حل مشکل زنگ نخوردن و بدون صدا شدن خودکار گوشی اندرویدی

1397/10/6 10:37

تصور کنید شما در انتظار یک تماس بسیار مهم هستید و دلیلی به مدت دو دقیقه گوشی خود را ترک میکنید ، پس از مراجعه به گوشی ناگهان میبینید که تماس مهمی که در انتظار آن بودید را از دست داده اید و شما متوجه تماس نشده اید؟!
این سناریویی بود که بسیاری از افراد با آن روبرو میشوند ، حتی اگر گوشی در حالت سکوت (سایلنت) نباشد شما بدون هیچ دلیل صدای زنگ تلفن را نمیشنوید. اگر با این مشکل برخورد کردید با ما در ادامه مقاله همراه باشید.


1) گوشی خود را ریستارت کنید

در خیلی از موارد با خاموش و روشن کردن گوشی میتوانید این مشکل را حل کنید ، اگر با انجام اینکار کماکان با مشکل بی صدا بودن گوشی در هنگام تماس برخورد کردید به روش بعدی رجوع کنید.


2) بررسی زنگ گوشی

گوشی اندرویدی دارای 4 حالت media volume, call volume, ring volume, alarm volume است که هریک تنظیمات جداگانه ای دارد.
اگر از دکمه های کم و زیاد کردن صدا برای تغییر استفاده میکنید حتما دست خود را بر روی افزایش صدا نگه دارید تا صدای گوشی به بیشترین حالت برسد.
برای اینکه برسی کنید صدای گوشی فعال است مراحل زیر را انجام دهید :

بررسی میزان Volume

1. به تتظیمات و به قسمت Sound بروید.

صدا در تنظیمات اندروید

2. بررسی کنید که گزینه Ring volume از نصف به بالا باشد.

تظنیم Ring Volume


بررسی DO NOT DISTURB

حالت مزاحم یا do not disturb (DND) یکی از بهترین ویژگی های اندروید است که با استفاده از آن میتوانید اعلان های خود را بدون غیرفعال کردن صدای گوشی یا چیزهای دیگر غیرفعال کنید.
به هر دلیلی ممکن است حالت این فعال شده باشد پس برای بررسی مراحل زیر را انجام دهید :
1. به تنظیمات رفته و بر روی Sound ضربه بزنید.

صدا در تنظیمات اندروید

2. بر روی  Do Not Disturb ضربه بزنید.

Do Not Disturb

3. این قمست ممکن است در برخی از سیستم عامل های اندروید متفاوت باشد ، دراین قسمت گزینه ای به نام Turn on automatically یا Enable Now را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

Turn on automatically یا Enable Now

4. اطیمنان حاصل کنید که هیچ یک از قوانین فعال نباشد یعنی بر روی Never باشد.


3) حالت Safe Mode را فعال کنید

استفاده از حالت Safe Mode راه حل دائمی نیست و فقط یک راه شناسایی مشکل است ، اساسا شما باید یک بار دستگاه خود را در حالت Safe Mode بوت کنید برای همین زمانی که گوشی شما روشن است دکمه Power گوشی خود را نگه داشته تا صفحه Power Option بر روی صفحه ظاهر شود.
هم اکنون گزینه Power Off را از روی صفحه نگه داشته با یک پاپ آپ جدید ظاهر شود ، سیستم عامل از شما خواهد پرسید که قصد راه اندازی گوشی در حالت امن را دارید یا خیر؟ بر روی OK ضربه بزنید تا گوشی در حالت امن اجرا شود.
اگر روش فوق به شما جواب نداد نام و مدل گوشی خود را به همراه عبارت Safe Mode در گوگل سرچ کرده تا روش فعال کردن حالت Safe Mode در گوشی خود را مشاهده کنید.
در حالت Safe Mode تمامی برنامه های جانبی نصب شده غیرفعال میشوند.

safe mode android

اگر با تماس به گوشی شروع به زنگ خوردن کند و مشکل صدا حل شده باشد یعنی اینکه یکی از برنامه های کاربردی موجود بر روی گوشی است که مشکل عدم زنگ خوردن گوشی در حالت عادی گوشی را رخ داده است که باید آخرین برنامه ای که قبل از قطع شدن صدا بوجود آمده است را نصب کرده اید حذف کنید.

حذف برنامه در اندروید


4) استفاده از برنامه THIRD PARTY 

اگر هیچ یک از روش های گفته شده کارایی نداشت سعی کنید از برنامه های کاربردی مانند Volume Control یا Tasker برای تنظیم خصوصیات پیشفرض استفاده کنید.

اگر باز با این برنامه ها مشکل شما رفع نشد یکبار گوشی را ریست کارخانه ای کنید و در صورت بروز مجدد ، مشکل میتواند میتواند سخت افزاری باشد.

بیشتر بخوانید :

4
کــارمـا :
59
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
hanie