چگونگی روشن کردن چراغ قوه (فلش) گوشی اندروید و آیفون

1397/10/8 18:41

ممکن است شما هر روز از فِلَش (چراغ قوه) گوشی خود استفاده نکنید ولی در مواقعی خاص به آن احتیاج پیدا میکنید که باید آنرا روشن کنید ، اما سوال اینجاست چراغ قوه گوشی چگونه روشن میشود؟
ما در این مقاله چندین روش برای روشن و خاموش کردن چراغ قوه گوشی را خواهیم گفت ، کاربران اندرویدی راه های بیشتری برای روشن و خاموش کردن چراغ قوه نسبت به ios دارند.


1) چراغ قوه را با استفاده از اعلانات روشن کنید

خوشبختانه اکثر گوشی های اندرویدی جدید دارای چراغ قوه هستند برای روشن کردن چراغ قوه به سادگی انگشت خود را از بالا صفحه به سمت پایین بکشید تا بتوانید گزینه Flashlight را مشاهده کنید پس از ضربه زدن بر روی چراغ قوه روشن خواهد شد و برای خاموش کردن مجدد بر روی همان نماد ضربه بزنید.

چراغ قوه را با استفاده از اعلانات روشن کنید

اگر نماد چراغ قوه را مشاهده نکردید ممکن است نیاز باشد برای دسترسی به آیکون های بیشتر بر روی علامت مداد ضربه بزنید.

همچنین اگر گوشی قفل باشد و بخواهید چراغ قوه را روشن کنید میتوانید صفحه را از پایین به بالا بکشید و سپس چراغ قوه را انتخاب کنید.


2) استفاده از دستیار صوتی گوگل

روش قبلی که گفته شد راهی سریع برای روشن کردن چراغ قوه در اندروید است اما فرض کنید شما دستتان کثیف است یا دستکش در دست دارید و نمیتوانید با صفحه تاچ گوشی کار کنید پس چگونه باید چراغ قوه گوشی را روشن کرد؟
بهترین راه تکیه کردن به دستیار صوتی گوگل یا Google Assistant است. دستیار صوتی گوگل هر دستوری که به صورت صوتی خوانده میشود را اجرا میکند ، برای روشن کردن چراغ قوه کافی است در دستیار صوتی گوگل عبارت Flashlight on را بگویید و برای خاموش کردن Flashlight off.

 استفاده از دستیار صوتی گوگل برای خاموش کردن چراغ قوه گوشی

سوال اینجاست که چگونه دستیار صوتی گوگل را فعال کنیم؟ اگر از گوشی پیکسل 2 یا 3 استفاده میکنید میتوانید با فشار دادن کناره های گوشی دستیار صوتی را فعال کنید ولی در گوشی های دیگر باید دست خود را بر روی دکمه Home نگه دارید تا فعال شود.



3) از برنامه چراغ قوه استفاده کنید

اگر به دلایلی هر یک از روش های فوق را دوست نداشته باشید یا اینکه از گوشی قدیمی استفاده میکنید که چراغ قوه ندارد میتوانید از برنامه کاربردی استفاده کنید.
روشن کردن چراغ قوه در برنامه بسیار راحت است اما توجه کنید هر برنامه ای که در اینترنت با عنوان چراغ قوه مشاهده میکنید را دانلود کنید زیرا برخی از آنها در موقع نصب از کاربر دسترسی های مختلفی مانند موقعیت مکانی ، اینترنت ، کارت حافظه و... را درخواست میکنند.

برنامه Icon Torch برنامه ساده ای است که بدون تبلیغات یا خرید درون برنامه ای عمل میکند.


4) برای فعال کردن چراغ قوه برخی از حرکات را انجام دهید

برخی از گوشی های اندرویدی مانند موتورولا دارای حرکات داخلی هستند که با انجام دادن آنها چراغ قوه فعال میشود ، این حرکات شامل تکان دادن و حرکت double chop است.

روشن کردن چراغ قوه گوشی موتورولا

اگر شما هم دوست دارید تا با این حرکات چراغ قوه گشوی خود را روشن کنید برنامه هایی در گوگل پلی وجود دارند که حرکات یا دکمه هایی را برای روش کردن چراغ قوه تعبیه میکنند.
به هر حال این برنامه ها دارای تبلیغات زیاد ، غیر قابل اعتماد و بدون بروزرسانی جدید هستند که ما توصیه میکنیم از این برنامه ها استفاده نکنید و به همان برنامه داخلی گوشی چراغ قوه اکتفا کنید.


5) چگونگی روشن کردن چراغ قوه آیفون

همانطور که انتظار میرود اپل برای روشن کردن چراغ قوه در خود دسترسی های ساده ای را اضافه کرده باشد.
سریع ترین راه استفاده از میانبر مرکز کنترل است که بر روی آیفون X یا بالاتر وجود دارد از گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید یا از پایین صفحه این کار را انجام دهید.
هنگامی که مرکز کنترل باز میشود (حتی اگر گشوی شما قفل باشد) بر روی نماد چراغ قوه ضربه بزنید. برای خاموش کردن آن نیز دوباره بر روی این نماد ضربه بزنید. اگر نماد را نمبینید ممکن است هنگام تنظیم مرکز کنترل این نماد را پنهان کرده باشید برای همین به مسیر Settings > Control Center > Customize  بروید و آنرا اضافه کنید.
در ios 11 یا بالاتر برای انجام این کار حالت 3D تاچ را بر روی نماد چراغ قوه انجام دهید یعنی اینکه انگشت خود را بر روی چراغ قوه فشار دهید تا یک نوار لغزنده مشاهده کنید و بین سطوح حرکت کنید.

چگونگی روشن کردن چراغ قوه آیفون

همچنین میتوانید از دستیار صوتی اپل (siri) برای روشن کردن چراغ قوه استفاده کنید فقط کافی است بگویید Hey Siri ، دکمه صفحه اصلی یا دکمه کناری را نگه دارید و سپس بگویید Turn on my flashlight.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza