روشهای شکستن قفل ویندوز XP و تغییر رمز Administrator

1397/10/1 11:58

حفاظت از رایانه با یک رمز قوی و منحصر به فرد فوق العاده مهم است که از همان ابتدا در ویندوز این مسئله از جایگاه مهمی برخوردار بوده است ، ویندوز XP از محبوبترین ویندوزهای عرضه شده توسط مایکروسافت است که کماکان با این که چندین نسخه بعد از آن منتشر شده ولی هنوز برخی از کاربران از این ویندوز استفاده میکنند یا اینکه کامپیوتری قدیمی دارند که چندین سال به سراغ آن نرفته اند و زمانی که میخواهند وارد ویندوز شوید با پنجره درخواست رمز ورود روبرو میشوند که رمز عبور را به یاد نمی آورند.
اگر رمز عبور ویندوز ایکس پی را فراموش کرده باشید باید چه کاری انجام دهید؟
خوشبختانه روش هایی برای ورود به ویندوز ایکس پی وجود دارد که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.


1) تنظیم مجدد رمز ویندوز XP با استفاده از Ctrl+Alt+Del

اگر برای ویندوز ایکس پی خود رمز عبور تعیین کرده اید به احتمال زیاد شما بتوانید با اکانت مدیر وارد شوید ، در ویندوز ایکس پی یک حساب کاربری Administrator ایجاد میشود که بدون رمز است و بسیاری از کاربران از آن اطلاعی ندارند بنابر این شما میتوانید توسط این حساب کاربری وارد ویندوز شوید.
هنگامی که میخواهید وارد ویندوز و صفحه قفل شوید دکمه های Ctrl+Alt+Delete را از صفحه کلید همزمان فشار دهید ظاهر ورود به ویندوز تغیر خواهد کرد که باید نام کاربری و رمز عبوری وارد کنید برای همین در قسمت Username عبارت Administrator را وارد کرده و بدون وارد کردن رمز بر روی OK کلیک کنید.

اگر نتوانستید وارد شوید به احتمال زیاد حساب کاربری Administartor هم دارای رمز است و باید از روش های دیگر که خواهیم گفت استفاده کنید.
پس از اینکه وارد ویندوز شدید مستقیم به مسیر Control Panel > User Account > Change Account بروید سپس حساب کاربری خود را انتخاب و رمزعبور آن را تغییر دهید.


2) تنظیم مجدد رمز ویندوز XP با استفاده از SafeMode و خط فرمان

در این روش میخواهیم از طریق SafeMode و Command Prompt وارد حساب کاربری قفل شده ویندوز ایکس پی شویم.
برای دسترسی به SafeMode ویندوز ایکس پی باید رایانه خود را ریستارت کنید در حالی که رایانه در حال بوت شدن است دکمه F8 از صفحه کلید را فشار دهید در صفحه باز شده Command Prompt را از گزینه های موجود انتخاب کنید و سپس دستورات لازم برای تغییر رمز عبور را وارد کنید.


تغییر رمزعبور ویندوز Xp با استفاده از خط فرمان

دقت کنید این کار در مواقعی مورد استفاده قرار میگیرد که شما در ویندوز هستید و میخواهید رمزحساب کاربری خود را تغیر دهید ولی یک ویروس یا مشکلی در ویندزو مانع از انجام این کار میشود.
در ویندوز دکمه های Win+R را همزمان فشار داده تا پنجره Run باز شود عبارت CMD را تایپ کرده و دکمه اینتر را بفشارید ، با باز شدن خط فرمان دستور زیر را تایپ کنید :

 net user [account name] [new password] 

به جای account name نام کاربری و new password رمز عبور جدید را وارد کنید.

که باید مانند تصور زیر باشد.

همچنین برای حذف رمز عبور حساب کاربری باید دستور زیر را وارد کنید.

 net user [account name] "" 


3) تنظیم مجدد رمزعبور ویندوز XP از طریق یک حساب دیگر

اگر شما از ویندوز XP استفاده میکنید میتوانید توسط حساب کاربری دیگری رمز عبور خود را تغییر دهید.

بر روی My Computer راست کلیک کرده و Manage را انتخاب کنید.

سپس به مسیر System Tools > Local Users and Groups > Users بروید بر روی حساب کاربری خود راست کلیک کرده و Set Password را انتخاب کنید.


تنظیم مجدد رمزعبور ویندوز XP از طریق Remote User Management

اگر نمیتوانید از طریق یک حساب کاربری دیگر به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید میتوانید از Remote User Management استفاده کنید.

در یک رایانه دیگر (حتما نباید ویندوز ایکس پی باشد میتوانید ویندوزی دیگر باشد) در نوار جستجو عبارت Computer Management را تایپ کرده و از نتایج بر روی آن کلیک کنید در پنجره باز شده بر روی Computer Management (Local) راست کلیک کرده و گزینه Connect to another computer را انتخاب کنید ، آدرس آی پی رایانه خود که میخواهید به آن متصل شوید را وارد کنید (مانند آدرس آی پی داخلی 192.168.1.1 یا نام رایانه مانند DesktopPC\\)

اگر از اتصال به رایانه مطمئن هستید میتوانید بر روی Browse و سپس Advancerd و Find Now کلیک کنید تا رایانه های متصل در شبکه را مشاهده کنید.

هنگامی که دسترسی انجام شد میتوانید به مسیر System Tools > Local Users and Groups > Users بروید و رمز عبور خود را تغییر دهید.


4) توسط فلش مموری

قبلا در مقاله ای به بازیابی رمزعبور ویندوز پرداخته ایم که با مطالعه آن میتوانید رمزعبور ویندوز ایکس پی را تغییر دهید.


5) تعویض ویندوز

اگر هر یک از روش های گفته شده کارایی لازم را نداشت باید ویندوز خود را تغییر دهید ، توجه کنید که فقط درایوی که ویندوز بر روی آن است را فرمت کنید و سایر درایو ها را فرمت نکنید.

همچنین دقت داشته باشید با فرمت درایو ویندوز تمامی اطلاعات شما در دسکتاپ ، My Document و همچنین برنامه های نصب شده از بین خواهند رفت

پس از نصب مجدد ویندوز میتوانید رمز عبور جدید را برای ویندوز XP تعریف کنید.


بیشتر بخوانید : 

2
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin