چگونی اتصال و استفاده از دسته ایکس باکس وان در گوشی اندروید

1397/11/2 15:28

دسته بازی Xbox One یکی از بهترین دسته های ساخته شده برای کنسول xbox است ، در این مقاله قصد داریم چگونگی اتصال این دسته را به گوشی اندرویدی آموزش دهیم تا بتوانید بر اساس آن بازی های اندریودی را با دسته Xbox One انجام دهید.

آیا دسته جدید Xbox One دارید؟

قبل از شروع باید تاکید کنیم که از مدلهای جدید این دسته استفاده کنید ، در مدلهای قدیمی این دسته از فناوری بی سیم RF برای ارتباط با کنسول استفاده میشده ولی در مدلهای جدیدتر از فناوری بلوتوث برای ارتباط  با کنسول استفاده شده است ، بنابر این شما میتوانید دسته خود را با بلوتوث به گوشی اندرویدی متصل کنید.

آیا دسته جدید Xbox One دارید؟


چگونه نوع فناوری به کار رفته در دسته ایکس باکس را بررسی کنیم؟

بسیار ساده است دسته های بازی جدیدتر از نظر ظاهری با دسته های مدل قدیمی تر خود متفاوت هستند ، در دسته های جدیدتر حالت روکش پلاستیکی را در اطراف دکمه Xbox مشاهده نخواهید کرد ، به تصویر زیر دقت کنید :

تفاوت دسته های ایکس باکس

تقریبا هم اکنون هر دسته جدیدی که برای Xbox One خریداری میکنید دارای قابیت بلوتوث هستند ، اگر دسته قدیمی RF دارید نگران نباشید برای شما هم راه کاری داریم تا دسته را به گوشی اندرویدی خود متصل کنید، شما میتوانید دسته خود را از طریق کابل میکرو USB به گوشی متصل کنید.


برای اتصال میتوانید از قطعه کوچکی به نام OTG استفاده کنید که در دو نوع با سیم و بدون سیم موجود هستند و جنس معمولی آن قیمتی بین 3 الی 5 هزارتومان دارد.


چگونگی اتصال دسته بازی XBOX به گوشی اندرویدی

همانطور که در اول مقاله گفته شد برای اتصال به گوشی اندرویدی دسته شما باید از فناوری بلوتوث استفاده کند ، در واقع میخواهیم گوشی و دسته از طریق بلوتوث با هم جفت شوند.
در گوشی اندرویدی خود به تنظیمات بلوتوث بروید (این گزینه ممکن است در قسمت Connected devices در منوی تنظیمات وجود داشته باشد)
بر روی Pair new device ضربه بزنید تا به طور خودکار بلوتوث شما فعال شود و شروع به اسکن دستگاه های مجاور کند.

Pair new device

سپس دکمه Xbox را از روی دسته بازی را حدود 1 ثانیه نگه دارید تا شروع به چشمک زدن کند ، سپس دکمه اتصال کوچک سیاه رنگ بالای دسته را برای حدود 3 ثانیه نگه دارید تا دکمه Xbox سریعتر شروع به فلش زدن کند. این به این معنی است که بلوتوث دسته  برای اتصال با دستگاه های بلوتوثی مجاور آماده است.

چگونگی روشن کردن بلوتوث دسته ایکس باکس

در لیست بلوتوث های پیدا شده در گوشی باید نام دسته بازی را مشاهده کنید که معمولا با نام Xbox Wireless Controller ظاهر میشود ، بر وری آن ضربه بزنید تا در عرض چند ثانیه گوشی با دسته ارتباط برقرار کند.

دسته ایکس برای اتصال به گوشی


دسته Xbox one را مجدد به اندروید متصل کنید

اگر در دفعات بعدی باز میخواهید تا از دسته Xbox در اندروید استفاده کنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که دسته و بلوتوث گوشی را روشن کنید تا با هم جفت شوند.
اگر در دفعات بعدی متوجه شدید که جفت (Pair) نمیشوند نیاز است به تنظیمات بلوتوث در گوشی خود یا Connected devices بروید و بر روی Previously connected devices یا همان دستگاه های متصل شده قبلی ضربه بزنید ، سپس Xbox One Controller را از لیست انتخاب کنید.

دستگاه های قبلی اتصال پیدا کرده با گوشی اندروید

اگر دسته خود را به دستگاهی دیگر متصل کنید ممکن است نیاز باشد که روند جفت کردن این دو دستگاه را از اول انجام دهید.

استفاده از دسته Xbox در اندروید

هنگامی که دسته را با موفقیت به گوشی اندرویدی متصل کردید خواهید دید که شما میتوانید با دسته از گوشی استفاده کنید ، به طوری که با حرکت جوی استیک میتوانید در گوشی حرکت کنید ، با دکمه های A و Y انتخاب کنید و با دکمه B عمل بازگشت (Back) را شبیه سازی کنید.

چگونه بازی های اندرویدی را با دسته ایکس باکس انجام دهیم؟

اگر میخواهید تا در درون بازی ها از دسته استفاده کنید باید در ابتدا بازی را نصب کرده و بررسی کنید که روند بازی با دسته چگونه است ، ممکن است نیاز باشد به تنظیمات بازی بروید و دسته یا گیم پد را انتخاب کنید.

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin