ایجاد دستورات سفارشی در دستیار صوتی گوگل Google Assistant

1397/10/3 10:36

دستیار صوتی گوگل یا Google Assistant یکی از جذابترین و کاربردیترین ابزارهای سیستم عامل اندروید است.
شما توسط دستیار صوتی گوگل میتوانید دستورات را به صورت صوتی گفته و در مقابل دستور توسط دستیار صوتی گوگل انجام شود به طور مثال شما میخواهید زمان فعلی ساعت و دقیقه را بدانید برای همین باید عبارت What time is it را بگویید تا زمان فعلی برای شما نمایش و خوانده شود.
در واقع میتوانیم بگوییم که دستیار صوتی گوگل مانند یک انسان حرف های شما را شنیده و در مقابل آنها را اجرا میکند ، در زمان تهیه این مقاله دستیار صوتی گوگل به عنوان برترین دستیار صوتی در سال 2018 از بین سیری (دستیار صوتی اپل) ، آمازون ، کورتانا (دستیار صوتی مایکروسافت) شناخته شد.

برای شروع گفتگو با دستیار صوتی کافی است دست خود را بر روی دکمه Home نگه دارید.

فرض کنید شما صبح از خواب بیدار میشوید کارهایی که باید برای گوشی خود انجام دهید عبارت اند از خارج کردن گوشی از حالت بی صدا ، فهمیدن تاریخ و ساعت جاری ، وضعیت آب و هوا یا خواندن خبرهای جدید روز است ، انجام همه این کارها کمی زمانگیر خواهد بود ، اما ما در این مقاله به شما خواهیم آموخت که چگونه به کمک دستیار صوتی گوگل و تنها با گفتن چند کلمه همه اینکارها انجام خواهد شد.

همچنین میتوانید به طور دلخواه دستوری را اضافه کنید تا با گفتن صبح بخیر به دستیار صوتی تمامی دستورات پشت سر هم اجرا شود.


نحوه ایجاد دستورات در دستیار صوتی گوگل Google Assistant

برای ایجاد دستور جدید وارد برنامه Google شوید.

بر روی منو و سپس Settings ضربه بزنید.

در بخش Google Assistant دو گزینه را مشاهده خواهید کرد بر روی Settings ضربه بزنید.

به تب Assistant رفته و گزینه Routines را انتخاب کنید.

هم اکنون انواع وضعیت های از قبل ایجاد شده را مشاهده خواهید کرد ، به طور مثال Good morning دارای 5 دستور است که با گفتن کلمه Good Morning این 5 دستور به طور خودکار و پشت سر هم اجرا خواهند شد همانطور وضعیت های دیگر مانند خارج از خانه ، در خانه ، در محل کار ، زمان نامناسب و... وجود دارد.

برای ایجاد وضعیت جدید بر روی دکمه علامت + از پایین سمت راست ضربه بزنید.

در این صفحه Add Action را مشاهده خواهید کرد که میتوانید دستوراتی که باید اجرا شوند را اضافه کنید.

به طور مثال میتوانید کاری کنیم که وارد سایت omigo.ir شوید برای همین پس از ضربه زدن بر وری Add action عبارت Go to omigo.ir را تایپ کنید.

همچنین در قسمت Add commands یک دستور برای اجرا کردن این وضعیت را بنویسید.


شخصی سازی دستورات دستیار صوتی گوگل

فرض کنید میخواهیم وضعیت I'm home (در منزل) را شخصی سازی کنیم برای همین از صفحه Routines بر روی I'm home ضربه بزنید.

برای تغییر هر دستور بر روی علامت چرخ دنده کنار آن ضربه بزنید.

اگر میخواهید دستورات بیشتری را اضافه کنید باید بر روی add action ضربه بزنید.

در نهایت فراموش نکنید که برای ذخیره کردن بر روی علامت تیک از از بالا سمت راست ضربه بزنید.

همچنین شما میتوانید دستورات را مرتب سازی کنید که کدام دستورات اول اجرا شوند برای همین بر روی Change Order ضربه بزنید و در صفحه باز شده با نگه داشتن انگشت خود بر روی علامت دو خط آنرا بالا یا پایین بکشید.

شما قادر هستید رسانه های مختلفی را به روال یا وضعیت خود اضافه کنید به طور مثال شما هر روز صبح به شنیدن اخبار جدید عادت دارید برای همین باید در وضعیت Good Morning گزینه News را فعال کنید.

با ضربه زدن بر روی علامت چرخ دنده رسانه هایی را به طور پیشفرض مشاهده خواهید کرد که به ترتیب خبرها پخش میشوند برای اضافه کردن رسانه جدید بر روی Add news sources ضربه بزنید.

همه مراحل را ذخیره کرده و دست خود را بر روی دکمه Home نگه دارید تا دستیار صوتی گوگل فعال شود ، برای آزمایش دستور Good Morning را گفته تا یکی یکی دستورات اعمال شده اجرا شوند.


بیشتر بخوانید : 

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin