رفع خطا Port in use, please wait در پرینتر

1397/11/3 13:16

برخی از کاربران در هنگامی که میخواهند از پرینتر استفاده کنند با خطای Port in use, please wait مواجه میشوند ، در این مقاله روش های تعمیر پورت و رفع اشکال را بررسی خواهیم کرد.
به طوری کلی خطا Port in use, please wait در هنگام تلاش پرینتر برای اتصال به پورت USB رخ میدهد و با صبر کردن و تلاش مجدد رفع نمیشود و گاها ناچار میشوید که به طور بیسیم یا اینترنتی اقدام به چاپ کنید.

  • بیشتر بخوانید : آموزش گرفتن چاپ از گوشی و تبلت اندرویدی (Cloud Print)


1) رایانه و پرینتر خود را ریستارت کنید

اگر مشکل نرم افزاری باعث این خطا شده باشد یکی از ساده ترین و بهترین راه حل ها این است که رایانه خود را ریستارت کنید.
1. دستگاه پرینتر خود را خاموش و کابل را از رایانه جدا کنید.
2. رایانه خود را ریستارت کنید.
3. پرینتر را روشن کنید و آن را مجدد به رایانه متصل کنید.
در حال حاضر بررسی کنید که موفق به گرفتن چاپ میشوید یا خیر.


2) عیب یابی ویندوز

یکی از راه های دیگر برای حل این مشکل استفاده از Troubleshooter یا عیب یابی ویندوز است.
1. به تنظیمات رفته (دکمه های Win+i را هزمان فشار دهید) و بر روی Update & Security کلیک کنید.

Update & Security

2. در مرحله بعدی مسیر Troubleshoot > Printer > Run the Troubleshooter را طی کنید.

Troubleshoot > Printer > Run the Troubleshooter

صبر کنید تا عیب یابی انجام شود در نهایت بررسی کنید که مشکل شما حل شده است یا خیر.


3) پورت چاپگر را تنظیم کنید

مراحل زیر را طی کنید تا مطمئن شوید نوع صحیح پورت پرینتر انتخاب شده است.
1. به تنظیمات ویندزو رفته (کلیدهای win+i را همزمان فشار دهید) سپس به Devices بروید.

2. در مرحله بعدی به مسیر Printer & Scanners > Printer Name > Manage بروید.

Printer & Scanners > Printer Name > Manage

3. بر روی Printer Properties کلیک کنید.

Printer Properties

4. بر روی صفحه نمایش داده شده به زبانه port بروید و مطمئن شوید که پرینتر انتخاب شده مطابق با اتصالی است بین پرینتر و رایانه است.
به طور مثال اگر از USB برای چاپگر ساتفاده میکنید ، باید در ستون Description عبارت usb نوشته شده باشد و اگر از شبکه به پرینتر متصل هستید باید یک آی پی یا توضیحی از آن را مشاهده کنید.


4) بروزرسانی درایورهای پرینتر

یکی از دلایل مهم بروز مشکلات اساسی در پرینتر این است که درایور صحیحی از پرینتر بر روری رایانه نصب نیست یا درایور با سیستم عامل شما ناسازگاری دارد.
1. بر روی Start راست کلیک کرده و Device Manager را انتخاب کنید.

Device Manager

2. وارد Printers شوید و بر روی پرینتر زیر محجموعه خود راست کلیک کرده و Update driver را انتخاب کنید.

Update driver پرینتر

اگر بروزرسانی انجام نشد باید وارد سایت پرینتر شده و نام و مدل پرینتر را نوشته و درایورهای مربوط به آن که مخصوص ویندوز شما است را دانلود و نصب کنید.


5) نصب مجدد درایورهای USB

ممکن است علت نمایش خطای Port in use, Please Wait از درایورهای منسوخ شده یا خراب USB ویندوز باشد.
1. وارد Device Manager شده و Universal Serial Bus Controllers را باز کنید و بر روی USB که علامت تعجب در کنار آن است راست کلیک کرده و Uninstall را انتخاب کنید.

نصب مجدد درایورهای USB

2. مراحل فوق را برای سایر پورت های USB که علامت زرد رنگ کنار آنها است انجام دهید.
3. در نهایت رایانه خود را ریستارت کنید.
پس از اینکه وارد ویندوز شدید باید تمامی درایورهای USB شما مجدد نصب و بارگزاری شوند.


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin