بررسی و آموزش کامل اپلیکیشن پرداخت ایوا (IVA)

برنامه ایوا یک برنامه بسیار کاربردی و مفید است که کاربران با استفاده از آن میتوانند از خدمات مختلفی نظیر کارت به کارت ، خرید شارژ و ... بهره مند شوند. ایوا متعلق به شرکت پرداخت الکترونیک سداد در مجموعه بانک ملی ایران است که دارای قابلیت هایی است که این اپلیکیشن را از سایر رقبا متمایز میکند. در این مقاله همراه تحریریه اُمیگو باشید تا علاوه بر معرفی این نرم افزار ، روش کار با آن را به شما بیاموزید.


ثبت نام در برنامه ایوا

در ابتدا برای نسخه اندرویدی ایوا را از اینجا دانلود و نصب کنید.
در تصویر زیر اولین صفحه از محیط اپلیکیشن ایوا را مشاهده میکنید ، با کلیک بر روی دکمه ورود ، وارد اپلیکیشن شوید تا در مرحله ثبت نام قرار بگیرید.

صفحه نخست برنامه ایوا 

شماره تلفن همراه خود را وارد کنید تا اپلیکیشن کد فعالسازی را جهت ورود ، برای شما ارسال کند.

وارد کردن شماره در ایوا 

کد فعالسازی را وارد کرده و گزینه بعدی را انتخاب کنید ؛ چنانچه کد فعالسازی را دریافت ننمودید ، روی گزینه ارسال مجدد کد فعالسازی کلیک کنید.

دریافت کد فعال سازی در ایوا


آموزش برنامه ایوا

در تصویر زیر گزینه های برنامه را مشاهده میکنید که در ادامه به توضیح مفصل هر کدام میپردازیم.

صفحه اصلی برنامه ایوا


خرید شارژ

در ابتدا مستقیم بودن یا نبودن شارژ را انتخاب کنید. (شارژ مستقیم باعث میشود تا شارژ به طور مستقیم بر روی شماره وارد شده اعمال شود اما رمز شارژ کدی به شما می دهد که با وارد نمودن آن میتوانید سیم کارت خود را شارژ کنید.)
در کادر بعدی ، شما باید شماره خود را وارد نموده و یا از دفترچه تلفن شماره دوستانتان را انتخاب کنید. اپلیکیشن به طور خودکار اپراتور شما را مشخص میکند ، در صورتی که شماره خود را ترابرد کرده اید ، گزینه شماره ام را ترابرد کرده ام را فعال کنید.
در کادر بعدی ، مقدار شارژ خود را مشخص کنید ، توجه داشته باشید که فقط می توانید گزینه های مشخص شده را انتخاب کنید.
در مرحله بعد ، اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید که روی کارت بانکی شما نوشته شده ؛ توجه داشته باشید که برای انجام این عملیات باید از بانک رمز اینترنتی (رمز دوم) کارت خود را دریافت کرده باشید . برای اینکه مجبور نباشید که در هر پرداخت ، اطلاعات بانکی خود را دوباره وارد کنید به انتهای مقاله مراجعه کنید.
بعد از تکمیل اطلاعات ، گزینه پرداخت را لمس کنید ، بعد از آن رسید خود را دریافت کنید.


کارت به کارت

امکان بعدی که اپلیکیشن برای شما فراهم آورده ، امکان کارت به کارت کردن است . برای کارت به کارت کردن ابتدا باید مطمئن شوید که ایوا بانک شما را پشتیبانی می کند .
در کادر مربوطه بانک خود را انتخاب کنید .
در تیتر بعدی (کارت مبدا) ، شما باید شماره کارت ، کد CVV2 (بر روی کارت درج شده) و رمز دوم کارت بانکی خود را وارد کنید .
در قسمت بعد شماره کارت مقصد (طرف مقابل) را وارد کنید . سپس مبلغ را با واحد ریال وارد کنید . اگر توضیحی دارید ، میتوانید در قسمت مربوطه وارد کنید .
در آخر گزینه استعلام را انتخاب کنید تا کارت به کارت انجام شود 

کارت به کارت برنامه ایوا 


پرداخت قبوض

گزینه فراهم شده بعدی شامل سه بخش است ، استعلام قبض تلفن همراه ، استعلام قبض تلفن ثابت و پرداخت قبض است .

پرداخت قبض در ایوا

در دو گزینه استعلام تلفن ثابت و تلفن همراه شما با وارد کردن شماره تلفن ثابت یا همراه خود ، مبلغ قبض را مشاهده کنید .
برای پرداخت نمودن قبض خود ، گزینه پرداخت قبض را انتخاب کنید تا صفحه زیر برایتان باز شود .

 

برای پرداخت قبض شما دو راه دارید ؛ اول اینکه با انتخاب گزینه بارکدخوان ، بارکد قبض را با دوربین گوشی اسکن کرده و وارد مراحل بعد شوید .
دومین راه این است که شناسه پرداخت و قبض خود را به صورت دستی وارد کنید .
بعد از انجام یکی از دو راه وارد مرحله پرداخت میشوید و مثل مراحل قبل ، قبض خود را پرداخت کنید .
 

بلیت اتوبوس

کار دیگری که شما می توانید با استفاده از ایوا انجام دهید ، خرید بلیت اتوبوس است .
مبدا و مقصد خود و تاریخ بلیت مورد نظر را وارد کرده و گزینه جست و جو را لمس کنید . اگر بلیت مورد نظر شما موجود باشد ، به شما نمایش داده خواهد شد و شما با انتخاب آن می توانید بلیت مورد نظر خود را خریداری کنید .

خرید آنلاین بلیط اتوبوس در ایوا 


بسته اینترنت

بسته های اینترنتی مورد نظر خود را (چه برای مودم و چه برای سیم کارت) از ایوا خریداری کنید .
برای خرید بسته برای سیم کارت گزینه مربوطه را انتخاب کنید.

خرید بسته اینترنت ایوا

بعد از انتخاب صفحه زیر برایتان باز می شود .

خرید شارژ  بسته اینترنیت ایوا 

طبق مراحل قبل در کادر اول ، شماره سیم کارت خود یا دیگران را وارد کنید. اپلیکیشن به طور خودکار اپراتور شما را مشخص میکند ، در صورتی که شماره خود را ترابرد کرده اید گزینه "شماره ام را ترابرد کرده ام" را فعال کنید سپس بسته خود را انتخاب کنید . هزینه بسته از اعتبار سیم کارت شما کسر می شود ؛ توجه داشته باشید که برای خرید بسته نمی توانید از کارت بانکی خود استفاده کنید .
برای خرید اینترنت برای مودم خود ، دقیقا مراحل بالا را اجرا کنید .

استعلام خلافی

و اما یکی از قابلیت هایی که ایوا را از اپلیکیشن های رقیب متمایز می کند گزینه پرداخت خلافی خودرو است.
برای انجام این کار کافیست که شما با استفاده از بارکدخوان ، بارکدی را که در پشت کارت ماشین خود وجود دارد را اسکن یا به طور دستی کد 16 رقمی که با IR شود را در کادر وارد کنید . در صفحه بعد شما مقدار خلافی خود را مشاهده کرده و می توانید آن را پرداخت کنید.

استعلام خلافی خودرو در ایوا


مهربانی

در گزینه مهربانی ، شما میتوانید هر مبلغی را به هر سازمان یا... کمک کنید.

مهربانی در ایوا


یک تفاوت ساده

یکی دیگر از تفاوت های ایوا با سایر اپلیکیشن هایی از این دست ، برگزاری قرعه کشی ها و مسابقات است . شما میتوانید با افزایش دادن امتیاز کاربری خود در ایوا ، شانس خود را در قرئه کشی بالا برده یا در لیگ رتبه های اول و ... کسب کرده تا جایزه ببرید و یا با افزایش طلا ، جایزه هایی بدون قرعه کشی برنده شوید (اعم از شارژ و ...) برای افزایش طلا و امتیاز خود می توانید تراکنش کنید ، دوستان خود را به ایوا دعوت کنید و... .

یک تفاوت ساده در ایوا


بیمه

شما در این قسمت میتاونید انواع خدمات بیمه ای شخص ثاثث و مسافرتی را پرداخت کنید ، کار با این قسمت بسیار آسان است فقط کافی است طبق دستورالعمل های گفته شده برنامه عمل کنید.

پرداخت بیمه در ایوا 


امکانات صفحه دوم محیط اپلیکشن را در تصویر مشاهده کنید.


شارژ رایگان

از قابلیت های جالب دیگر برنامه ایوا این است که میتوانید با افزایش طلاهای خود پس از مدتی برای خود شارژ رایگان خریداری کنید.

خرید شارژ رایگان در ایوا 


عوارض خروج از کشور

امکان بعدی مورد استفاده در ایوا ، پرداخت عوارض خروج از کشور است . این قابلیت در تعداد معدودی از اپلیکیشن های پرداختی کشور وجود دارد شما میتوانید عوارض خروج از کشور چندین نفر را یکجا پرداخت کنید.

پرداخت عوارض خروج از کشور توسط برنامه ایوا


وجوهات شرعی

شما میتوانید وجوهات شرعی خود اعم از خمس ، زکات و ... خود را به صورت آنلاین از این قسمت پرداخت کنید .


خرید

گزینه خرید همچنان که میبینیم در اپلیکیشن ایوا ، کامل نیست و جای بحث ندارد.


رقص روی شیشه

گزینه رقص روی شیشه نیز در حال راه اندازی است و در نسخه های جدید قابل استفاده خواهد بود .
 


منو برنامه ایوا

منو برنامه ایوا

با کلیک بر روی آیکون سه خط در گوشه بالا سمت راست محیط کاربری صفحه بالا برایتان باز خواهد شد . در قسمت مدیریت کارت ها شما میتوانید اطلاعات کارت خود را یکبار برای همیشه وارد کنید تا در انجام هر تراکنش مجبور به وارد کردن دوباره اطلاعات نشوید .
در سه گزینه بعدی شما میتوانید تاریخچه های مختلف را ببینید که صفحه اصلی نیز قابل دسترسی است .
در قسمت بازی و سرگرمی ، شما می توانید بازی مورد علاقه خود را با پرداخت طلا انجام دهید ، امتیازی بالا کسب کرده و در لیگ رتبه ی خوبی کسب کنید و جایزه ببرید همچنین با استفاده از گزینه دعوت از دوستان میتوانید دوستان خود را دعوت کرده و از ایوا امتیاز و طلا دریافت کنید .
در قسمت درباره ایوا میتوانید مشکلات برنامه و نظرات خود را به پشتیبانی منتقل کنید و در آخر در صفحه اصلی با استفاده گزینه زنگوله می توانید خبرنامه های ایوا را دریافت کنید .

به پایان مقاله معرفی و آموزش برنامه کاربردی ایوا رسیدیم ، لطفا نظرات خود را در مورد برنامه ایوا با دیگران به اشتراک بگذارید.

0
کــارمـا :
96
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
hashemian1