اخبارهفتگی استخدام،ثبت نام و اطلاعیه ها(شماره 11 ، بهمن 97)

1397/11/1 14:21

📌 آغاز پذیرش دوره های بدون آزمون دانشگاه آزاد از ۲۹ دی برای نیمسال دوم ۹۸-۹۷
تمامی متقاضیان می توانند  از روز شنبه ۲۹ دی ماه تا چهارشنبه ۱۰ بهمن ماه ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی های کامل در خصوص انتخاب رشته، در صورت تمایل و داشتن شرایط بعد از تهیه کارت اعتباری، نسبت به ثبت نام در۲۰ رشته محل از یک مجموعه و یک نظام آموزشی از میان رشته شهرهای ارائه شده در سامانه اقدام کنند. نتایج این دوره، نیمه بهمن اعلام خواهد شد.
با توجه به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیلی(معدل دیپلم) صورت خواهد گرفت، بنابراین تمامی متقاضیان (دیپلمه های نظام قدیم، نظام جدید و همچنین دیپلمه های فنی حرفه ای و کاردانش که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می باشند) لازم است معدل کل و یا معدل کتبی خود را به صورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج کنند.  
داوطلبان دیپلمه فنی حرفه ای و یا کاردانش که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند و فاقد معدل کتبی در دیپلم، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عینا درج کنند.
داشتن دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه و یا مدرک پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه و همچنین داشتن مدرک کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) برای ثبت نام داوطلبان در دوره پذیرش براساس سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی پیوسته الزامیست.
داشتن مدرک دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه و یا مدرک پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه برای ثبت نام داوطلبان در دوره پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی مقطع کاردانی ناپیوسته الزامیست.
از آنجایی که پذیرش داوطلبان صرفا بر اساس سوابق تحصیلی(معدل کتبی دیپلم) صورت  می پذیرد و نظر به اینکه دروس امتحانی داوطلبان دیپلمه با توجه به نوع دیپلم آنان (ریاضی، تجربی و انسانی و...) متفاوت است چنانچه نوع دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی که متقاضی آن می شود متفاوت باشد، درصد اعمال معدل کتبی متفاوت خواهد بود که داوطلبان می توانند در این خصوص جدول ضریب تاثیر معدل در دفترچه راهنما را مطالعه کند.
داوطلبان لازم است معدل کتبی دیپلم خود را دقیقا مطابق معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی درج کنند چرا که در صورت مغایرت اعلامی با معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی از ثبت نام و ادامه تحصیل فرد جلوگیری خواهد شد و قبولی آنها لغو می شود.
مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام برای هر رشته تحصیلی به عهده داوطلب می باشد و موضوع خلاف یا عدم رعایت ضوابط و شرایط (سهوی یا عمدی) حتی پس از قبولی فرد در این مرحله پذیرش و یا هر مرحله از تحصیل مشخص شود قبولی وی در دانشگاه ((کان لم یکن تلقی)) و از ادامه تحصیل او ممانعت به عمل می آید.

📌 امکان ثبت نام در دوره های پیام نور برای همه داوطلبان فراهم شد 
اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش  عالی و همچنین مراکز و واحدهای آموزشی دانشگاه پیام‌ نور برای بهمن ماه ۱۳۹۷ برمبنای پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی منتشر شد.
علاقمندان به تحصیل در رشته‌های تحصیلی دارای  پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی در مراکز و واحدهای آموزشی دانشگاه پیام‌نور (اعم از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ ثبت‌نام کرده و یا ثبت نام نکرده اند) می توانند به منظور اطلاع از رشته‌ های تحصیلی این دانشگاه به اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

📌 ثبت نام آزمون‌های EPT و فراگیر مهارتهای عربی دانشگاه آزاد آغاز شد
ثبت نام آزمون EPT و آزمون فراگیر مهارتهای عربی بهمن ماه ۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی از چهارشنبه ۲۶ دی ماه آغاز و تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۳ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
آزمون های مربوطه در روز جمعه ۱۲ بهمن ماه ۹۷ به طور همزمان در شهرهای تهران، شیراز، تبریز، مشهد ،اصفهان ، اهواز ،کرج، کرمان،کرمانشاه و ساری برگزار خواهد شد.
زمان دریافت کارت ورود به جلسه از روز چهارشنبه ۱۰ بهمن ماه است .
به دلیل برگزاری همزمان آزمون EPT و آزمون فراگیر مهارتهای عربی هر داوطلب مجاز به ثبت نام در یکی از آزمون های مذکور است و شرکت همزمان در دوآزمون فوق امکان پذیر نیست.

📌 آغاز پذیرش دانشجوی کاردانی بدون کنکور از اول بهمن/ شرایط اعلام شد
داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در کدرشته‌های تحصیلی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی غیرانتفاعی دوره های کاردانی نظام جدید سال۱۳۹۷ (اعم از داوطلبانی که در پذیرش دوره‌های مذکور ثبت‌نام کرده و یا ثبت‌نام نکرده‌اند) ، می توانند از اول بهمن برای ثبت نام در این رشته ها به این مراکز مراجعه کنند.
ثبت نام و شرایط و ضوابط شرکت در این دوره ها مجموعه کل رشته محل های مورد پذیرش از ۲۷ دی ماه ۹۷ در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.
کلیه متقاضیان باید حداکثر تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ (تاریخ ۳۰ بهمن ۹۷) دارای مدرک دیپلم نظام قدیم (چهارساله) هنرستان، و یا دیپلم نظام جدید در شاخه های فنی و حرفه ای و یا کاردانش باشند.

📌 جزئیات آزمون فلوشیپ پزشکی اعلام شد/ آغاز ثبت نام از بهمن ماه
آزمون پذیرش دستیاران دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۳۹۸ وفق مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی به صورت غیر متمرکز و توسط دانشگاه های مجری برنامه آموزشی اجرا می شود.
در این دوره جهت تسهیل فرآیند ثبت نام و جلوگیری از تداخل بین دانشگاه های مختلف، ثبت نام این آزمون به صورت متمرکز از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می پذیرد.
بررسی مدارک نیز توسط دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی انجام می شود.
داوطلبان واجد شرایط می توانند از تاریخ ۶ بهمن ۹۷ تا ۱۸ بهمن ۹۷ با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی و با توجه به رشته تخصصی پیش نیاز و در نظر گرفتن وضعیت شرکت در آزمون (عضو هیئت علمی، آزاد) صرفاً یک رشته و یک دانشگاه را انتخاب و براساس مفاد راهنما ثبت نام کنند.
کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای سه شنبه و چهارشنبه سوم و چهارم اردیبهشت ماه ۹۸ از طریق دانشگاه های علوم پزشکی متولی برگزاری آزمون توزیع می شود.
آزمون در دو مرحله کتبی و شفاهی (به صورت منفرد یا ترکیبی از روش های آسکی (OSCE)، PMP، مصاحبه ساختارمند یا سایر روش های نوین ارزشیابی و اختصاصی مرتبط با رشته خود برگزار می شود.
آزمون کتبی روز پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۹۸ (در یک مکان در هر دانشگاه و رأس ساعت ۹ صبح) و آزمون شفاهی کلیه رشته ها از تاریخ ۷ تا ۹ اردیبهشت ۹۸ برگزار می شود.

📌 دفترچه پذیرش دانشجوی بدون کنکور ۱۷ بهمن منتشر می شود
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: مجموعه کل رشته محل های پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی برای پذیرش مهرماه ۱۳۹۸ و شرایط و ضوابط آنها در ۱۷ بهمن ۹۷ به شکل دفترچه راهنما از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.
وی افزود: در این دفترچه رشته محل های دوره های روزانه و شبانه و کدمحل های سایر دوره ها که پذیرش آنها صرفاً با سوابق تحصیلی صورت می گیرد، اعلام می شود.
مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی برای پذیرش در مهرماه سال ۹۸ صورت می گیرد و شرایط و ضوابط شرکت داوطلبان در آن نیز همزمان با دفترچه راهنما در ۱۷ بهمن ۹۷ اعلام می شود.
به گزارش مهر، بر اساس مصوبه جلسه شانزدهم شورای سنجش و پذیرش ۱۲ دی ۹۷، پذیرش در رشته های بی نیاز از کنکور با اعمال سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت می گیرد و در اجرای این طرح در سال ۹۷، دفترچه رشته های بدون نیاز به شرکت کردن در کنکور در ۱۷ بهمن ۹۷ منتشر می شود. پذیرش دانشجو در این رشته ها در مهرماه ۹۸ صورت می گیرد.

📌 آگهي استخدام بانک ملت
بانک ملت با استعانت از درگاه خداوند متعال و با راهبرد مشتري مداري، به منظور ارائه خدمات بهينه مالي و بانکي به مشتريان و تکميل نيروي انساني خود در رده هاي شغلي بانکدار، متصدي امور اداري(حقوقی و IT ) و متصدي حفاظت، مطابق با ضوابط و آئين نامه استخدامي بانک، از بين متقاضيان واجد شرايط در مقاطع تحصيلي کارشناسي (جهت رده شغلي بانکدار) ، کارشناسی و کارشناسي ارشد (جهت رده شغلي متصدي امور اداري) و ديپلم (جهت رده شغلي متصدی حفاظت)، بومي و ساکن يکي از شهرهاي مندرج در جدول ذيل با رابطه استخدامي قراردادي موقت  دعوت به همکاري مي نمايد.
تاريخ فراغت از تحصيل داوطلبان، مي بايست قبل از تاريخ برگزاري آزمون استخدامي(97/11/18) باشد.
تبصره2: صرفاً داوطلبان داراي مدرک تحصيلي ديپلم جهت شغل متصدي حفاظت ، کارشناسی جهت رده شغلی بانکدار و کارشناسي‏ وکارشناسي ارشد جهت رده شغلی متصدي امور اداري (مطابق با جدول ذيل)، مجاز به شرکت در آزمون مي باشند.
حداقل معدل مدارک تحصيلي جهت شرکت در آزمون 14 مي باشد.
دارا بودن حداکثر سن 30 سال تمام تا تاريخ برگزاري آزمون استخدامي (متولدين 67/11/18‏ به بعد) جهت رده های شغلي بانکدار و متصدي امور اداري
دارا بودن حداکثر سن 25 سال تمام تا تاريخ برگزاري آزمون استخدامي (متولدين 72/11/18 به بعد) جهت رده شغلي متصدي حفاظت 

📌 مهلت ثبت‌نام ازدواج دانشجویی تا ۳۰ بهمن تمدید شد
رئیس ستاد ازدواج دانشجویی کشور : با توجه به استقبال زوج‌های جوان و تعداد بالای ثبت‌نام کنندگان، ثبت‌نام دوره بیست و دوم طرح ملی همسفر تا بهشت تا ۳۰ بهمن ماه تمدید می‌شود.

📌 آغاز ثبت‌نام و انتخاب واحد نیمسال دوم دانشگاه آزاد از ۶ بهمن
ثبت‌نام و انتخاب واحد نیمسال دوم ۹۸-۹۷ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از روز شنبه ۶ بهمن‌ماه آغاز شده و تا ۱۱ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.
تاریخ حذف و اضافه دانشجویان از ۲۷ بهمن تا ۲ اسفند ماه است و شروع کلاس دانشجویان نیز از ۱۳ بهمن‌ماه تا ۲۳ خردادماه ۹۸ خواهد بود.

📌 سه رشته جدید به آزمون دکتری تخصصی پزشکی اضافه شد
سه رشته «آینده پژوهی سلامت»، «علوم بیومدیکال مقایسه ای» و «علوم و فناوری های تصویربرداری پزشکی گرایش تصویربرداری عصبی» برای آزمون دکتری تخصصی پزشکی سال ۹۸ تصویب شد.
دبیرخانه علوم پایه، بهداشت و تخصصی با توجه به مصوبات جدید شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی این رشته ها را به آزمون دکتری تخصصی علوم پزشکی سال ۹۸ اضافه کرد و مدارک مورد پذیرش و ضرایب مربوط به هر کدام را اعلام کرد.

📌 آغاز پذیرش بدون آزمون کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد از دوشنبه اول بهمن ماه
پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کاردانی پیوسته نیمسال دوم ۹۸-۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی از دوشنبه اول بهمن ماه آغاز می شود.

📌 اطلاعيه‌ درخصوص ثبت نام مجدد و نیز ويرايش اطلاعات ثبت‌نامي داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون‌ كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 1398
بدينوسيله به اطلاع كليه داوطلبان ثبت‌نام كننده در آزمون مذكور مي‌رساند اطلاعات ثبت‌نامي داوطلبان از روز يكشنبه مورخ 97/11/28 لغايت روز چهارشنبه مورخ 97/12/01 قابل ویرایش می باشد.
ضمناً به منظور مساعدت با داوطلباني كه در مهلت مقرر موفق به ثبت‌نام در آزمون نگرديده‌اند، ترتيبي اتخاذ گرديده كه در بازه زماني فوق (97/11/28 لغايت 97/12/01) اين دسته از متقاضيان نيز بتوانند نسبت به ثبت‌نام اقدام نمايند.

📌 استخدام بانک صادرات سال 97 (شروع ثبت نام از 3 بهمن)
🔻 شرایط  و زمان آزمون :
مشاغل مورد نیاز : بانکدار - بانکیار
مقطع تحصیلی: کارشناسی،کارشناسی ارشد
شرایط سنی : داوطلبین دارای مدرک تحصیلی کارشناسی حداکثر 27 سال تمام و مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حداکثر 29 سال تمام
شرط معدل : حداقل معدل کل برای متقاضیان 16 تمام
استان های مورد نیاز :  #اصفهان #خوزستان #یزد #کرمانشاه #کهگیلویه_و_بویر_احمد #مازندران #بوشهر #هرمزگان #چهارمحال_و_بختیاری #ایلام #قزوین #قم #زنجان #همدان #لرستان #کردستان #سیستان_و_بلوچستان
جنسیت : مرد/ زن
مهلت ثبت نام : 3 تا 17بهمن 97
زمان دریافت کارت آزمون : 23 بهمن 97
زمان برگزاری آزمون : 26 بهمن 97
.

📌 آغاز ثبت نام ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی سال 97
 
🔻 بخشی از شرایط آزمون
استان های مورد نیاز : سراسر کشور
جنسیت مورد نیاز: خانم / آقا  
رشته های مورد نیاز: در دفترچه راهنمای ثبت نام قید شده است.
مقاطع تحصیلی مورد نیاز: #ديپلم، #کاردانی، #کارشناسی، #کارشناسی_ارشد، #دکتری
تقویم ششمین آزمون استخدامی فراگیر:
شروع ثبت نام: از 30 /دی/97 الی 9/بهمن/97
زمان دریافت کارت: 13/اسفند/ 97
زمان برگزاری آزمون: 17 /اسفند/ 97
 20 دستگاه اجرایی متقاضی نیرو :
 سازمان امور اراضی کشور
 بانک ملی ایران
 بنیادشهید و امور ایثارگران
 دیوان عدالت اداری
 روزنامه رسمی کشور
 سازمان امور مالیاتی کشور
 سازمان بهزیستی کشور
 سازمان تعزیرات حکومتی
 سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
 سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور
 سازمان حفاظت محیط زیست
 سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا)
 سازمان شیلات ایران
 سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها
 شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور(مادر تخصصی)
 مرکز اورژانس تهران
 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
 وزارت صنعت، معدن و تجارت
 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
 وزارت ورزش و جوانان
 

📌  ثبت نام و انتخاب واحد نیمسال دوم ۹۷-۹۸
 
زمان : ۱ لغایت ۸ بهمن ماه
هر دانشجو در زمان مشخص به خود امکان انتخاب واحد خواهد داشت یعنی ممکن است برخی از دانشجویان در روزهای اول نوبت انتخاب واحد آنها باشد و برخی در روزهای بعد از شروع انتخاب واحد، مهلت داشته باشند تا نسبت به انتخاب واحد اقدام نمایند
دانشجویان برای ثبت‌نام و انتخاب واحد باید با مراجعه به کافی نت آنلاین انتخاب واحد خود را انجام دهند
شروع کلاس‌ها در نیمسال دوم ۹۷-۹۸ از تاریخ ۱۳ بهمن‌ماه خواهد بود، که ممکن است در برخی مراکز این تاریخ متفاوت باشد

📌 ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور ( براساس سوابق تحصیلی )
 مهلت : ۲۹ دی ماه لغایت ۱۰ بهمن ماه ۹۷
 ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش
برای ثبت‌نام به نزدیک‌ترین مرکز/واحد دانشگاه پیام نور به محل زندگی خود که رشته‌ی مورد نظرتان در آنجا دایر است، مراجعه کنید.
مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام :
1- اصل و يا گواهي مدرك تحصيلي ديپلم چهارساله نظام قديم با امضاء و ممهور به مهر دبيرستان يا سازمان آموزش پرورش
2- اصل و يا گواهي مدرك تحصيلی ديپلم نظام جديد با امضاء و ممهور به مهر دبيرستان يا سازمان آموزش و پرورش
3- اصل و يا گواهی مدرك پيش‌دانشگاهی با امضاء و ممهور به مهر دبيرستان يا سازمان آموزش پرورش
4- گواهی اخذ مدرك كارداني براي آن دسته از دارندگان مدرك ديپلم نظام جديد كه فاقد مدرك پيش‌دانشگاهی می‌باشند
5- اصل شناسنامه و ۲ برگ كپی از صفحات آن
6- اصل كارت ملی و ۲ برگ كپی از آن
7- شش قطعه عكس ۴×۳ تهيه شده در سال جاری
8- مدرك نظام وظيفه براي آقایان مشمول
 

📌 نتایج آزمون استخدام شرکت کار و تامین اجتماعی اعلام شد.

📌 نتایج آزمون متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری سال 97 اعلام شد.

📌 پذيرش دوره‌هاي كارداني فني و كارداني  علمی کاربردی
پذيرش دوره‌هاي كارداني فني و كارداني حرفه‌اي نظام آموزش مهارتي دانشگاه جامع علمي - كاربردي برای بهمن ماه سال 1397
از تاريخ 97/11/01 لغايت 97/11/13
 
 

📌 نحوه پیگیری مشکل کسانی تا به امروز "بسته حمایتی" به حساب آنها واریز نمی‌شود
 
تا عصر امروز باید مبالغ نقدی "بسته حمایتی" به حساب یارانه تمام مشمولان این سری از پرداخت بسته حمایتی واریز شود اما در صورت عدم واریز این مبالغ ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی، این افراد از دو طریق تعیین شده، می‌توانند این مشکل را پیگیری کنند .
معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی : "این افراد از روز دوشنبه اول بهمن ماه می‌توانند با ارسال پیام به سامانه #4*4* وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخ خود را دریافت کنند همچنین مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تماس 1420 آماده پاسخگویی به بیمه‌شدگان در مورد بسته حمایتی است."

📌 همه آنچه که باید از سبدحمایتی کارگران بدانید/ خانواده یک نفره؛ ۱۰۰ هزار تومان
رحیم اردلان، معاون اداری سازمان تامین اجتماعی:
سبد کالا طی امروز و فردا به حساب کارگران سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی واریز می شود و بسته به میزان خانوار مبلغ متفاوت است.
بازنشسته های تامین اجتماعی ۲۰۰ هزار تومان سبد کالا گرفته اند اما کارگران بر اساس تعداد خانوارشان مبلغ سبد متفاوت است
خانواده یک نفره ۱۰۰ هزار تومان، ۲ نفره ۱۵۰ هزار تومان، ۳ نفره ۲۰۰ هزار تومان، ۴ نفره ۲۵۰ هزار تومان و ۵ نفره به بالا ۳۰۰ هزار تومان سبد کالا دریافت می کنند
حتی اگر فرزند خانواده تحت پوشش تامین اجتماعی باشد، سبد کالا به سرپرست خانواده حتی اگر بیمه شده نباشد نیز پرداخت می شود
تمام بیمه شدگانی که از اول امسال تا پایان مهرماه بیمه شده تامین اجتماعی بودند و لیست حق بیمه در سازمان تامین اجتماعی دارند، این سبد کالا به آنها تعلق می گیرد./ مهر
 

📌  استخدام در بانک ملی ایران
 
 
طبق اطلاعیه مدیریت بانک ملی .ثبت نام و شرکت در ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرائی کشور از جمله بانک ملی ایران از روز
یکشنبه  ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
 آغاز خواهد شد و در روز
سه‌شنبه  ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
خاتمه می یابد و قابل تمدید نمیباشد.
نشانی سایت ثبت نام : hrtc.ir 
جزئیات شرائط رشته ها و سایر اطلاعات در سایت فوق و در دفترچه راهنمای ثبت نام اعلام خواهد شد.
تاریخ و ن حوه دریافت کارت ورود به جلسه در دفترچه راهنمای ثبت نام اعلام خواهد شد.
 


 خبرهای استخدام،ثبت نام و اطلاعیه ها را هر هفته از طریق سایت omigo.ir دنبال کنید   


  archive  آرشیو گذشته : 

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin