حل مشکلات مربوط به Sleep و Standby در ویندوز

1397/11/4 10:44

به منظور صرفه جویی در عمر باتری و همچنین مصرف برق ، ویندوز در خود قابلیتی دارد که پس از گذشت مدتی که از رایانه استفاده نمیشود به طور خودکار به حالت Sleep یا Standby میرود.
اگر شما در ویندوز خود مشاهده کرده اید که پس از گذشت زمان های مختلف رایانه هیچ عکس العملی برای رفتن به حالت Sleep ندارد احتمالا میتوان مشکل را از تنظیمات Power در ویندوز پیدا کرد. در موارد خاص مشکل میتواند از یک دستگاه خارجی متصل شده یا یک برنامه باز در رایانه باشد که مانع از رفتن ویندوز به حالت Sleep میشود. در ادامه مقاله راه کارهای رفع این مشکل را بررسی خواهیم کرد. با اُمیگو همراه باشید...


1) تنظیمات power و Sleep را بررسی کنید

مراحل زیر را برای تنظیمات Power & Sleep در رایانه خود انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که رایانه شما پس از مدت زمانی به حالت Sleep برود.
1. بر روی دکمه Start کلیک کنید و سپس نماد Settings را انتخاب کنید یا دکمه های Win+i را هزمان فشار دهید.

2. در صفحه تنظیمات بر روی System کلیک کنید.

3. در صفحه بعدی بر روی Power & Sleep کلیک کنید ، در صفحه باز شده در قسمت on battery برا یحالتی است که از باتری لپ تاپ استفاده میکنید در اینجا میتوان مشخص کرد پس از گذشت چند دقیقه استفاده نکردن از سیستم به حالت Sleep برود و با تنظیم گزینه When plugged in میتوانید مشخص کنید که اگر از سیستم رایانه متصل به برق شهر استفاده میکنید پس از گذشت چند دقیقه کار نکردن به حالت Sleep برود.


2) رفع مشکلات ویندزو با Troubleshooter

Windows Troubleshooter میتواند بسیاری از مشکلات مربوط به ویندوز را شناسایی و آنها را رفع کند ، یکی از قسمت هایی که توسط عیب یابی ویندوز مورد بررسی قرار میگیرد قسمت power ویندوز است.
1. به مسیر Start > Settings Icon > Update & Security بروید.


2. سپس بر روی Troubleshoot > Power > Run Troubleshooter. کلیک کنید.

3. صبر کنید تا ویندوز مشکلات مربوطه را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل در رفع آن اقدام کند.


3) بازیابی تنظیمات پیشفرض Power Plan

راه سریع برای رفع مشکل Sleep در ویندوز بازگرداندن تنظیمات پیشفرض ذخیره انرژی در ویندوز است.
1. به مسیر Settings > System > Power & Sleep رفته و بر روی Additional Power Settings کلیک کنید.

2. در صفحه بعدی بر روی Change Plan Settings مطابق شکل کلیک کنید.

3. در صفحه بعدی بر روی Restore Default Settings for this plan کلیک کنید.


4) دستگاه های خارجی متصل به رایانه را قطع کنید

همانطور که در مقدمه مقاله گفتیم برخی از اتصالات خارجی که به رایانه متصل هستند در مواردی خاص میتوانند باعث نرفتن به حالت Sleep شوند.
دستگاه هایی مانند دوربین ، هارد اکسترنال ، میکروفون ، فلش مموری و سایر دستگاه های متصل به درگاه USB که مانع از به Sleep رفتن ویندوز میشوند را از رایانه خارج کنید.
توجه کنید که موس و صفحه کلید را خارج نکنید ، پس از اینکه تمام دستگاه ها را خارج کردید سیستم را ریستارت کنید.


5) برنامه ها را بررسی کنید

اگر رایانه شما هنوز به حال Sleep نرفته است ممکن است یک برنامه یا یک فرایند در حال اجرا مانع از به خواب رفتن سیستم شده باشد.
1. بر روی Start راست کلیک کنید و بر روی powerShell (admin) یا Command Prompt (admin) کلیک کنید.

2. در پنجره باز شده دستور powercfg -requests را نوشته و اینتر را فشار دهید.
3. هنگامی که این دستور اجرا میشود ، در نتایج به به دست آمده به قسمت Execution توجه کنید اگر هر برنامه ای مانند اسکایپ را مشاهده کردید باید آن را ببندید.


6) جلوگیری از بیدار شدن سیستم با حرکت موس

اگر در فضایی کار میکنید که هرگونه حرکت یا ارتعاش در نزدیکی رایانه شما میتواند موس را فعال کند باعث این خواهد شد که ویندوز از حالت Sleep خارج شود زیرا برای خارج شدن از Sleep باید دکمه ای از صفحه کلید فشرده شود یا موس تکان بخورد.
1. بر روی Start کلیک راست کرده و بر روی Device Manager کلیک کنید.

2. بر روی Mice and other pointing devices دابل کرده تا زیر مجموعه های آن باز شود سپس روی نام موس خود راست کلیک کرده و properties را انتخاب کنید.

3. به تب Power Management رفته و تیک گزینه Allow this device to wake the computer را برداشته و بر روی OK کلیک کنید از این پس با حرکت دادن موس ویندوز از حالت Sleep خارج نخواهد شد.


7) نصب نبودن کارت گرافیک

یکی دیگر از مشکلاتی که در حالت Sleep یا SnadBy وجود دارد نصب نبودن کارت گرافیک است ، این مشکل بیشتر در ویندوز XP به وجود می آمد که دکمه Standby آن خاموش بود. بنابر این برای رفع این مشکل باید کارت گرافیک خود را نصب یا بروزرسانی کنید.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza