چگونگی ایجاد محدودیت استفاده از اینترنت در رایانه و گوشی

1397/10/28 19:05

استفاده از اینترنت دیتا در مقابل وای فای هزینه های گرانتری را به دنبال دارد بنابر این بسیار مهم است که استفاده از اینترنت دیتا را مدیریت کنید ، همچنین از طرف دیگر ممکن است برای شما مهم باشد که به چه میزان از اینترنت وای فای شما باید استفاده شود و اگر بیش از حد مشخصی شد وای فای به طور خودکار قطع شود.
در این مقاله میخواهیم در مورد چگونگی محدود کردن استفاده از اینترنت در ویندوز و گوشی اندرویدی صحبت کنیم.

محدودیت استفاده از اینترنت وای فای

در ویندوز دکمه های Win+i را همزمان فشار داده تا وارد تنظیمات ویندوز 10 شوید سپس به Network & Internet بروید.
از سمت چپ بر روی Data Usage کلیک کنید.

محدودیت استفاده از اینترنت وای فای در ویندوز 10

بر روی لیست کشوی در قسمت Show Settings for کلیک کنید و از لیست باز شده شبکه ی وای فای که میخواهید محدودیت اینترنت برای آن ایجاد کنید را مشخص کنید.
اگر میخواهید محدودیت را برای تمامی شبکه های وای فای ویندوز اعمال کنید باید بر روی WiFi (all networks) کلیک کنید.
هنگامی که شبکه مورد نظر خود را انتخاب کردید بر روی دکمه Set Limit کلیک کنید.

در پنجره ای که باز میشود دوره زمانی که میخواهید اعمال کنید باید مشخص شود، اگر میخواهید به صورت ماهیانه محدودیت را تنظیم کنید گزینه monthly را انتخاب کنید ، اگر میخواهید تا فقط یکبار این محدودیت اعمال شود مانند زمانی که به اینترنت هتل متصل هستید باید گزینه One time را انتخاب کنید و اگر میخواهید به صورت نامحدود یعنی بدون مشخص کردن زمان محدودیت حجمی را مشخص کنید بر روی Unlimited کلیک کنید.
برای گزینه های Monthly و One-Time میتوانید تعداد را مشخص کنید.
در تمامی حالات شما قادر هستید محدودیت حجمی را تنظیم کنید یعنی اینکه تا چه میزان حجم را میتوانید از اینترنت استفاده کرد، با فعال کردن این محدودیت تمامی دانلودهای پس زمینه و دانلودهایی که توسط شما انجام شده است را اندازه گیری خواهد کرد.
در صورتی که محدودیت دانلودی شما بیش از حد مشخص شده باشد ویندوز 10 به شما هشداری را نمایش و اینترنت را غیرفعال خواهد کرد.

محدودیت استفاده از هات اسپات گوشی اندرویدی

هات اسپات (Hotspot) قابلیتی بسیار خوب برای به اشتراک گذاری اینترنت دیتا موبایل به سایر دستگاه ها است ، به طور مثال شما در مسافرت هستید و گوشی شما به اینترنت دیتا دسترسی دارد نیاز میشود که لپ تاپ خود را به اینترنت وصل کنید از آنجایی که در مسافرت وای فای وجود ندارد باید لپ تاپ را به اینترنت گوشی متصل کنید برای همین هات اسپات گوشی را روشن میکنید تا به واسطه وای فای اینترنت به لپ تاپ شما داده شود.
از آنجایی که هزینه های اینترنت دیتا موبایل گران است محدودیت استفاده نقش مهمی پیدا میکند ، برای محدود کردن استفاده دستگاه ها از اینترنت گوشی (هات اسپات) روش زیر را انجام دهید :
1. در گوشی اندرویدی خود وارد تنظیمات شوید.
2. بر روی Wireless & Networks ضربه بزنید.

3. Tethering & Portable hotspot را انتخاب کنید.

4. Portable Wi-Fi hotspot را انتخاب کنید.

5. بر وری Data limit ضربه بزنید.
6. هم اکنون از لیست باز شده حداکثر میزان استفاده از اینترنت دیتا گوشی توسط سایر دستگاه ها را مشخص کنید ، در صورتی که میخواهید حجمی دستی را وارد کنید میتوانید بر روی Custom ضربه بزنید.


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza