چگونگی استفاده بهتر از حافظه کلیپ برد (Clipboard) در اندروید

1397/10/19 12:47

اندروید دارای ویژگی به نام Clipboard Manager است که به شما اجازه میدهد تا متن خود را در یک برنامه کپی کرده و در مکانی دیگر آن را بچسبانید (Past) کنید.
با این حال کار با کلیپ برد بسیار ساده است ولی ترفندها و نکاتی دارد که ممکن است از دید شما پنهان شده باشد.
ما در این مقاله میخواهیم تا چگونگی کار با کلیپ برد اندروید را برای کپی و چسباندن متون و همچنین نکات و ترفندهای مفیدتری را بررسی کنیم.

آیا کلیپ برد از طریق تنظیمات قابل دستیابی است؟

متاسفانه کلیپ برد به راحتی از طریق تنظیمات دستگاه گوشی شما قابل دستیابی نیست ، برای مشاهده آن بستگی به گوشی که دارید میتوانید در هنگام کپی کردن متن Clipboard را مشاهده کنید.

نحوه کپی و Past در کلیپب برد اندروید

شما میتوانید با نگه داشتن انگشت خود بر روی یک متن یا دوبار ضربه زدن بر روی آن، گزینه Copy را مشاهده کنید.
متنی که کپی شده است به طور موقت در حافظه کلیپ برد ذخیره خواهد شد و اگر بلافاصله از آن استفاده نکنید بعد از مدت کوتاهی یا با کپی یک متن جدید از بین خواهد رفت.
برای چسباندن یا Past کردن به مکانی که میخواهید متن کپی شده درآن قرار بگیرد رفته و انگشت خود را نگه داشته تا گزینه Past یا چسباندن نمایش پیدا کند ، بر روی این گزینه ضربه بزنید.


کنترل بیشتر بر روی حافظه کلیپ برد اندروید

همانطور که ملاحظه کردید حافظه کلیپ برد گوشی بسیار محدود است اما اگر میخواهید که حافظه کلیپ برد در گوشی خود را قدرتمند تر و کاربردیتر کنید میتوانید از برنامه هایی که در این زمینه در گوگل پلی وجود دارند استفاده کنید.
Clipper یکی از این برنامه های خوب در این زمینه است که به شما اجازه میدهد تا کلیپ برد گوشی خود را قویتر و کاربردیتر کنید.

Clipper دانلود برنامه

یکی از قابلیت های بسیار مفید این برنامه این است که شما به هر تعداد که بخواهید میتوانید متون را کپی کنید بدون اینکه نگران از دست رفتن متن کپی شده قبلی باشید ، تمامی متون کپی شده در حافظه برنامه Clipper آرشیو و ذخیره میشود و هر زمانی که به آنها احتیاج داشته باشید میتوانید سریعا از آنها استفاده کنید.
شما میتوانید بر اساس تاریخ و زمان محتویات کپی شده را لیست کرده و یا هر بار که علاقه دارید حافظه کلیپ برد خود را خالی کنید.
هر متن کپی شده که در برنامه Clipper قرار گرفته است را میتوان در تب Clipboard پیدا کرد ، بر روی علامت سه نقطه روبری یکی از آنها ضربه بزنید تا لیستی از گزینه های عملیاتی مختلف را مشاهده کنید.

همچینین شما میتوانید بر روی دکمه آبی رنگ که با + مشخص شده ضربه زده و با وارد کردن یک عنوان و متن خود آن را در برنامه ذخیره کنید تا در مواقعی که نیاز به چسباندن متن داشتید آنرا به راحتی وارد کنید.

در آخر پیشنهاد ما نصب برنامه های کاربردی برای مدریت بهتر کلیپ برد گوشی است ، زیرا اکثر ما در طول روز با کپی کردن مطالب زیاد سر و کار داریم. حتما برایتان بسیار خوشایند خواهد بود متنی که چند ساعت پیش کپی کرده اید و هم اکنون به آن نیاز دارید را به راحتی بتوان در برنامه ای مانند Clipper پیدا کرد.

هر از چندگاهی حافظه کلیپ برد در برنامه Clipper را خالی کنید ، زیرا ممکن است رمزها یا متون محرانه خود را کپی کرده باشید ، در صورتی که در برنامه وجود داشته باشند ممکن است در زمانی که گوشی به دست دیگران می افتد از این متون محرمانه و خصوصی سو استفاده کنند.


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin