرند که در کنار هر یک از آنها علامت وای فای و دیتا را مشاهده خواهید کرد که مشخص میکند این برنامه از وای فای استفاده میکند یا دیتا برای غیرفعال کردن هر کدام میتوانید از همان علامت ها استفاده کنید.
برای کنترل بیشتر میتوانید بر روی علامت کشویی در کنار هر برنامه ضربه بزنید تا گزینه های مختلفی از جمله محدود کردن استفاده از اینترنت در حالت رومینگ و... را مشاهده کنید.

محدود کردن استفاده از اینترنت دیتا در برنامه NetGuard

همچنین در برنامه میتوان مشخص کرد به طور پیشفرض در هنگام اتصال به وای فای یا اینترنت دیتا همه برنامه ها برای استفاده از اینترنت متوقف شوند یا اینکه اینترنت دیتا شما از 3G ، 4G یا LTE استفاده کند.
به طور کلی اگر حجم مصرفی اینترنت دیتا برای شما مهم است حتما برنامه NetGuard را بر روی گوشی نصب کنید چون پس از چند وقت نتایج شگفت انگیری را حس مشاهده خواهید کرد که در نتیجه هزینه های اینترنت شما بسیار کاهش خواهد یافت.


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
59
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
hanie