آموزش تبدیل و کپچر فیلم های قدیمی VHS به دیجیتال (DVD)

1397/11/6 19:27

اکثر خانواده ها در کمد اتاق یا گاوصندوق انواع مختلفی از فیلمهای ویدویی VHS قدیمی را دارند که هر یک صحنه ای از خاطرات زندگی هستند ، از نوارهای ویدیویی از لحاظ ارزشی بسیار بالا هستند و قطعا باید در اولین فرصت آنها را تبدیل به ویدیوهای دیجیالی کرد زیرا با گذشت زمان این ویدیو خراب خواهند شد.
خوشبختانه امکان تبدیل نوارهای قدیمی VHS از طریق رایانه وجود دارد ، در این مقاله میخواهیم چگونگی تبدیل به همراه نرم افزارهای مخصوص این کار را بررسی کنیم.

ابزارهایی که برای تبدیل نیاز دارید

در اولین قدم برای تبدیل اینگونه فیلم ها باید یک دستگاه ویدیو یا وسیله ای که میتواند این فیلم ها را بخواند در اختیار داشته باشید ، توجه کنید بسته به نوع فیلم ویدیویی خود باید دستگاهی را انتخاب کنید که قابلیت خواندن آن فیلم را داشته باشد به طور مثال فیلم ویدیوهای بزرگ درون دستگاه ویدیو قرار میگیرند یا اگر از فیلم های کوچک استفاده میکنید میتوانید از تبدیل فیلم کوچک به بزرگ استفاده کنید یا اگر دوربینی های قدیمی در اختیار دارید که میتواند این فیلم ها را بخواند کار شما را راه خواهد انداخت.

دستگاه ویدیو قدیمی پاناسونیک

دستگاه بعدی که مورد نیاز است دستگاه کپچر است که به برای تبدیل کابل های آنالوگ به دیجیتال مورد استفاده قرار میگیرد ، این دستگاه میتواند به دو صورت کارت کپچر درون سیستم و دستگاه خارجی (External) باشد.
پیشنهاد ما دستگاه خارجی با کابل USB است که سر دیگر آن به کابلهای ویدیویی متصل میشود ، در برخی از این دستگاه ها آداپتور برقی هم وجود دارد.

کارت کپچر


آماده شوید

اکنون وقت این رسیده است که فیلمهای VHS قدیمی را به دیجیتال تبدیل کنید.
شما در ابتدا باید دستگاه کپچر را به وسیله کابل USB به رایانه متصل کنید و طرف دیگر آن را باید به دستگاه ویدیو یا دوربین متصل کنید.

کارت کپچر

اطمینان حاصل کنید که سه کابل رنگی (معمولا قرمز ، سفید ، زرد ) به کپچر به درستی متصل شده باشند.

کارت کپچر یا تدوین

معمولا دستگاه های کپچر دارای نرم افزارها و درایورهایی هستند که باید آنها را نصب کنید. دستگاه ویدیو را روشن کنید و فیلم را پخش کنید آنگاه باید تصویر ویدیو را در نرم افزار کپچر مشاهده کنید ، سپس با توجه به نوع نرم افزار بر روی علامت Record کلیک کنید تا همزمان که ویدیو پخش میشود از آنطرف توسط نرم افزار ضبظ شود.
همچنین میتوانید از نرم افزارهای دیگر که بسیار مناسب برای اینکار هستند استفاده کنید که در ادامه مقاله آنها را معرفی خواهیم کرد.

برترین نرم افزارهای تبدیل VHS به DVD

در زیر چند مورد از برترین برنامه های تبدیل را بررسی خواهیم کرد :


Golden Videos VHS to DVD Converter

Golden Videos VHS to DVD Converter

Golden Videos VHS to DVD Converter یک برنامه مستقل برای تبدیل نوارهای قدیمی VHS به فرمت های AVI و MPEG است.
ویژگی برجسته این برنامه Video Restoration Wizard است که میتواند مرحله به مرحله شما را برای ضبط کمک کند ، این برنامه میتواند لرزش ها و رنگ های از دست رفته را تصحیح کند.
همچنین قابلیت به اشتراک گذرای خوبی برای سایت هایی مانند یوتیوب یا آپلود بر روی فضای ابری در برنامه وجود دارد.


VirtualDub

اگر ترجیح میدهید که با یک نرم افزار کد باز کار کنید میتوانید VirtualDub را امتحان کنید ، این برنامه قدرت زیادی برای ویرایش ویدیوها همانند Adobe Premiere را ندارد اما در عوض سرعت خوبی دارد و از منایع سیستم به خوبی استفاده میکند.
شما میتوانید ویدیوهای خود را به انواع مختلفی از فرمت های ویدیویی تبدیل کنید.


AVS Video Editor

AVS Video Editor

AVS Video Editor ساده ترین نرم افزار برای تبدیل ویدیوهای قدیمی و ویرایش آنهاست ، این برنامه از چندین استاندارد تلویزیونی از جمله NTSC، PAL و SECAM  پشتیبانی میکند و میتواند خروجی XviD (MPEG4) یا DVD (MPEG2) را در اختیار شما قرار دهد.
AVS Video Editor یک ویرایشگر بزرگی است که میتواند فایل های AVI HD, WMV HD, TOD, AVCHD, MOD, و MTS/M2TS را ویرایش کند همچنین میتوانید بیش از 300 جلوه ویدیویی ، جلوه صوتی ، متن و زیرنویس های گرافیکی و انیمیشنی را به ویدیوهای خود اضافه کنید.

تبدیل را به دیگران بسپارید

برخی از شرکت ها مانند Costco ، Walmart و Walgreens نوارهای قدیمی شما را میگیرند و بعد از چند ساعت نسخه دیجیتال شده آن را در اختیار شما قرار میدهند و این کار باعث میشود که نخواهید هزینه های سنگینی برای خرید دستگاه ویدیو یا کپچر بپردازید اما متاسفانه این شرکت ها در خارج از کشور هستند و درایران چنین شرکت هایی وجود ندارند.
معمولا در ایران آتلیه ها و مغازه های کامپیوتری این کار را انجام میدهد که بسیاری از مردم به آنها اطمینان کرده و نوارهای ویدیویی خود را به آنها تحویل میدهند ، اگر فیلم های ویدیویی شما بسیار شخصی هستند بهتر است که خودتان این تبدیل ها را انجام دهید.

آیا هنوز نوارهای VHS را دارید؟

به طور خلاصه اگر فیلم های قدیمی VHS را میخواهید تبدیل به دیجیتال کنید دو راه پیش رو دارید :

  • یک مبدل ویدیویی (مانند دستگاه ویدیو) و مبدل آنالوگ به دیجیتال (دستگاه کپچر) را خریداری کنید و فیلم را بر روی رایانه خود ضبط کنید.
  • از خدمات دیگران مانند مغازه های آتلیه و کامپیوتری استفاده کنید.


بیشتر بخوانید :

6
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza