چگونگی تغییر تنظیمات دانلود در مرورگر کروم (Chrome)

1397/10/14 19:39

به طور پیشفرض مرورگر گوگل کروم فایل های دانلود شده را در پوشه "Downloads" ذخیره میکند ، در ویندوز 10 این پوشه در مسیر “C:\Users\[USERNAME]\Downloads” قرار دارد که به راحتی میتوانید به این مسیر دسترسی پیدا کنید ، اما ممکن است بخواهید دانلودهای خود را به مکان دیگری اختصاص دهید.
به عنوان مثال فرض کنید هارد دیسک شما پر است و شما میخواهید فایل های دانلودی خود را در هارد اکسترنال ذخیره کنید. خبر خوب این است که در گوگل کروم میتوانید تنظیمات دانلود کروم را مشخص کنید.

نحوه تغییر پوشه پیشفرض دانلود

برای تنظیمات دانلود در مرورگر کروم مراحل زیر را طی کنید :
1. مرورگر کروم خود را باز کنید.
2. بر روی دکمه منو (سه نقطه) که در بالا سمت راست مرورگر قرار دارد کلیک کنید.

3. بر روی Settings کلیک کنید.

به پایین صفحه اسکرول کرده و بر روی Advanced کلیک کنید.

4. مجدد به پایین اسکرول کرده تا به Downloads برسید.

5. از سمت راست بر روی Change کلیک کنید تا بتوانید مسیر دانلودها را تغییر دهید ، مسیری که میخواهید فایل های دانلودی آنجا ذخیره شود را انتخاب کنید.

6. بر روی OK کلیک کنید.
همچنین شما میتوانید کاری کنید که قبل از اینکه دانلودی انجام شود از شما محل ذخیره سازی فایل سوال شود ، برای همین باید گزینه Ask where to save each file before downloading را فعال کنید.

هنگامی که این گزینه فعال شود مرورگر کروم تمامی تنظیمات دانلود را از بین میبرد و قبل از دانلود از شما مسیر ذخیره سازی را سوال خواهد کرد.

چگونه فایل های دانلودی اخیر را مشاهده کنیم

زمانی که چندین مرتبه فایلی را دانلود کنید ممکن است مسیر ذخیره سازی آن را فراموش کنید.
خوشبختانه کروم یک راه حلی آسان برای این مشکل قرار داده است که شما میتوانید فایل های اخیر دانلود شده خود را اجرا کرده یا به محله ذخیره سازی آن بروید.
1. مرورگر کروم را اجرا کنید.
2. به طور همزمان دکمه های Ctrl+J را فشار داده تا لیست دانلودهای شما باز شود.

3. بر روی دکمه Show in folder کلیک کنید. هم اکنون میتوانید مسیر فایل دانلودی را مشاهده کنید.

همانطور که در صفحه Downloads هستید میتوانید بر روی فایل دانلودی کلیک کرده و آن را نگه دارید و در محلی که میخواهید کپی شود آن را بیندازید (کلیک و درگ کنید) ، با این کار فایل دانلودی را کپی میکنید و هیچ حذفی بر روی فایل اصلی دانلود شده ایجاد نخواهد شد.


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
4277
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza