حل مشکل پخش نشدن ویدیو در یوتیوب (YouTube) و آپارات

1397/10/3 21:56

گاهی اوقات ممکن است قصد مشاهده ویدیویی آنلاین از سایت های مختلف مانند یوتیوب ، آپارات و... را داشته باشید ولی ناگهان متوجه عدم اجرای ویدیو خواهید شد ، دلایل زیادی برای پخش نشدن ویدیو در سایت ها وجود دارد که اکثرا میتواند از خرابی اینترنت شما باشد همچنین عواملی دیگر مانند مرورگر ، عدم اتصال رایانه یا گوشی به اینترنت ، مشکلات مربوط به سرور و سایت و... هم دخیل هستند.

در این مقاله تمرکز خود را بر روی سایت محبوب یوتیوب قرار میدهیم در صورتی که در سایتی به غیر از یوتیوب نمیتوانید ویدیو مشاهده کنید راه حل های ذکر شده در این مقاله برای این سایت ها هم کاربرد دارد.

حتما توجه کنید : اولین نکته ای که در مورد عدم اجرای ویدیوهای سایت یوتیوب باید به آن توجه داشت این است که سایت یوتیوب Youtube.com در کشور ایران مسدود است ، و راه حل های گفته شده در این مقاله زمانی کاربردی است که این محدودیت دسترسی برای شما اعمال نشده باشد یا از آن گذشته باشید.

دلایل عمده برای عدم پخش ویدیو را میتوان این چنین دسته بندی کرد :
مشکلات مرورگر : هنگامی که ویدیوهای یوتیوب باز نمیشوند مشکل از مرورگر هم میتواند باشد ، بنابر این برای حل آن باید مرورگر خود را تغییر داده ، آنرا بروزرسانی کنید یا حافظه مرورگر را پاک کنید.
مشکلات رایانه : اکثرا مشکلات رایانه ای مانع از اجرای صحیح ویدیوها میشود ، که برای حل آن یک راه اندازی ساده رایانه میتواند کارگشا باشد.
مشکلات اینترنت : مشکلات شبکه ای میتواند از عوال دیگر عدم پخش ویدیو باشد برای همین لازم است تا مودم یا روتر خود را یکبار خاموش و روشن کنید.
مشکلات تلفن همراه : بیشتر مشکلات که باعث عدم پخش ویدیوهای یوتیوب میشود میتواند با بستن و راه اندازی مجدد گوشی و برنامه یوتیوب حل شود همچنین با حذف حافظه کَش این مشکل نیز قابل حل خواهد بود.

توجه : قبل از اینکه راه حل ها را بررسی کنیم مطمئن شوید مرورگر وب یا دستگاه شما از HTML 5 پشتیبانی میکند ،زیرا با پشتبانی نکردن HTML 5 ویدیوها قابل پخش نخواهند بود.

همچنین توجه کنید که اگر هنگام پخش ویدیو به طور ناگهانی متوجه عدم پخش ویدیو شدید یا اینکه قبلا ویدیوها به طور صحیح پخش میشد ولی از هم اکنون پخش نمیشود میتواند مشکل از اینرتنت شما باشد.


راه حل ها

1. در اولین قدم پیشنهاد میکنیم که با زدن دکمه F5 صفحه را یکبار رفرش کنید.

2. اگر با رفرش صفحه مشکل حل نشد بر روی نمادچرخ دنده پایین ویدیو کلیک کرده و کمترین عدد که مروبط به پاینترین کیفیت است را انتخاب کنید و بررسی کنید که ویدیو پخش میشود یا خیر؟ اگر ویدیو شروع به پخش شدن کرد کم کم کیفیت ویدیو را بیشتر کنید.

3. مرورگر خود را بسته و مجدد باز کنید سپس اگر بروزرسانی جدید برای مرورگر شما در دسترس است آن را بروزرسانی کنید.

4. حافظه کش و کوکی مرورگر را حذف کرده و مجدد صفحه یوتیوب را رفرش کنید. چگونگی حذف حافظه کش این مقاله را مطالعه کنید.

5. از حالت امن و خصوصی مرورگر برای تماشای ویدیو استفاده کنید ممکن است یوتیوب با افزونه ها و یا حساب کاربری گوگل شما مشکل داشته باشد.

6. یک صفحه وب دیگر را باز کنید تا اطمینان حاصل کنید که اینترنت شما وصل است.

اگر رایانه یا لپتاپ دیگری دارید میتوانید صفحه یوتیوب را روی آن تست کنید اگر به وای فای متصل هستید یه نزدیکترین نقطه به مودم بروید و یا یک اینترنت دیگر را تست کنید.

7. اگر فکر میکنید که مشکل از اینترنت شما است مودم یا روتر خود را از برق درآورده و به مدت 10 ثانیه خاموش نگه دارید ، مجدد آن را وصل کرده و صفحه یوتیوب را بررسی کنید.

توجه داشته باشید اگر اینترنت شما قطع باشد ممکن است با باز کردن صفحه ویدیو فکر کنید که اینترنت وصل است ولی در صورتی که این چنین نیست و شما دارید از حافظه کش یا ذخیره شده صفحه استفاده میکنید.

8. سعی کنید رایانه خود را یکبار راه اندازی (ریستارت) کنید.


اگر کماکان ویدیوهای یوتیوب را مشاهده نمیکنید چه باید کرد؟

اگر تمامی راه ها را تست کرده اید و مطمئن شدید که ویدیو در سیستمی دیگر هم نمیاش داده نمیشود میتوان احتمال داد که مشکل از یوتیوب باشد.

سادترین راه برای اینکه بررسی کنیم یوتیوب کار میکند یا خیر این است که از یک دستگاه دیگر استفاده کنید در غیر اینصورت شما میتوانید از یک سری سایت ها برای بررسی فعال بودن سرورهای یوتیوب استفاده کنید.

در اینجا چندین سایت که میتوانند سرورهای یوتیوب را بررسی کنند معرفی کرده ایم :

در برخی از سایت های بالا نقشه ای برای شما نمایش داده میشود که میتوانید در آن مکانهایی که نیمتاونند به سرورهای یوتیوب دسترسی پیدا کنند را مشاده کنید.

اگر مشکل از یوتیوب باشد شما نیمتوانید هیچ کاری کنید و فقط باید صبر کنید تا مشکل حل شود.


پخش نشدن ویدیوهای یوتیوب در گوشی اندروید و آیفون

هنگامی که با مشکل عدم پخش ویدیوهای یوتیوب در گوشی برخورد میکنید باید مراحل زیر را انجام دهید :

1. به یک شبکه اینترنت دیگر اتصال پیدا کنید.

2. حافظه کَش برنامه یویتوب را حذف کنید.

در گوشی های اندرویدی گزینه حذف کش وجود دارد ولی کاربرانی که از گوشی های آیفون استفاده میکنند این گزینه را ندارند و باید از برنامه های پاک کردن کَش استفاده کنند یا برنامه یوتیوب را حذف کرده و مجدد آنرا نصب کنند.

3. سعی کنید ویدیو را توسط یک مرورگر دیگر در گوشی اجرا کنید.

4. گوشی خود را ریستارت (خاموش و روشن) کنید.

5. برنامه یوتیوب را از گوشی حذف و مجدد نصب کنید.


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza