حل مشکل عدم آپلود و خطا Waiting to Upload در گوگل درایو

1397/11/13 18:44

اگر شما از جمله کسانی هستید که از Google Drive استفاده میکنید ممکن است با خطای waiting to upload برخورد کنید، برخی از کاربران گزارش داده اند که تصاویر خود را در فضای Google Drive آپلوده کرده اند ولی پس از گذشت مدتی متوجه شده اند که هیچ یک از آنها بر روی فضای ابری گوگل درایو انتقال پیدا نکرده اند و پیغام waiting to upload نمایش داده میشود.

خطا Waiting to upload

همچنین ممکن است خطاهای زیادی در هنگام آپلود از گوگل درایو دریافت کنید ، در این موقع چه کاری انجام خواهید داد آیا به سراغ فضای ابری دیگری مانند DropBox میروید؟ البته که نه در این مقاله راه حل هایی را ارائه خواهیم کرد که با انجام آنها میتوانید مشکلات مربوط به گوگل درایو را حل کنید. در ادامه مقاله همراه اُمیگو باشید...


1) گوشی خود را ریستارت کنید

یکی از سادترین راه حل هایی که میتواند شگفتی ایجاد کند راه اندازی مجدد گوشی است. گوشی خود را ریستارت کنید و مجدد برای آپلود فایل های خود تلاش کنید.


2) بستن اجباری گوگل درایو

بستن اجباری برنامه ها

هنگامی که برنامه به درستی نمیتواند کار کند باید آنرا از برنامه های در حال اجرا گوشی حذف کنید ، با این کار باید امیدوار باشیم که مشکل حل شود برای همین باید از Force Stop کمک بگیرید.
بستن اجباری برنامه ها یا Force Stop میتواند فرایند مورد نظر را به طور کامل از حافظه خارج کند تا در پس زمینه هم اجرا نشود.
1. وارد تنظیمات گوشی شده و به Apps & notifications یا Application یا Installed apps بروید.

Apps & notifications یا Application یا Installed apps

2. وارد Apps شوید و از لیست برنامه ها Google Drive را پیدا کرده و بر روی آن ضربه بزنید. سپس دکمه Force Stop را انتخاب کنید.

بستن اجباری برنامه ها در اندروید


3) پاک کردن حافظه کش

گوگل درایو دارای یک حافظه پنهان داخلی است که به آن کَش گفته میشود ، در حافظه کش فایل های موقت مورد نیاز برنامه ذخیره میشود ، با پاک کردن حافظه کش میتوان فایل های موقت را حذف کرد بدون اینکه به برنامه آسیبی برسد.
در زیر دو روش برای حذف حافظه کش وجود دارد :

از برنامه

برنامه Google Drive را باز کرده و بر روی منو (سه خط) از گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید و به Settings بروید.


در صفحه تنظیمات بر روی Clear cache ضربه بزنید.

Clear cache

از طریق تنظیمات گوشی

همانطور که در راه حل شماره 2 گفته شد به تنظیمات وارد شوید و به لیست برنامه ها بروید سپس برنامه Google Drive را پیدا کرده و بر روی آن ضربه بزنید.
به قسمت Storage وارد شوید و بر روی دکمه Clear cache ضربه بزنید.

Clear cache


4) فعال سازی داده ها

گوگل درایو دارای قابلیتی در خود است که فقط اجازه آپلود را در حالات اتصال به شبکه وای فای میدهد ، در صورت فعال بودن این گزینه هیچ فایلی از طریق اتصال دیتا گوشی در فضای ابری آپلود نخواهد شد. اگر میخواهید تا فایل های خود را با اتصال به اینترنت دیتا آپلود کنید باید این گزینه را غیرفعال کنید.
برای همین مراحل زیر را انجام دهید :
1. در برنامه Google Drive بر روی منو از گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید.

2. بر روی Settings ضربه زده و Transfer files only over Wi-Fi را غیرفعال کنید.

Transfer files only over Wi-Fi


5) غیرفعال کردن اینترنت

اگر فایل های خود را توسط اینترنت دیتا یا وای فای انتقال میدهید سعی کنید که یکبار اینترنت گوشی و مودم را خاموش و روشن کنید تا پس از اتصال مجدد هرگونه خطای مرتبط با شبکه مجدد تنظیم شود.


6) تغییر اینترنت

راه دیگر برای خلاصی از این مشکلات این است که آپلودهای خود را از طریق یک شبکه اینترنت دیگر انجام دهید. به طور مثال از اینترنت دیتا استفاده کنید یا از وای فای استفاده کنید ، در برخی از موارد کیفیت پایین اینترنت میتواند باعث بروز مشکلاتی در آپلود فایل ها شود.


7) حالت پرواز را فعال کنید

حالت پرواز را فعال کنید

تمامی اتصالات مربوط به شبکه مانند وای فای ، دیتا ، بلوتوث و... هنگام فعال کردن حالت پرواز متوقف میشوند.  حالت پرواز را بر روی گوشی خود فعال کنید و پس از گذشت مدتی مجدد از حالت پرواز خارج شوید و بررسی کنید که مشکل حل شده است یا خیر؟.


8) بروزرسانی گوگل درایو

این مشکلات مربوط به گوگل درایو میتواند از خود برنامه باشد ، بسیاری از ما بروزرسانی خودکار برنامه ها را غیر فعال کرده ایم یا اعلانات بروزرسانی گوگل پلی را نادیده میگیرم در حالی که این کار برای صرفه جویی در اینترنت مصرفی مناسب است اما باعث میشود که از بروزرسانی های منظم که حاوی رفع اشکلات و قابلیت های جدید برنامه است غافل شویم.
پیشنهاد میکنیم که برنامه را بروزرسانی کنید ، سپس گوشی را ریستارت کنید و مجدد برای آپلود فایل ها تلاش کنید.

در پایان

در این مقاله راه هایی که به نظر ما میتوانست مشکل شما راحل کند را بیان کردیم ، اگر شما قبلا با این مشکلات برخورد کرده اید و راه حلی دیگر برای رفع آن دارید حتما از طریق نظرات به اطلاع ما برسانید تا در مقاله درج کنیم.

بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza