تغییر تصویر بندانگشتی (thumbnails) ویدیو در ویندوز

1397/10/23 19:25

زمانی که در File Explorer ویندوز هستید ویدیوهای موجود در پوشه را میتوانید به صورت بند انگشتی یا همان thumbnails مشاهده کنید.
معمولا یک قسمت از ویدیو به عنوان تصویر ویدیو بر روی آیکون قرار میگیرد که به طور خودکار توسط ویندوز فریم اولیه از ویدیو انتخاب میشود که به کاربران کمک میکند تا ویدیو را شناسایی کنند.
از آنجایی که فریم های اولیه بیشتر ویدیوها سیاه یا نامرتب با ویدیو هستند تشخیص ویدیو توسط آیکون یا همان تصویر بند انگشتی سخت است ، برای حل این مشکل و شخصی سازی ویدیو میتوانید به دلخواه خود یک تصویر را به عنوان تصویر بند انگشتی ویدیو انتخاب کنید.
دقیقا همین کاری که در اینستاگرام برای انتخاب کاور ویدیو انجام میدهید. برای آموزش اینکار در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

تنظیم تصویری دلخواه برای آیکون پیش نمایش ویدیو

در اینجا ما قصد داریم تا این کار را توسط یک خط فرمان کوچک به نام Editor Tag یا Tag Editor انجام دهیم.
این برنامه به صورت کد منیع باز است که میتوانید از اینجا (Github) دانلود کنید. پس از دانلود فایل را استخراج (Extract) کنید.
پوشه bin را پیدا کرده و وارد آن شوید.
ویدیو و تصویری که قصد دارید آنرا به عنوان آیکون ویدیو انتخاب کنید را در همین پوشه قرار دهید.

تصویر بند انگشتی میتواند تصویری از فریم های ویدیو باشد یا اینکه خودتان یک تصویر دلخواه ایجاد کرده باشید این برعهده خودتان است که چه تصویری را انتخاب کنید.
به منو استارت رفته و در قسمت جستجو عبارت Command Prompt را تایپ کرده و از نتایج بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.

پس از باز شدن Command Prompt با دستور Cd به پوشه bin بروید (آدرس پوشه را کپی کرده و در مقابل عبارت CD با Ctrl+V بچسبانید و سپس اینتر را فشار دهید)
پس از اینکه به مسیر Bin رفتید دستور زیر را نوشته و اینتر را بفشارید.

tageditor -s cover=my-cover.jpg --max-padding 125000 -f My_video.mp4

به جای my-cover.jpg باید تصویر و بجای My_video.mp4 ویدیو مورد نظر را وارد کنید.

هم اکنون به پوشه bin بروید مشاهده خواهید کرد که تصویر ویدیو تغییر کرده است.

این برنامه به غیر از تغییر تصویر بند انگشتی میتواند تگ ها و متادیتا های فایل ها را تغییر دهد ، پس از اینکه تصویر بند انگشتی ویدیو تغییر کرد چنانچه آنرا برای دیگران ارسال کنید با همان تصویر انتخابی شما مشاهده خواهند کرد.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza