روش های کاهش مصرف باتری گوشی در هنگام سفر

1397/10/18 20:07

در سفرها یکی از وسایلی که زیاد از آن استفاده میشود تلفن همراه است زیرا بسیاری از قابلیت هایی که نیاز داریم توسط گوشی های هوشمند امروزی انجام میشود.
تنها مشکلی که در سفر برایتان ممکن است پیش بیاید زمانی است که با کمبود باتری و پیدا نکردن منبع شارژ و شارژر برخورد میکنیم ، برای جلوگیری از این اقدام و حداقل به تاخیر افتادن تخلیه باتری باید مسائلی را در قبل و بعد از مسافرت رعایت کنید که در ادامه مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

هرموقع که میخواهید گوشی را شارژ نکنید

هرموقع که میخواهید گوشی را شارژ نکنید

اگر گوشی شما از میزان درصد باتری بالایی برخوردار است به طور مثال 80 درصد ، نیازی به شارژ مجدد گوشی نیست ، جالب است بدانید فول شارژ کردن (100 درصد) میتواند عمر باتری را کاهش دهد.

همیشه از شارژر اصلی استفاده کنید

همیشه از شارژر اصلی استفاده کنید

استفاده از شارژر اصلی گوشی بهترین انتخاب برای شارژر در سفر است زیرا شارژر اصلی گوشی به بهترین و سریعترین روش ممکن گوشی شما را شارژ خواهد کرد.
همچنین به غیر از شارژ سریعتر اگر شارژر نامناسب و نامرغوب استفاده کنید میتواند به گوشی شما آسیب زیادی وارد کند حتی در مواقعی باعث انفجار یا آتش سوزی میشود.

استفاده از حالت پرواز

استفاده از حالت پرواز

حالت پرواز تمامی اتصالات بی سیم و شبکه ای گوشی را قطع خواهد کرد که در نتیجه باعث کاهش سخت افزارها و پردازش گوشی و در نهایت کاهش مصرف باتری خواهد شد.
شبکه تلفن همراه شما دائما در حال دریافت و پیدا کردن سیگنال از دکل های نزدیکتر و پرقدرتتر است که باعث فعالیت زیاد گوشی و تخلیه زودهنگام باتری میشود همچنین بلوتوث و GPS به طور چشمگیری میتوانند باعث تخلیه زود هنگام باتری شوند.

از تم و پس زمینه های تاریک استفاده کنید

از تم و پس زمینه های تاریک استفاده کنید

یکی دیگر از ترفندهایی که میتواند باعث تخلیه کند باتری شود این است که از تم ، پس زمینه و رنگ های مشکلی در گوشی استفاده کنید ، زیرا هرچه قدر رنگ روشنتر باشد صفحه نمیاش از باتری گوشی بیشتر استفاده میکند.

حذف و نصب برنامه ها قبل از سفر

حذف و نصب برنامه ها قبل از سفر

برخی از برنامه ها به مقدار زیادی از باتری گوشی را مصرف میکنند مانند فیسبوک مسنجر و...
اگر فکر میکنید که برنامه ای زیاد از باتری استفاده میکند میتوانید آنرا حذف کنید ، خبر خوب این است که برای تشخصی اینکه آیا برنامهه های باتری گوشی ما را تخلیه میکند یا خیر نیازی به نصب برنامه های جانبی نیست و به راحتی از طریق تنظیمات قابل تشخصی است.
به تنظیمات (Settings) رفته و وارد Apps & notifications شوید.
در مرحله بعدی بر روی See all xx apps ضربه بزنید تا بتوانید تمامی برنامه های نصب شده بر روی گوشی را مشاهده کنید.
برنامه مورد نظر را پیدا کرده و بر روی آن ضربه بزنید.
به قسمت Advanced رفته و به قسمت Battery دقت کنید.
در این قسمت میتوانید مشاهده کنید از زمانی که آخرین بار گوشی خود را شارژ کرده اید چه مقدار توسط برنامه مصرف شده است.
اگر با درصدهای بالایی مانند ارقام دو رقمی برخورد کردید میتوان متوجه شد که مصرف باتری توسط برنامه بالا است و باید برنامه حذف شود.

نور صفحه را کاهش دهید

کاهش نور صفحه میتواند در عدم تخلیه زود هنگام باتری تاثیر گذار باشد.
برای کاهش نور صفحه میتوانید به Settings -> Display رفته و از نوار لغزنده برای کاهش نور صفحه کمک بگیرید.
در برخی از گوشی ها گزینه ای به نام auto Brightness وجود دارد که باعث میشود به طور خودکار و با توجه به نور محیط میزان روشنایی صفحه گوشی تنظیم شود.
همچنین راه دیگر کاهش نور صفحه استفاده از نوار اعلانات است فقط کافی انگشت خود را از بالا به سمت پایین بکشید و میزان روشنایی (نور صفحه) را کم کنید.

محتویات قبل سفر را دانلود کنید

با دانلود محتوای مختلف مورد نیاز در سفر مانند نقشه های آفلاین Google Maps میتوانید از روشن بودن بی جهت اینترنت جلوگیری کنید. اگر شما از Spotify Premium برای پخش آنلاین موزیک استفاده میکنید میتوانید لیست پخش خود را دانلود کنید تا نخواهید در سفر از اینترنت به صورت آنلاین آهنگ ها را گوش دهید.

یا اینکه زبان های آفلاین برنامه گوگل ترنسلیت را دانلود کنید که نخواهید در سفر از اینترنت برای ترجمه استفاده کنید.

عدم استفاده از Task Killer ها

Task Killer ها برنامه هایی در اندروید هستند که توسط بسیاری از کاربران بر روی گوشی نصب میشود ، این برنامه ها در تلاش هستند تا برنامه هایی که در پس زمینه گوشی باز هستند را ببندند تا عملکرد رم و سرعت گوشی بهتر شود.
ولی این یک اشتباه است ، درست است که این برنامه ها باعث میشوند استفاده از رم گوشی کاهش یابد ولی در خود سیستم عامل اندروید به خوبی این برنامه ها مدیریت میشوند و در صورتی که برنامه ای توسط Task Killer ها بسته شود مجدد باز میشود که این باز کردن برنامه مانند گوگل پلی باعث میشود که از رم و باتری گوشی بیشتر استفاده شود.
برای همین است که استفاده از برنامه هایی که به طور خودکار فعالیت های پس زمینه گوشی را متوقف میکنند را پیشنهاد نمیکنیم.

استفاده از پاوربانک

استفاده از پاوربانک

استفاده از یک منبع شارژ به نام پاوربانک میتواند گزینه خوبی در سفر باشد ، پاوربانک ها میتوانند برق را در خود ذخیره کنند تا در صورتی که شما دسترسی به منبع برق ندارید بتوانید تا چندین بار گوشی خود را شارژ کنید.

استفاده از شارژر فندکی و ابزارهای شارژ کننده دیگر

استفاده از شارژر فندکی و ابزارهای شارژ کننده دیگر

به غیر از پاوربانک اگر شما با خودرو شخصی خود در حال سفر هستید یا اینکه در طول روز زیاد در خودرو هستید میتوانید از شارژرهای فندکی برای شارژ گوشی استفاده کنید ، البته این نوع شارژرها زیاد قدرتمند نیستند و نباید توقع شارژ سریع باتری گوشی را از آنها داشت ولی برای مواقع ضروری میتواند کاربردی باشند ، پیشنهاد ما خرید و استفاده از شارژر فندکی ها مرغوب با میزان آمپر بالا است.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza