چگونه میتوان متوجه شد یک برنامه اندرویدی مورد اطمینان است

1397/11/5 22:12

هنگامی که برنامه ای را در اینترنت یا پیامرسان ها پیدا میکنید یا اینکه از دوستان خود برنامه ای را دریافت میکنید ممکن است بدون توجه به مسائل امنیتی در نصب آن عجله کنید. اگر برنامه ای را از گوگل پلی بخواهید دانلود کنید به احتمال زیاد با خود خواهید گفت من برنامه را از گوگل پلی یا اپ استورهای معتبر ایرانی دانلود کرده ام پس صد درصد امن هستند؟
توجه کنید حتی اگر برنامه ای را از گوگل پلی یا اپ استورهای داخلی دانلود کنید شاید ویروس در آنها وجود نداشته باشد ولی دسترسی هایی را برخی از برنامه ها از شما میخواهند که ممکن است هیچ ربطی به عنوان و هدف برنامه نداشته باشد.
این مقاله را مطالعه کنید تا بدانید برنامه های مورد اعتماد چه ویژگی هایی باید داشته باشند.


1) سایر برنامه های توسعه دهنده را بررسی کنید

توسعه دهنده و برنامه نویس برنامه ها بسیار مهم هستند ، اگر یک توسعه دهنده معتبر که دارای برنامه های معتبر و فراگیری باشد قطعا اگر برنامه ای را منتشر میکند اعتبار خود را برای کارهای خرابکارانه و غیرمجاز خراب نخواهد کرد ، به طور مثال برنامه هایی که از گوگل انتشار پیدا میکنند مشخص است که برنامه هایی هستند که از همه تظر مورد اطمینان هستند زیرا شرکت گوگل دارای اعتبار و سابقه خوبی است.
در گوگل پلی برای اینکه در مورد توسعه دهنده وب و برنامه های تولید شده بیشتر بدانید باید زیر نام برنامه ضربه بزنید.


2) به نتایج جستجو برنامه توجه کنید

هنگامی که در یک اپ استور مانند گوگل پلی نام برنامه را تایپ میکنید برای شما نام های مرتبط با برنامه لیست خواهد شد ، شما در نتایج خود باید حداکثر دو نتیجه را مشاهده کنید یکی از آنها برنامه اصلی است و نسخه دیگر نسخه حرفه ای آن است.
به دقت به برنامه ها و توسعه دهنده آن نگاه کنید برنامه های جعلی سعی کرده اند که از برنامه اصلی تقلید کنند ، برنامه هایی که از دید گوگل پلی مورد اطمینان هستند در پایین هر یک تیک سبز رنگ وجود دارد.

3) به توضیحات برنامه دقت کنید

برای اینکه متوجه شوید برنامه ای جعلی است یا خیر نیاز است که توضیحات ارائه شده از آن برنامه را کامل و با دقت بخوانید. اگر در گرامر و نوشته ها جملات و کلمات اشتباهی نوشته شده باشد میتوان فهمید که برنامه جعلی است.
یک برنامه قابل اطمینان نباید دارای توضیحاتی بسیار کوتاه باشد. توصیف با طول مناسب کلمات و معقول میتواند شما را متقاعد کند که برنامه مورد اطمینان است.

4) تصاویر را بررسی کنید

برای صرفه جویی در وقت قبل از اینکه به توضیحات دقت کنید میتوانید به تصاویر معرفی شده از برنامه دقت کنید ، برنامه های جعلی سعی میکنند تا تصاویری از برنامه اصلی را شبیه سازی کنند.
همچنین اکثر تصاویر برنامه های تقلبی دارای کیفیت پایینی هستند که پیکسل های آنها به وضوح پیدا هستند.
فراموش نکنید که به متن تصاویر نیز نگاهی بیندازید ، اگر عبارتی داشته باشد که برای شما معنی ندارد یا اینکه شما را بخواهد به اجبار برای نصب برنامه متقاعد کند میتوان گفت نود درصد برنامه جعلی است.
یک برنامه اصلی و خوب دارای تصاویری زیبا با رابط کاربری مناسب است که به شما نشان میدهد برنامه چگونه میتواند به شما کمک کند به طور مثال در تصاویر زیر دقت کنید که برنامه واتساپ اصلی چگونه هستند.


5) به دنبال توسعه دهنده باشید

اگر میخواهید بدانید که توسعه دهنده شناخته شده یا ناشناخته است باید اول دید که توسعه دهنده وب سایت دارد یا خیر ، اگر وب سایت دارد به وب سایت آن مراجعه کنید.
سعی کنید با پروتوکل https وارد سایت شوید ، اگر از پروتوکل https نتوانستید وارد سایت شوید باید بدانید که توسعه دهنده معتبر نیست.
دوما اگر توسعه دهنده قابل اعتماد باشد شما را متقاعد خواهد کرد تا حد امکان در مورد شرکت یا توسعه دهندگان اطمینان حاصل کنید.

6) برنامه هایی که بیش از حد نیاز به دسترسی دارند را نصب نکنید

اگر یک برنامه ویرایش عکس را بخواهید نصب کنید در همان اول نصب در قسمت دسترسی ها یا permission به شما دسترسی های مورد نیاز برنامه را نمایش خواهد داد ، همانطور که گفتیم برای برنامه ویرایش عکس دسترسی تماس تلفنی ، خواندن پیامک های گوشی ، محل سکونت و دیگر اطلاعات شخصی نیازی نیست پس باید از نصب این گونه برنامه ه اجتناب کنید.
پس قبل از نصب هر برنامه در مورد هدف و ماهیت برنامه و دسترسی های درخواست شده کمی فکر کنید و اگر دسترسی نامرتبتی را از برنامه مشاهده کردید اقدام به نصب برنامه نکنید.

7) تغییر دسترسی برنامه ها پس از نصب

در صورتی که بعد از نصب برنامه ای متوجه شدید که از اطلاعات شما توسط برنامه ای سو استفاده میشود نگران نباشید شا میتوانید دسترسی های غیر مجاز را از روی برنامه بردارید ، ما قبلا در مورد چگونگی اینکار مقاله ای جداگانه را آماده کرده ایم که از اینجا میتوانید مطالعه کنید.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza