اخبارهفتگی استخدام،ثبت نام و اطلاعیه ها(شماره 10 ، دی 97)

1397/10/25 11:11

📌 آغاز ثبت نام کنکور ۹۸ از ۲۴ بهمن/ زمان برگزاری تغییر نمی کند
مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه ثبت نام از داوطلبان متقاضی شرکت در کنکور سراسری سال ۹۸ از چهارشنبه ۲۴ بهمن ۹۷ از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می شود و در روز پنجشنبه دوم اسفند ۹۷ پایان می پذیرد.
وی گفت: همانطور که پیش از این در ۱۵ مهرماه ۹۷ برنامه زمان بندی آزمون های سراسری اعلام شده بود،  آزمون سراسری سال ۹۸ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه ۹۸ برگزار می شود و زمان آن تغییر نمی کند.

📌 امکان تغییر رشته و گرایش در مقطع کارشناسی
🔹 برای تغییر رشته گرایش بر اساس ماده ۲۹ منشور حقوق دانشجویی لازم است، رشته گرایش مورد تقاضای دانشجو در دانشگاه محل تحصیل موجود و همچنین کد رشته گرایش مورد تقاضا درکارنامه محرمانه صادره از سازمان سنجش آموزش کشور (به عبارت دیگر کمتر نبودن نمره‌های اکتسابی دانشجو در آزمون سراسری گروه آموزشی مربوطه از نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آن رشته گرایش در دانشگاه و در همان سال پذیرش) وجود داشته باشد.
🔹 بر اساس ماده ۲۹ منشور حقوق دانشجویی، موافقت شورا‌های دانشکده‌های مبداء و مقصد و تأیید شورای‌آموزشی دانشگاه و محیا بودن شرایط ادامه تحصیل دانشجو در رشته گرایش جدید در سنوات مجاز باقیمانده لازم است.
🔹 بر این اساس ۲ تبصره برای ماده ۲۹ منشور حقوقی دانشجو بیان شده است که در تبصره ۱ آمده است:
دانشجو فقط در هر دوره تحصیلی برای یک‌بار می‌تواند با رعایت شرایط این ماده، تغییر رشته گرایش دهد و همچنن براساس تبصره ۲ تغییر رشته از دوره‌شبانه به‌روزانه و از شیوه آموزشی غیرحضوری به نیمه حضوری و حضوری ممنوع است، اما برعکس این موارد مجاز است.
🔹 دانشجویان دوره‌های کاردانی و کارشناسی پیوسته با داشتن برخی از شرایط، فقط برای یک‌بار در طول دوره تحصیل می‌توانند از یک رشته با گرایش به رشته یا گرایش دیگر تحصیلی در آن گروه آزمایشی یا در گروه آزمایشی دیگر و در همان مؤسسه، تغییر رشته یا گرایش دهند. تغییر رشته در دوره کارشناسی ارشد ممنوع است.

📌 آگهی استخدام 5 هزار کارمند جدید هفته آینده منتشر می شود
🔹  رئیس سازمان اداری و استخدامی با اعلام اینکه هفته آینده آگهی استخدامی پنج هزار کارمند جدید دولت منتشر می شود، گفت: از سال 1393 تاکنون حدود 140 هزار نفر در دولت استخدام شدند.
🔹  به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «جمشید انصاری» این مطلب را امروز(دوشنبه) در نشست خبری با موضوع «سامانه حقوق و دستمزد» در محل این سازمان بیان کرد.
🔹  تابستان امسال نیز 18 هزار نفر در پنجمین آزمون استخدامی جذب شدند.
🔹  معاون رئیس جمهوری گفت: برخی وزارتخانه ها همچون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آزمون سراسری ندارند؛ بلکه استخدامی و آزمون آنها به صورت اختصاصی است. این وزارتخانه سال گذشته 11 هزار نفر نیروی جدید جذب کرد.

📌 ودیعه‌گذاران حج اطلاعات خود را به روزرسانی کنند
🔹   معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت درباره آخرین وضعیت فراخوان ساماندهی و بروزرسانی اطلاعات همه دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع اظهار کرد: تمامی دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع باید نسبت به بروزرسانی و تکمیل اطلاعات خود در سامانه رزرو سازمان اقدام کنند تا برنامه ریزی برای این عزیزان و فراخوان های حجاج بر همین اساس صورت گیرد.
🔹 معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت تصریح کرد: بروز رسانی اطلاعات ودیعه گذاران در برنامه ریزی ها و اطلاع رسانی های مرتبط با حج تمتع پیش رو نیز اثرگذار خواهد بود بنابراین افراد دارای قبض ودیعه گذاری باید هرچه سریعتر به تکمیل اطلاعات خود بپردازند.

📌 زمان برگزاری کنکور 98 یک هفته تغییر کرد
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش :
🔹 سازمان سنجش زمان کنکور را یک هفته تغییر داد و کنکور در هفته دوم تیرماه برگزار می‌شود.

📌 دانشگاه کشور دانشجوی ارشد و دکتری بدون آزمون می پذیرند
🔹 تاکنون ۱۵ دانشگاه کشور فراخوان مربوط به پذیرش دانشجو بدون آزمون براساس آیین نامه استعدادهای درخشان وزارت علوم را منتشر کرده اند که این مراکز برای سال تحصیلی ۹۸-۹۹ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری جذب خواهند کرد.
🔹 براساس اعلام دانشگاه ها، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های پیام نور، فرهنگیان، مراکز تربیت دبیر و تربیت معلم، آزاد اسلامی، آموزشکده های فنی و حرفه ای، غیر دولتی و غیرانتفاعی، علمی کاربردی و پردیس های بین الملل (خودگردان) مجاز به ثبت نام در دوره های بدون آزمون براساس آیین نامه استعدادهای درخشان نیستند.
🔹 همچنین تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده براساس آیین نامه استعدادهای درخشان مجاز نیست.
🔹 دانشگاه علامه طباطبایی در فراخوان خود اعلام کرده است که دانشجویان این دانشگاه مجاز به شرکت در دوره های بدون آزمون نیستند.

📌 فراخوان جذب هیئت علمی پزشکی بهمن ماه منتشر می شود
🔹 دکتر سیدعلی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر در حال مکاتبه با دانشگاه های علوم پزشکی برای جمع آوری نیازهای فوری آنها به هیئت علمی هستیم و برنامه ریزی برای فراخوان در حال انجام است.
🔹 وی گفت: فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی بهمن ماه از سوی وزارت بهداشت منتشر می شود و فرآیند جذب و ثبت نام برای متقاضیان براساس فراخوان صورت می گیرد.
🔹 رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت یادآور شد: فراخوان از سوی مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت منتشر می شود و اطلاعات تکمیلی و مورد نیاز برای متقاضیان جذب به زودی اعلام خواهد شد.

📌 آزمون زبان انگلیسی «تولیمو» ۲۷ دی برگزار می شود
🔹 صد و سی و چهارمین دوره آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (Tolimo:E-A۲۰۱۹) صبح روز پنجشنبه ۲۷ دی ۹۷ در شهر تهران به صورت Paper و iBT برگزار خواهد شد.
🔹 برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه ۲۵ دی ۹۷ بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد تا داوطلبان بتوانند با وارد کردن اطلاعات خود شامل: شماره پرونده، نام و نام‌ خانوادگی، سال تولد و شماره ملی نسبت به پرینت آن اقدام کنند.
🔹 هر داوطلب برای شرکت در جلسه آزمون باید، علاوه بر پرینت کارت شرکت در جلسه آزمون، اصل کارت ملی یا اصل گذرنامه خود را ارائه کند. آدرس محل برگزاری آزمون باتوجه به نحوه برگزاری paper یا IBT بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان درج شده است.
🔹 چنانچه داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون هر گونه اشکالی در کارت ورودی خود مشاهده کردند می‌توانند در روز چهارشنبه ۲۶ دی ۹۷ صبح از ساعت ۸ تا ۱۲ و بعدازظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۷ با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر و دو قطعه عکس به نماینده این سازمان مستقر در باجه رفع نقص مراجعه کرده و نسبت به اصلاح و رفع اشکال احتمالی کارت خود اقدام کنند.
🔹 داوطلبانی که شماره پرونده و کدپیگیری ثبت نام خود را فراموش کرده‌اند، برای دریافت شماره پرونده با مراجعه به سایت سازمان سنجش و ورود به سیستم پاسخگویی اقدام کنند و به هیچ وجه به باجه رفع نقص مراجعه نکنند.

📌 دانشگاه آزاد دانشجوی بدون کنکور پذیرش می کند
🔹 براساس مصوبات شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، دانشگاه آزاد اسلامی در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری و براساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته پذیرش دانشجو خواهد داشت.
🔹 پذیرش دانشجو در این مرحله مطابق مصوبات شورای سنجش و پذیرش تنها در کد رشته محل‌هایی صورت می گیرد که ظرفیت آنها در مرحله قبلی پذیرش در سال تحصیلی جاری تکمیل نشده است.
🔹 اطلاعیه پذیرش دانشجو در نیمسال دوم تحصیلی مطابق زمان‌بندی اعلام‌ شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته ۲۵ دی ماه منتشر خواهد شد.
🔹 زمان و چگونگی ثبت‌نام از داوطلبان مقاطع کارشناسی ناپیوسته ۱۴ بهمن و کاردانی پیوسته در ۲۷ دی ماه طی اطلاعیه های جداگانه منتشر خواهد شد.

📌 نتایج پذیرش نیمه متمرکز کنکور اعلام شد/ پذیرش ۴ هزار نفر
🔹  اسامی پذیرفته شدگان نهایی در رشته های نیمه متمرکز دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پردیس های دانشگاه فرهنگیان و رشته های تحصیلی مقطع کاردانی گروه آموزش پزشکی (پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی) در آزمون سراسری ۹۷ امروز ۲۰ دی ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.
🔹  تعداد ۴ هزار و ۱۱۳ نفر در این رشته ها پذیرفته شده اند که از این تعداد یک هزار و ۶۷۸ نفر زن و ۲ هزار و ۴۲۶ نفر مرد هستند.
🔹  کلیه پذیرفته شدگان باید بر اساس برنامه زمانی که همراه با اطلاعیه فهرست اسامی منتشر خواهد شد، از روز دوشنبه ۲۴ دی ماه برای انجام مراحل ثبت نام به محل قبولی مراجعه کنند.
🔹  پذیرفته شدگان دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باید یک هفته بعد از اعلام نتایج مدارک خود را برای سایر مراحل گزینش به مراکزی که در اطلاعیه ثبت نام اعلام می شود ارسال کنند و در سایر مراحل شرکت کنند. عدم شرکت افراد پذیرفته شده در سایر مراحل به منزله انصراف تلقی می شود.
 

📌  هیچ سامانه پیامکی برای دریافت بسته حمایتی دولت وجود ندارد
سرهنگ حسین رمضانی معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا با اعلام این خبر اظهار داشت: هموطنان درخصوص دریافت بسته حمایتی دقت لازم را داشته باشند، چرا که احتمال دارد مجرمان از فضای بوجود آمده سوء استفاده کنند و بخواهند با ترفندهای مختلف اطلاعات حریم خصوصی بانکی را به سرقت ببرند.
وی با اشاره به استعلام های لازم از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: هیچ سامانه پیامکی برای دریافت بسته حمایتی دولت وجود ندارد.
اگر شهروندان اطلاعات خود اعم از شماره حساب یا رمز خود را در اختیار سامانه‌هایی قرار داده‌اند، لازم است هرچه سریعتر به بانک‌های عامل خود مراجعه کرده و نسبت به تغییر رمز اقدام کنند.
شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت و دریافت بسته حمایتی به وب‌سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس 
WWW.MCLS.GOV.ir مراجعه کنند.

📌  جذب ۱۰ هزار پرستار در تیر ماه سال ۹۸
رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری :
🔹 جهت رفع کمبود نیروی پرستاری براساس مصوبه مجلس ۱۰ هزار پرستار در تیر ماه سال ۹۸ جذب خواهند شد.
🔹 از سرپرست وزارت بهداشت می‌خواهیم که بودجه لازم را در این زمینه پیش‌بینی کند.

📌 سوال: افراد جامانده و كسانی كه تا کنون برای سهام عدالت ثبت نام نكرده اند چگونه می توانند مشمول دریافت سهام عدالت شوند؟
🔹 
 
پاسخ:
در حال حاضر به دلیل عدم وجود مجوز قانونی، ثبت نام و تخصیص سهام عدالت به افراد جدید میسر نمی باشد. بدیهی است درصورت صدور مجوزهای قانونی لازم به منظور ثبت نام متقاضیان دریافت سهام عدالت، مراتب به اطلاع عموم خواهد رسید.

📌 ثبت‌نام جدید برای سهام عدالت نیازمند تصویب قانون
🔹 
معاون برنامه‌ریزی، توسعه و منابع انسانی سازمان خصوصی‌ سازی با اشاره به اینکه فعلا ثبت‌نام جدید از مشمولان سهام عدالت انجام نمی‌شود گفت: ثبت‌نام جدید برای سهام عدالت نیازمند تصویب قانون جدید است.

📌 سوال در مورد زمان واریز سود: چگونه می‌توان از واریز یا عدم واریز سود به حساب افراد مطلع شد؟  
پاسخ :
در صورتی که در سامانه مبلغی به عنوان واریز سود درج شده است بایستی ضمن مراجعه به شعب بانک مربوطه پرینت حساب از تاریخ قید شده به عنوان «ارسال به بانک» تا حداقل ۳ ماه بعد را دریافت و کنترل کرد. در صورت اطمینان از عدم واریز وجه تخصیصی، پرینت حساب جهت بررسی و کنترل بیشتر به شماره 02188085667 فکس گردد.
 
 

📌  دانشگاه کشور دانشجوی ارشد و دکتری بدون آزمون می پذیرند
 
تاکنون ۱۵ دانشگاه کشور فراخوان مربوط به پذیرش دانشجو بدون آزمون براساس آیین نامه استعدادهای درخشان وزارت علوم را منتشر کرده اند که این مراکز برای سال تحصیلی ۹۸-۹۹ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری جذب خواهند کرد.
براساس اعلام دانشگاه ها، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های پیام نور، فرهنگیان، مراکز تربیت دبیر و تربیت معلم، آزاد اسلامی، آموزشکده های فنی و حرفه ای، غیر دولتی و غیرانتفاعی، علمی کاربردی و پردیس های بین الملل (خودگردان) مجاز به ثبت نام در دوره های بدون آزمون براساس آیین نامه استعدادهای درخشان نیستند.
همچنین تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده براساس آیین نامه استعدادهای درخشان مجاز نیست.
دانشگاه علامه طباطبایی در فراخوان خود اعلام کرده است که دانشجویان این دانشگاه مجاز به شرکت در دوره های بدون آزمون نیستند.
 
 

📌 اعلام شرایط استخدام محیط بان در سازمان محیط زیست
بر اساس هماهنگی‌ها با سازمان امور اداری و استخدامی مقرر شده این هفته آگهی استخدام 300 محیط بان در روزنامه‌ها منتشر شود و تا قبل عید پروسه جذب آن‌ها سپری شده، آموزش‌ها داده شود و این 300 محیط بان مشغول به کار شوند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست درباره شرایط این استخدامی گفت: افراد با مدرک دیپلم از چهار رشته ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و کشاورزی استخدام می‌شود. این افراد باید دارای شرایط جسمانی مد نظر سازمان و دارای قد 170 سانتیمتر باشند.
در مرحله اول از 900 نفر پذیرش می‌کنیم و سپس با مصاحبه از بین این افراد 300 نفر جذب می‌شوند.
 
 

 خبرهای استخدام،ثبت نام و اطلاعیه ها را هر هفته از طریق سایت omigo.ir دنبال کنید   


  archive  آرشیو گذشته : 

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin