آموزش پشتیبان گیری و حذف حساب کاربری فیس بوک

1397/11/6 11:45

پس از رسوایی های کمبریج آنالیتیکا که میلیون ها کاربر فیس بوک اطلاعاتشان بدون اطلاع آنها توسط فیس بوک جمع آوری گردیده بود ،آمار ارقام حذف حساب کاربری فیس بوک هر روز و هر روز بیشتر شده است.
اگر شما قبلا برای به دست آوری اطلاعات خود در فیس بوک تلاش کرده اید احتماالا متوجه شده اید که فیس بوک این اطلاعات را به راحتی به شما نخواهد داد ، با این وجود با کمی تلاش و خواندن این مقاله میتوانید از اطلاعات شخصی خود پشتیبان گیری کنید  و درنهایت حساب کاربری خود را از فیس بوک حذف کنید. اگر میخواهید حساب کاربری فیس بوک خود را حفظ کنید تا با دوستانتان در ارتباط باشید ولی نمیخواهید اطلاعاتتان توسط فیس بوک به سایر برنامه ها به اشتراک گذاشته شود میتوانید حساب فیس بوک خود را جدای این برنامه های کاربردی کنید.

پس با این مقدمات اگر تمایل دارید تا اطلاعات شخصی یا حساب کاربری خود را از فیس بوک حذف کنید در این مقاله همراه ما باشید.

1) اطلاعات فیس بوک خود را دانلود کنید

اطلاعات فیس بوک خود را دانلود کنید

اگر مدت هاست که از فیس بوک استفاده میکنید ممکن است صدها عکس و فیلم ذخیره شده به همراه هزاران پست و نظر در سرورهای فیس بوک داشته باشید. فیس بوک تمامی اطلاعاتی که وارد کرده اید را در سرورهای خود ذخیره میکند همچنین تاریخ و زمانهایی که بر روی تبلیغات کلیک کرده اید. قبل از اینکه حساب فیس بوک خود را حذف کنید میتوانید از کلیه اطلاعات و داده های خود پشتیبان گیری کنید ، فقط کافی است بر روی فلش رو به پایین در کنار پروفایل خود کلیک کنید و وارد Settings شوید سپس از پایین صفحه بر روی Download a copy of your Facebook data کلیک کنید.

حذف فیس بوک

ممکن است زمان پشتیبان گیری چندین دقیقه بستگی به میزان تعداد عکس ها و ویدیوهای شما متفاوت باشد.


2) عکس ها و پست های خود را حذف کنید

زمانی که حساب فیس بوک خود را حذف میکنید فسبوک به شما مهلت زمانی 90 روزه میدهند تا در صورت پشیمان شدن حساب کاربری خود را بازگردانید ، پس از گذشت 90 روز اطلاعات شما به طور کامل حذف خواهد شد و قابل بازگشت نخواهد بود. اما اگر میخواهید تا هرچه زودتر پست های خود را حذف کنید باید به صورت دستی این کار را انجام دهید باید توجه کنید که حذف دستی پست ها دیگر قابل بازگشت نخواهد بود اما مسئله اینجاست که شما ممکن است دارای هزار پست باشید که در نتیجه حذف دستی آنها زمانگیر خواهد بود.
Social Book Post Manager افزونه ای برای کروم است که به شما امکان میدهد تا هرچند که میخواهید از پست های فیس بوک خود را با هم حذف کنید ، در ایتدا باید این پلاگین را نصب کرده سپس بر اساس اطلاعات درخواستی مانند سال ، ماه ، متن شامل بودن و... پست های خود را فیلتر و سپس اقدام به حذف آنها کنید.

Social Book Post Manager


3) فیس بوک خود را حذف کنید

پس از اینکه تمامی اطلاعات خود را پشتیبان گیری کردید میتوانید صفحه فسبوک خود را حذف کنید.
بری همین در ابتدا بر روی اینجا کلیک کنید تا وارد صفحه حذف حساب کاربری فیس بوک شوید و سپس بر روی Delete my account کلیک کنید.

Delete my account

همانطور که گفته شد پیج شما به طور کامل حذف نخواهد شد و تا 90 روز باقی خواهد ماند ، اما از این پس کاربران پیج شما را مشاهده نخواهند کرد و از دسترس خارج خواهد شد. اما سوال اینجاست اگر از این کار پشیمان شدیم و قبل از 90 روز خواستیم حساب کاربری خود را بازگردانیم چه کاری باید انجام دهیم؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که یکبار دیگر با نام کاربری و رمزعبور خود وارد سایت فیس بوک شوید و بقیه دستورات برای بازگرداندن حساب را انجام دهید.

همچنین میتوانید از اینجا مقاله کامل برای بازیابی حساب کاربری فیسبوک را مطالعه کنید.

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin