آموزش نصب و اتصال دو مانیتور در رایانه و لپ تاپ

1397/10/28 00:48

استفاده از دو یا چند مانیتور به طور همزمان میتواند برای باعث افزایش بهره وری و کارایی شما شود ، اگر شما برنامه نویس هستید ، طراحی گرافیکی کار میکنید ، تدوین ویدیو انجام میدهید ، بر روی صفحه گسترده اکسل کار میکنید یا بازی رایانه ای انجام میدهید این مقاله میتواند به شما بسیار کمک کننده باشد.
به طور کلی بسته به کاری که انجام میدهید اتصال دو یا چند مانیتور به رایانه میتواند بسیار کمک کننده باشد به طور مثال شما میتوانید در یک مانتیور در وب جستجو کنید و در مانیتور دیگر اسناد ورد را مشاهده کنید.

مراحل نصب دو مانیتور در ویندوز

در ویندوز 10 راه اندازی مانیتورهای دوگانه بسیار آسان است.

1) مانیتور را به رایانه یا لپ تاپ متصل کنید.

اولین مرحله اتصال مانیتور ثانویه به رایانه با استفاده از کابل S-Video ، VGA یا پورت HDMI است ، توجه داشته باشید که کارت گرافیک شما و مانیتور باید از این پورت ها پشتیبانی کند.
رایانه های قدیمی معمولا با پورت VGA همراه هستند در حالی که رایانه های جدیدتر از پورت HDMI استفاده میکنند.
اگر از لپ تاپ استفاده میکنید مانیتور خود لپ تاپ موجود است و در کنار لپ تاپ میتوان پورت VGA را مشاهده کرد ، فقط کافی است که توسط کابل مانیتور را به لپ تاپ متصل کنید.

مانیتور را به رایانه متصل کنید.


2) حالت نمایش را مشخص کنید

گام دوم این است که حالت نمایش برای مانیتور دوم را انتخاب کنید.
دکمه های Win+P را همزمان فشار داد تا با 4 نوع حالت صفحه نمایش روبرو شوید.

بسته به نیاز خود بر روی حالتی که میخواهید بروید ، برای حرکت کافی است که دست خود را بر روی win نگه داشته و برای هر جابجایی دست خود را از روی P برداشته و مجدد آن را فشار دهید.

  • PC Screen Only : در این حالت صفحه فقط در مانیتور اصلی نمیاش داده میشود و مانیتور دوم خاموش میشود.
  • Duplicate : در این حالت هم مانیتور اصلی و دوم فقط یک صفحه از دسکتاپ شما را نمایش میدهند.
  • Extend : در این حالت مانیتور دوم گسترش داده میشود ، یعنی اینکه ادامه دسکتاپ شما در مانیتور دوم مشاهده خواهد شد.
  • Second Screen Only :در این حالت مانیتور اصلی خاموش میشود و صفحات در مانیتور دوم نمایش داده میشوند.

3) تنظیمات صفحه نمایش را تغییر دهید

در صورت لزوم میتوانید تنظیمات صفحه نمایش برای دو مانیتور اصلی و دوم را با رفتن به Settings و System و سپس Display انجام دهید.

تنظیمات صفحه نمایش را تغییر دهید

در صفحه نمایش بر روی مانیتور (اصلی یا دوم) کلیک کنید تا بخواهیم اندازه فونت ، رزولیشن یا جهت و روشنایی هر یک را تنظیم کنیم.

  • Brightness : میزان روشنایی صفحه مانیتور را میتوان توسط نوار لغزنده کم یا زیاد کرد.
  • Font Size : در صورتی که میخواهید متن بزرگتر در مانیتور دوم باشد باید اندازه آن را 100% یا 125% کنید ، در واقع توسط این گزینه میتوانید اندازه فونت ها را تغیر دهید.
  • Resolution : در اینجا میتوانید میزان رزولیشن هر مانیتور را مشخص کرد.
  • Orientation : میتوان حالت های Landscape, Portrait, Landscape(Flipped), Portrait(Flipped) را انتخاب کرد ، این حالت ها جهت نمایش صفحه را مشخص میکنند.

اگر از چندین مانیتور (بیش از 2 مانیتور) استفاده میکنید بر روی دکمه Detect کلیک کنید تا ویندوز سایر مانیتورها را شناسایی کند.


4) نمایش یا عدم نمایش نوار وظیفه Taskbar در مانیتور دوم

برای مخفی کردن نوار وظیفه در مانیتور دوم به مسیر Settings > Personalization > Taskbar رفته و گزینه show Taskbar on All Displays را فعال کنید.

در صورتی که از ویندوز قبل از 10 استفاده میکنید میتوانید بر وری Taskbar راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید در زبانه Taskbar در قسمت Multiple displays میتوان این تنظیمات را مشاهده کرد.


5) استفاده از کابل یک به دو VGA

اگر شما از یک کابل خروجی VGA در رایانه خود دارید و میخواهید که تصویر آن را به دو مانیتور بدهید نیازی به خرید کارت گرافیک گران قیمت دو خروجی VGA ندارید بلکه میتوانید توسط کابل یک به دو VGA تصویری خروجی رایانه را دو مانیتور بدهید ، البته یک به چند VGA هم وجود دارد که در صورت نیاز میتوانید این نوع تبدیل ها را در اینترنت مشاهده کنید.

استفاده از کابل یک به دو VGA


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza