دستیار صوتی آمازون (Amazon Echo) چیست و چگونه کار میکند؟

1397/11/1 19:44

دستیار صوتی آمازون یا Amazon Echo یک سخنران هوشمند است که اولین بار در توسط شرکت آمازون در 6 نوامبر 2014 منتشر شد. Echo یک دستیار دیجیتالی است که میتواند با تشخصی صدا افراد به سوالات آنها پاسخ دهد ، ساعت بیدار باش تنظیم کند ، دستگاه های هوشمند خانه را کنترل کند و هزاران کار دیگر را انجام دهد.

چگونه با Amazon Echo صحبت کنیم؟

راه های زیادی برای برقراری ارتلباط با Amazon Echo وجود دارد ، با این حال رایجترین روش این است که در اولین گام دستگاه را هشیار کنیم فقط کافی است که کلمه Alexa را بگوییم همچنین میتوانیم کلمات دیگر نظیر Amazon ، Computer یا Echo را به جای Alexa تنظیم کنیم.
هنگامی که کلمه گفته میشود Echo بلافاصله روشن میشود تا نشان دهد که آماده دریافت دستورات یا سوالات شما است پس از آن میتوانید سوال یا درخواست های خود را مطرح کنید.

دستیار صوتی آمازون

به عنوان مثال شما میتوانید بپرسید ?What is the current temperature به معنای اینکه دمای فعلی محیط چقدر است؟ همچنین شما میتوانید با استفاده از دکمه بالای سر دستگاه یا با برنامه Alexa با گوشی هوشمند خود ارتباط برقرار کنید.

مهارت های Amazon Echo

Amazon Echo دارای هزاران قابلیت مختلف است که به شما اجازه میدهد تا مهارت های بیشتری را به آن اضافه کنید. در زیر چندین نمونه ازمهارت های Amazon Echo را مشاهده خواهید کرد :

  • پاسخ به سوالات اساسی
  • تنظیم آلارم ، تایمر و یادآوری ها
  • اطلاعات مربوط به آب و هوا را بدهد
  • یک آهنگ یا یک ژانر موسیقی را از سرویس های موسیقی آمازون پخش کند
  • انجام محاسبات
  • گفتن لطیفه
  • خواندن کتاب های صوتی
  • بازی کردن

شما میتوانید لیستی کامل از تمامی مهارت های Amazon Echo را از اینجا مشاهده کنید.

نگرانی های مربوط به رعایت نشدن حریم خصوصی کاربران

یکی از بزرگترین نگرانی های کاربران این است که فکر میکنند حریم خصوصی گفتارهایشان در منزل توسط Amazon Echo شنود میشود. آمازون تضمین داده است که این دستیار صوتی تنها زمانهایی که کلمات حساس (مانند Alexa) گفته شود روشن میشود و آن صدا را به آمازون ارسال میکند ، بنابراین دستگاه زمانی که فعلا نباشد هیچ چیزی را شنود یا ارسال نخواهد کرد.

دستیار صوتی آمازون

نکته : دستیار صوتی آمازون دارای دکمه های قطع صدای ورودی (میکروفون) هستند که میتوانند برای خاموش کردن میکروفون استفاده شوند ،اگر میکروفون را قطع کرده باشید با کلمه Alexa هم دستیار صوتی فعال نخواهد شد.
صداهایی که پس از فعال شدن دستگاه گفته میشود را میتوانید از طریق برنامه الکسا بر روی گوشی گوش دهید.

نسخه های Amazon Echo

از زمان انتشار این دستیار صوتی نسخه های مختلفی از آن ارائه شده است ، در زیر شرح مختصری از هر یک از این نسخه ها را مشاهده خواهید کرد.


Amazon Echo

Amazon Echo

اولین Echo Dot در مارس 2016 معرفی شد ، که اندازه توپ هاکی است ، این همان دستیار صوتی اصلی است که قادر به انجام هر کاری است.


Amazon Echo Look

Amazon Echo Look

اولین نسخه این محصول در می 2017 معرفی شد و شامل یک صفحه نمایش 7 اینچی با دوربین 5 مگاپیکسلی است ، نمایشگر این دستیار صوتی برای نمایش اطلاعات اضافی ، پخش ویدیوها و برای برقرای تماس تصویری استفاده میشود ، نسخه دوم در تاریخ 20 سپتامبر 2018 منتشر شد که دارای صفحه نمایش بزرگتر 10 اینچی و سخنران پیشرفته تری است.


Amazon Echo Spot

Amazon Echo Spot

این دستیار در تاریخ 27 سپتامبر 2017 معرفی شد ، این دستیار یک اکو با صفحه نمایشی دایره ای 2.5 اینچی است که شبیه ساعت زنگ دار است.


Amazon Echo Plus

Amazon Echo Plus

در تاریخ 27 سپتامبر 2017 این دستیار صوتی منتشر شد و شامل قابلیت های اضافی مانند اتصال دستگاه های هوشمند بیسیم خانه با دستیار صوتی برای کنترل دستگاه های مختلف با فرمان صوتی است ، نسخه دوم این دستیار در سپتامبر 2018 عرضه شد که دارای قابلیت های مشابه با سنسور دما است.


Amazon Echo Auto

Amazon Echo Auto

نسخه بهبود یافته تر دستیار صوتی اصلی است که دارای پورت خروجی اضافه و یک دکمه برای کنترل میزان صدای صوتی است که بسیار مناسب برای استفاده در خودرو است.
Echo Link Amp نیز یک نسخه دیگر از Echo Link است که دارای تقویت کننده داخلی است.


Amazon Echo Sub

Amazon Echo Sub

Amazon Echo Sub یک ساب بافر است که به بلندگوهای دیگر متصل میشود تا کاربر بتواند تجربه صوتی بهتر و بهبود یافته تری را هنگام گوش دادن به موسیقی ها تجربه کند.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza