آموزش حذف رمز ورود به ویندوز 10 ، 8 ، 7

1397/11/10 19:37

اگر ویندوز شما رمز داشته باشد برای هر بار ورود به ویندوز باید رمز را وارد کنید و این کار میتواند وقت گیر و برای خیلی ها آزار دهنده باشد ، البته اگر برای شما امنیت ویندوز مهم است زحمت وارد کردن رمز به دسترسی دیگران به ویندوز می ارزد.
در این مقاله میخواهیم در مورد حذف رمزعبور در اکانت ویندوز صحبت کنیم.
قبل از هر چیز باید به موارد زیر توجه داشته باشید :

  • برای اینکه بخواهید از روشهای حذف رمزعبور اکانت استفاده کنید باید حساب کاربری شما یک حساب کاربری محلی باشد ، اگر از یک حساب کاربری مایکروسافت استفاده میکنید نمیتوانید رمزعبور خود را حذف کنید مگر اینکه حساب کاربری مایکروسافت خود را به حساب محلی تبدیل کنید.
  • حذف رمز عبور بر روی ویندوز شما میتواند یک خطر امنیتی به جا بگذارد ، هرکسی میتواند به راحتی به ویندوز و فایل های شما دسترسی داشته باشد با این حال برای بسیاری از کاربران ورود دیگران به ویندوز مهم نیست.
  • اگر حساب کاربری مدیر سیستم بدون رمز باشد برنامه های مخرب مانند ویروس ها میتوانند بر روی ویندوز آزادانه هر کاری که میخواهند انجام دهند.

حذف رمزعبور ویندوز برای یک حساب کاربری محلی (Local)

بر روی منو Start کلیک کرده و اینبار بر روی Settings که علامت چرخ دنده دارد کلیک کنید.

تنظیمات ویندوز 10

بر روی Accounts کلیک کنید.

ورود به اکانت کاربران ویندوز 10

از سمت چپ تنظیمات بر روی Sign-in Options کلیک کنید و سپس در زیر قسمت Password بر روی دکمه Change کلیک کنید.

تغییر رمز عبور ویندوز 10

برای تغییر رمزعبور باید در مرحله اول رمز عبور فعلی حساب کاربری را وارد کنید و بر روی Next کلیک کنید.

ورود رمز عبور فعلی ویندوز 10

در قسمت بعدی اگر میخواهید که هیچ رمزی برای حساب کاربری ایجاد نکنید باید تمامی فیلدها را خالی گذاشته و بر روی Next کلیک کنید.

ورود رمز جدید برای حساب کاربری ویندوز 10

در نهایت بر روی Finish کلیک کنید.


حذف رمزعبور ویندوز برای یک حساب کاربری محلی (Local) توسط خط فرمان

اگر احساس بهتری برای کار با خط فرمان در ویندوز دارید میتوانید تمامی مراحل گفته شده در بالا را در Comamnd Prompt انجام دهید.
در جستجوی منو استارت cmd را تایپ کرده و از نتایج بر روی آن راست کلیک کرده و Run as Administrator را انتخاب کنید.
در خط فرمان دستور زیر را بنویسید :

net user "username" ""

به جای username نام کاربری اکانت را وارد کنید ، توجه کنید که نقل قول ها صحیح وارد و حذف نشوند.

تغییر رمز عبور ویندوز در cmd

در نهایت دکمه اینتر را فشار دهید و ویندوز را ریستارت کنید، هم اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که بر روی Sign in کلیک کنید.


چگونگی ورود به ویندوز به طور خودکار

اگر شما دارای یک حساب کاربری بر روی سیستم خود هستید بهترین کار این است که با روشن کردن سیستم به طور خودکار وارد ویندوز شوید و صفحه دسکتاپ را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که این روش خطرات امنیتی زیادی دارد همانطور که در ابتدا مقاله هم گفتیم هرکسی میتواند وارد ویندوز شود ، این ایده که بطور خودکار وارد ویندوز شوید برای رایانه ای که در منزل است مشکل زیادی به وجود نخواهد آورد ولی برای لپ تاپ که دائم با خود جابجا میکنید نبود رمزعبور میتواند عواقب بدی داشته باشد.

به هرحال اگر میخواهد تا به طور خودکار به ویندوز وارد شوید تنظیم کردن این حالت بسیار آسان است.

در جستجوی منو استارت netplwiz را تایپ کرده و از نتایج بر روی آن کلیک کنید. در تب Users و از قسمت Users for this computer نام کاربری مورد نظر خود را انتخاب کنید و تیک گزینه Users must enter a user name and password to use this computer را بردارید و در نهایت بر روی OK کلیک کنید.

netplwiz

گزینه آخری که باید تنظیم کنید این است که به مسیر Settings > Accounts > Sign-in options رفته و در قسمت Require Sign-in گزینه Never را همانند تصویر زیر انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza