چگونگی فعال کردن و استفاده از SandBox در ویندوز 10

1397/10/1 12:43

مایکروسافت در آخرین نسخه های منتشر شده خود قابلیت Sandbox را معرفی کرده است که در این مقاله میخواهیم در مورد این قابلیت و چگونگی نصب و استفاده از آن توضیح دهیم.


SandBox چیست؟

به طور خلاصه Windows SandBox را میتوان یک ماشین مجازی نصفه و نیمه فرض کنیم که به شما امکان میدهد تا یک سیستم عامل مجازی از وضعیت فعلی ویندوز خود را داشته باشید تا بتوانید برنامه ها یا فایل های خود را در یک محیط امن و جدا از ویندوز خود اجرا کنید.
هر اتفاقی که در SandBox رخ میدهد به ویندوز اصلی شما هیچ آسیبی وارد نمیکند و همه چیز در جای خود باقی خواهد ماند.

چگونه SandBox را دریافت کنیم؟

در حال حاضر تنها راه استفاده از SandBox این است که ویدوز 10 خود را به آخرین نسخه به روزرسانی کنید تا از SandBox پشتیبانی کند یا اینکه ویندوز 10 نسخه build 18305 به بالا را نصب کنید.

1) مطمئن شوید که ماشین مجازی ویندوز فعال است

ابتدا لازم است که مطمئن شوید که ماشین مجازی در بایوس سیستم شما فعال است. به طور معمول ماشین مجازی فعال است ولی یک راه آسان وجود دارد تا از فعال بودن آن اطمینان حاصل کنید.
دکمه های Ctrl+Shift+Esc را همزمان فشار داده تا پنجره Task Manager باز شود سپس به تب Performance بروید.
هم اکنون باید بررسی کنید که روبروی گزینه Virtualization مقدار Enable را نوشته باشد اگر این گزینه Disable یا غیرفعال است باید آنرا از تنظیمات بایوس رایانه خود فعال کنید.


2) اگر شما میخواهید تا SandBox را در ماشین مجازی VM بررسی کنید باید یک مرحله اضافی تری را طی کنید

برای این کار به PowerShell رفته و سپس دستور زیر را اجرا کنید :

 Set-VMProcessor -VMName <VMName> -ExposeVirtualizationExtensions $true 

این دستور اجازه میدهد تا SandBox بتواند در VM اجرا شود.

3) ویژگی SandBox را فعال کنید

پس از اطمینان از اینکه ماشین مجازی در ویندوز فعال است باید SandBox را فعال کنید برای انجام اینکار ، به مسیر Control Panel > Programs > Turn Windows Features On or Off بروید ، در قسمت Windows Features گزینه Windows Sandbox را فعال کنید.

بر روی OK کلیک کنید سپس ویندوز را یکبار ریستارت کنید.


اجرای SandBox

پس از راه اندازی مجدد ویندوز شما میتوانید Windows Sandbox را از منوی Start پیدا کنید ، پس از اجرای آن یک نسخه از ویندوز فعلی خود را مشاهده خواهید کرد.

برخی تفاوت ها در SandBox و ویندوز اصلی وجود دارد مانند اینکه تصویر زمینه پیشفرض را مشاهده میکنید و به جز برنامه های پیشفرض که همراه ویندوز هستند چیزی دیگر را مشاهده نخواهید کرد.

همانطور که گفته شد سیستم عامل مجازی به صورت پویا از سیستم عامل اصلی ویندوز شما ایجاد میشود بنابر این همان نسخه ویندوز 10 که شما از آن استفاده میکنید را SandBox خواهید دید.


چگونه از SandBox استفاده کنید؟

اگر قبلا از VM (نرم افزارهای مشاین مجازی) استفاده کرده باشید کار کردن با SandBox آسانتر خواهد بود.

شما میتوانید فایل ها را مستقیما از  ویندوز اصلی کپی و در SandBox پیست کنید ولی کلیک و درگ (کشیدن و رها کردن) کار خواهد کرد همچنین اگر شما یک فایل اجرایی دارید میتوانید آنرا در SandBox نصب کنید.

یکی از چیزهایی که باید توجه داشته باشید این است که اگر یک فایل از SandBox را حذف کنید به سطل بازیافت نمیرود بلکه به طور مستقیم و دائمی حذف خواهد شد.

شما همانند سایر برنامه ها میتوانید سریعا برنامه SandBox را ببندید ، تمامی فایلهایی که کپی کرده اید یا نصب کرده اید از بین خواهند رفت و در دفعه بعدی که SandBox را اجرا میکنید هیچ چیزی را مشاهده نخواهید کرد.

از نکات مثبت SandBox این است که به طور چشمگیری از سخت افزار سیستم بسیار کم استفاده میکند.

در نهایت به وسیله این قابیلت شما مجبور به نصب سیستم عامل بر روی ماشین های مجازی نخواهید بود و برای تست برنامه و فایل ها بهترین گزینه میتواند باشد.

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin