چگونگی نصب برنامه ها بر روی هارد اکسترنال در ویندوز 10

1397/10/5 20:42

هاردهای SSD به دلیل سرعت بالاتری که نسبت به هاردهای مکانیکی معمولی دارند مورد توجه کاربران قرار گرفته اند ولی متاسفانه قیمت بالای این هاردها کاربران را مجبور کرده تا در صورت خرید این هاردها حجمهای پایین را انتخاب کنند. در اینصورت است که از هارد SSD برای نصب ویندوز بر روی آن استفاده میشود چون سرعت و عملکرد ویندوز بسیار بالاتر میرود ولی برای ذخیره اسناد مانند فیلم ها ، تصاویر و... از هاردهای معمولی یا هارد اکسترنال خارجی استفاده میکنند.
قابلیت UWP که در ویندوز 10 وجود دارد به کاربران اجازه میدهد تا برنامه های خود را بر روی پلتفرم ها و هارد اکسترنال نصب کنند در این مقاله میخواهیم آموزش نصب برنامه ها بر روی هارد اکسترنال (External Drive) را آموزش دهیم.


چگونگی نصب برنامه بر روی هارد اکسترنال 

در ابتدا هارد اکسترنال خود را به رایانه یا لپ تاپ خود وصل کنید ، سپس اطمینان حاصل کنید که هارد توسط ویندوز 10 به درستی شناسایی شده است و میتوانید آنرا در File Explorer مشاهده کنید ، توجه داشته باشید که هارد باید به اندازه کافی فضای ذخیره سازی خالی داشته باشد.
به تنظیمات ویندوز 10 رفته و به دسته بندی Apps مراجعه کنید. صبر کنید تا لیستی از برنامه های نصب شده برروی رایانه نمایش داده شوند ، بر روی برنامه مورد نظر خود که قصد اجرای آن بر روی هارد اکسترنال دارید را انتخاب کرده تا دکمه Move را مشاهده کنید ، بر روی این دکمه کلیک کنید و سپس از دیالوگ ظاهر شده هارد اکسترنال خود را از منو کشویی انتخاب کنید سپس بر روی Move کلیک کنید.

پس از انتقال شما میتوانید برنامه مورد نظر را بر روی هارد اکسترنال خود اجرا کنید اما برخی از محدودیت ها از این پس برای شما به وجود می آید.
اول اینکه شما قادر نخواهید بود که هارد اکسترنال را از رایانه به طور ناگهانی جدا کنید ، همچنین پیامی را مکرر مشاهده میکنید که درایو/دستگاه در حال استفاده است حتی اگر برنامه باز نباشد این پیامها به این دلیل است که سیستم عامل ویندوز 10 به برنامه دسترسی دارد در نتیجه مهم نیست که شما از برنامه استفاده میکنید یا خیر به هر حال نباید هارد اکسترنال را از رایانه جدا کنید.
برای اینکه با خیال راحت هارد را از رایانه جدا کنید باید سیستم خود را خاموش کنید.
هنگامی که هارد را از رایانه جدا میکنید یک علامت تعجب برروی آیکون برنامه مشاهده خواهید کرد که به معنای این است که مشکلی برای برنامه ایجاد شده است. برای حل این مشکل باید مجدد هارد اکسترنال را به رایانه متصل کنید پس از اتصال هارد چند ثانیه صبر کنید تا برنامه به حالت عادی بازگردد.

اگر میخواهید برنامه را به درایو ویندوز خود انتقال دهید میتوانید به تنظیمات مراجعه کرده و همان مراحل که گفته شده را انجام دهید فقط به جای هارد اکسترنال هارد رایانه را انتخاب کنید.
توجه کنید برنامه هایی که دارای اطلاعات حساس و مهم هستند باید در مورد آنها حتما احتیاط شود ، به طور کلی پیشنهاد میکینم برنامه های حساس و مهم را به هارد اکسترنال انتقال ندهید.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza