چگونه سوئیچ بین برنامه ها (Alt Tab) ویندوز 10 را به حالت قدیمی تبدیل کنیم

1397/10/25 19:38

در ویندوز 10 با فشردن دکمه های Alt+Tab پیش نمایشی بزرگ از برنامه های فعال در ویندوز را مشاهده خواهید کرد که با نگه داشتن Alt و زدن tab میتوان بین برنامه ها حرکت کرد و با برداشتن دست خود از روی دکمه ها وارد برنامه ای که پیش نمایشی از آن میبینید خواهید شد ، این دکمه ها برای سوئیچ بین برنامه های فعال در ویندوز است.

در ویندوزهای قبل 10 حالت کلاسیک سوئیچ ها وجود داشتند که صرفا آیکون برنامه به شکلی کوچکتر نمایش داده میشد ، بسیاری از کاربران علاقه زیادی به حالت کلاسیک دارند و از حالت پیش نمایش بزرگ ویندوز 10 ناراضی هستند.
اگر میخواهید حالت این سوئیچ ها را در ویندزو 10 به کلاسیک تبدیل کنید باید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

فعال کردن حالت Alt+Tab کلاسیک

دکمه های Win+R را همزمان فشار داده تا Run باز شود سپس عبارت regedit را تایپ کرده و اینتر را بفشارید تا وارد رجیستری ویندوز شوید.
به مسیر زیر بروید :

HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Explorer

بر روی پوشه یا کلید Explorer از سمت چپ راست کلیک کرده و از New گزینه DWORD (32-bit) را انتخاب کنید.

نام این کلید را AltTabSettings قرار داده و بر روی آن دابل کلیک کنید سپس مقدار Value را به 1 تغیر دهید تا آیکون های Alt+Tab به حالت کلاسیک تبدیل شوند.

HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Explorer

رجیستری را بسته و ویندوز را ریستارت کنید.

هم اکنون دکمه های Alt+Tab را همزمان فشار داده تا حالت کلاسیک را مشاهده کنید.

با این کار نیمتوانید پیش نمایش بزرگی از برنامه ها را مشاهده کنید اما برای افرادی که از حالت کلاسیک قبلا استفاده میکردند ممکن است شناسایی برنامه ها آسانتر باشد زیرا در حالت کلاسیک فقط آیکون برنامه نمایش داده میشود و خبری از محتویات درون برنامه ها نیست.

یکی از مزایای استفاده از حالت کلاسیک Alt+tab این است که شما در حالت alt+tab میتوانید نوار وطیفه را مشاهده کنید و اگر چندین صفحه نمیشا داشته باشید یا از دسکتاپ مجازی استفاده میکنید میتوانید متوجه شوید که کدام برنامه در حال حاضر به عناون برنامه فعال باز است.

چنانچه بخواهید به حالت همان ویندوز 10 باز گردید باید کلید ایجاد شده را حذف کرده یا مقدار Value آن را از 1 به 0 تغییر دهید و مجد سیستم خود را راه اندازی کنید.


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza