حل مشکل وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت آیفون (هات اسپات)

1397/10/28 01:37

بسیاری از کاربران معمولا برای اتصال لپ تاپ خود از اینترنت گوشی استفاده میکنند ، بسیاری از این کاربران دارای گوشی آیفون با سیستم عامل ios هستند ،به اشتراک گذاری اینترنت گوشی را هات اسپات (Hotspot) مینامند و بسیار کاربردی است زیرا در بسیاری از موارد کاربران در منطقه بیرونی از وای فای هستند یا اینکه اینترنت دیتا برای آنها به صرفه تر است.
متاسفانه بسیاری از کاربران به ما گزارش داده اند که در اتصال لپ تاپ خود به گوشی آیفون با مشکلات زیادی روبرو میشوند به طور مثال ویندوز 10 به شما اطلاع میدهد که به نقطه اتصال گوشی با موفقیت متصل شده اید در حالی که اینترنت فعالی در لپ تاپ را مشاهده نخواهید کرد.
دلایل زیادی برای این خطالها وجود دارد که میتواند از هر دو طرف لپ تاپ و گوشی آیفون باشد ، به هر حال در ادامه مقاله میخواهیم به این مشکلات و راه حل های موجود نگاهی بیندازیم.


1) حذف و اتصال مجدد

اول از همه به راه حلی ساده نگاهی میندازیم ، بر روی آیکون Wi-Fi در نوار وظیفه ویندوز کلیک کنید تا لیستی از وای فای های متصل شده و در دسترس را مشاهده کنید ، بر روی نام وای فای گوشی آیفون خود راست کلیک کرده و Forget را انتخاب کنید.

فراموشی کردن مشخصات وای فای در ویندوز

در این حالت لپ تاپ شما تمامی فایل ها و تنظیمات ذخیره شده قبل از وای فای گوشی شما را حذف خواهد کرد و باید مجدد برای اتصال بر روی نام آن کلیک کنید و بار دیگر با وارد کردن رمز وای فای به آن متصل شوید.


2) ریستارت دستگاه و تغیر مجدد رمزعبور

توصیه ما این است که با راه اندازی گوشی و لپ تاپ میتوانید بسیاری از مشکلات را حل کنید.
همچنین سعی کنید که رمز عبور نقطه اتصال ایجاد شده در آیفون را تغییر دهید برای همین بر روی تنظیمات وارد شده  Personal Hotspot را انتخاب کنید سپس بر روی Wi-Fi Password ضربه زده تا بتوانید رمزعبور را تغییر دهید. سعی کنید که رمز عبور قوی وارد کنید و سپس از لپ تاپ برای اتصال مجدد به گوشی استفاده کنید.

تغییر رمز هات اسپات در آیفون


3) ارتقا ویندوز 10 و IOS

آیا شما از آخرین نسخه ویندوز 10 و IOS در دو دستگاه لپ تاپ و گوشی استفاده میکنید؟ اگه جواب شما نه است پس سریعا این دو سیستم عامل را بروزرسانی کنید ،بر روی گوشی آیفون به تنظیمات رفته و به General بروید و بر روی Software Update ضربه بزنید.

بروزرسانی گوشی آیفون

اگر بروزرسانی در دسترسی وجود داشته باشید یک اطلاع رسانی قرمز رنگ را مشاهده خواهید کرد آنرا دانولد و نصب کنید.

دانلود و بروزرسانی آیفون

برای بروزرسانی ویندوز 10 باید به این نکته توجه داشت که این کار به طور خودکار توسط ویندوز 10 انجام خواهد شد ، اما ممکن است این کار انجام نشود و شما باید به صورت دستی ویندوز 10 خود را بروزرسانی کنید.
برای بروزرسانی ویندوز 10 دکمه های Win+i را همزمان فشار داده تا تنظیمات ویندوز برای شما باز شود ، سپس به قسمت Update & Security بروید.

Update & Security

بر روی Windows Update از پنجره سمت چپ کلیک کنید و سپس Check for updates را انتخاب کنید.

آپدیت ویندوز 10

اگر بروزرسانی وجود داشته باشد ویندوز از شما میخواهد تا آن را دانلود کنید ، پس از بروزرسانی رایانه خود را ریستارت کرده و مجدد برای اتصال به هات اسپات آیفون تلاش کنید.


4) ریست کردن شبکه

بازنشانی یا ریست کردن تنظیمات شبکه در ویندوز 10 و همچنین گوشی آیفون میتواند بسیاری از موارد مربوط به عدم اتصال و مشکلات موجود آن را حل کند ، اما ما این راه را در آخرین مرحله پیشنهاد میکنیم.
برای ریست شبکه در ویندوز 10 دکمه های Win+i را برای باز کردن تنظیمات فشار دهید و سپس بر روی Network & Internet کلیک کنید.

تنظیمات شبکه در ویندوز 10

بر روی Status از سمت چپ کلیک کنید و به پایین صفه بروید تا گزینه Network Reset را مشاهده کنید ، برای تنظیم مجدد شبکه ویندوز بر روی این دکمه کلیک کنید.

ریست کردن شبکه در ویندوز

برای تظیم مجدد شبکه در گوشی آیون نبز بر روی تنظیمات ضربه زده و سپس به قسمت General بروید سپس به پایین صفحه اسکرول کنید.
بر روی Reset ضربه بزنید.

ریست کردن شبکه در آیفون

بر روی Reset Network Settings ضربه بزنید.

Reset Network Settings در آیفون

توجه کنید که مقادیر دیگری را تغیر ندهید زیرا ممکن است که دسترسی خود به اینترنت دیتا را از دست بدهید.
در نهایت برای اتصال مجدد لپ تاپ به هات اسپات گوشی تلاش کنید.


5) تغیر نام دستگاه

ویندوز برای اتصال به شبکه هایی که از نام های غیر اسکی (ASCII) استفاده میکنند مشکل دارد ، تغیر نام میتواند برای حل این مشکل کمک کننده باشد ، برای همین به تنظیمات گوشی رفته و بر روی About ضربه بزنید. بر روی name ضربه بزنید.

تغییر نام گوشی آیفون

نام جدیدی از حروف و اعداد را وارد کنید.


6) رفع عیب شبکه در ویندوز

اگر شما نمیتوانید مشکل شبکه ای ویندوز خود را حل کنید میتوانید از ابزار تشخص خودکار مشکلات شبکه در ویندوز استفاده کنید ، برای همین دکمه های Win+i را همزمان فشار داده تا تنظیمات ویندوز باز شود ، بر روی Network & Internet کلیک کنید.

تنظیمات شبکه در ویندوز 10

بر روی Status در پنجره سمت چپ کلیک کنید و به پایین اسکرول کرده تا گزینه Network troubleshooter را مشاهده کنید. بر روی آن کلیک کنید و سپس دستورالعمل های گفته شده را قدم به قدم اجرا کنید.

اگر هرگونه خطایی شناخته شود ویندوز یک راه حل برای حل آن را به شما پیشنهاد خواهد کرد یا اگر بتواند خود ویندوز تلاش در حل آن میکند.


7) ریست کردن تنظیمات IP در ویندوز

برای باز کردن خط فرمان دکمه های Win+R را همزمان از صفحه کلید فشار داده تا Run باز شود سپس cmd را تایپ کرده و اینتر را بفشارید.

اجرای cmd در ویندوز

هم اکنون باید دستورات تنظیم مجدد IP را در خط فرمان اجرا کنیم. دستورات زیر را یکی یکی وارد کنید :

netsh winsock reset

netsh int ip reset

ipconfig /release

ipconfig /renew

ipconfig /flushdns

    netsh winsock reset

با انجام این دستورات تظیمات IP بر روی لپ تاپ شما مجدد تنظیم خواهد شد ، میتوانید اتصال وای فای را غیر فعال کرده و مجدد فعال کنید ، سپس به نقطه اتصال گوشی خود متصل شوید.


8) بروزرسانی درایورهای شبکه

شاید درایورهای شبکه شما خراب یا تاریخ آنها به پایان رسیده باشند ، مخصوصا اینکه اگر ویندوز خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کند ، برای همین در جستجوی منو استارت عبارت Device Manager را تایپ کرده و از نتایج آن را باز کنید.

اجرا Device Manager در ویندوز 10

بر روی Network Adapters دابل کلیک کنید تا باز شود شبکه خود را پیدا کرده و بر روی آن راست کلیک کنید و گزینه Update را انتخاب کنید.

بروزرسانی درایورهای شبکه

قبل از اتصال برای تست سعی کنید که ویندوز خود را ریستارت کنید.


9) غیر فعال کردن آنتی ویروس یا ضد تروجان

اساسا هر نرم افزار آنتی ویروس ، محافظ ویندوز یا هر ضد تروجان در سیستم رایانه ای نصب و در حال اجرا هستند ، ما پیشنهاد میکنیم که آنها را به طور موقت غیرفعال کنید ، زیرا برخی از اینها برای امنیت بیشتر از اتصال شما به شبکه های دیگر جلوگیری میکنند.

برای همین به قسمت Nofitication tray نوار استارت وارد شده ، نرم افزار آنتی ویروس یا هر چیز دیگر را بر روی آن راست کلیک کرده و بسته به دلخواه خود گزینه Exit ، Puase ، Quit یا Disable را انتخاب کنید.


10) اتصال هات اسپات از طریق کابل USB

شما میتوانید از هر کابل USB سازگار با گوشی آیفونی خود برای اتصال به اینترنت استفاده کنید ، برای انجام اینکار آخرین نسخه برنامه iTunes را از روی کامپیوتر نصب کنید (برای دانلود اخرین نسخه ایتونز اینجا کلیک کنید) ، سپس آیفون خود را به وسله کابل USB به رایانه متصل کنید  و برنامه آیتونز را اجرا کنید.

پس از اینکه گوشی شما خوانده شد و سوالی با عنوان کسب اعتماد از شما پرسیده شد بر روی Yes کلیک کنید و رمز عبور خود را در صفحه وارد کنید.

در حالت عادی باید آیکون گوشی را در گوشه بالا سمت چپ صفحه برنامه آیتونز مشاده کنید.

اتصال گوشی به آیتونز

شما باید نوار آبی رنگی بر روی آیفون خود مشاهده کنید که به معنای اتصال هات اسپات است.


11) استفاده از TROUBLESHOOT

شما میتوانید از ابزار رفع عیب ویندوز برا شناسایی مشکل استفاده کنید ، در قسمت جستجوی نوار استارت عبارت Troubleshoot را تایپ کرده و از نتایج آن را باز کنید.

هنگامی که پنجره باز میشود بر روی Internet Connections کلیک کرده و گزینه Run the troubleshooter را انتخاب کنید.

استفاده از TROUBLESHOOT


مشکل عدم اتصال آیفون به لپ تاپ یا رایانه میتواند یک کابوس وحشتناک باشد مخصوصا در زمانی که شما شدیدا به اینترنت احتیاج دارید ، امیدورایم که را حل های گفته شد در بالا توانسته باشد مشکل شما را حل کرده باشد. چنانچه شما تجربه ای از این مشکلات دارید آنها را با ما در میان بگذارید تا دیگر کاربران وب سایت اُمیگو از این تجربیات شما استفاده کنند.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza