حل مشکل عدم نمایش و مخفی بودن آیکون Safe Allow Hardware (خروج امن)

1397/11/16 10:58

ویندوز به طور معمول زمانی که فلش USB را به سیستم متصل میکنید گزینه Safe Allow Hardware and Eject Media را برای شما فعال میسازد تا به واسطه آن بتوانید به طور امن فلش USB را از سیستم خارج کنید.

Safe Allow Hardware and Eject Media

استفاده از این حالت فقط چند ثانیه به طول خواهد انجامید اما بعضی از مواقع که قصد خروج امن فلش USB را داریم متوجه میشویم که گزینه Safely remove hardware وجود ندارد!!!
برای اینکه از اهمیت Safe Allow Hardware آگاه شوید باید توجه کنید که ویندوز ممکن است در پس زمینه ویندوز از فلش شما استفاده کندیا اینکه برنامه ای به اطلاعات درون فلش شما دسترسی دارد در این مواقع خروج ناگهانی فلش USB میتواند باعث از بین رفتن اطلاعات و حتی خراب شدن فلش شود ، از این رو ویندوز پیشنهاد میکند از خروج امن استفاده کنید.

خارج کردن امن فلش مموری

اما سوال اینجاست اگر آیکون Safe Allow Hardware and Eject Media را با اتصال USB مشاهده نکردید چه کاری باید انجام دهید؟ چگونه دستگاه USB را از رایانه به صورت امن خارج کنید؟ در ادامه مقاله روش هایی را برای رفع این مشکل مطرح خواهیم کرد.


1) نمایش همیشگی آیکون

به طور پیشفرض شما باید بتوانید آیکون Safely Remove Hardware را در ناحیه اعلانات مشاهده کنید مانند تصویر زیر :

Safely Remove Hardware

ممکن است این آیکون پنهان شده باشد برای نمایش دادن این آیکون کافی است بر روی نوار وظیفه (TaskBar) راست کلیک کرده و Taskbar Settings را انتخاب کنید.

Taskbar Settings

در قسمت Notification بر روی Select which icons appear in the taskbar کلیک کنید.

Select which icons appear in the taskbar

گزینه Windows Explorer Safely Remove Hardware and Eject Media را پیدا کرده و آن را فعال کنید.

Windows Explorer Safely Remove Hardware and Eject Media

هم اکنون بررسی کنید که آیکون را در اعلانات مشاهده میکنید یا خیر؟
اگر از ویندوز 7 یا 8 استفاده میکنید بر روی نوار استارت راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.

سپس از تب Taskbar بر روی دکمه Customize روبروی Notification area کلیک کنید.

Notification area

به پایین اسکرول کرده و Windows Explorer را پیاد کرده و از لیست کشویی گزینه Show icon and notifications را انتخاب کرده و بر روی OK کلیک کنید.

Show icon and notifications


2) راه اندای مجدد Windows Explorer

گاهی اوغات با راه اندازی مجدد Windows Explorer این مشکل حل خواهد شد ، برای همین بر روی نوار وظیفه راست کلیک کرده و Task Manager را  انتخاب کنید ، یا از دکمه های Ctrl+Shift+Esc استفاده کنید.

Task Manager

در تب Processes گزینه Windows Explorer را پیدا کرده و بر روی آن راست کلیک کنید و سپس Restart را انتخاب کنید.

Windows Explorer

پس از از این کار بررسی کنید که آیا آیکون را مشاهده میکنید یا خیر؟


3) استفاده از برنامه های کاربردی

 USB Disk Ejector

به غیر از روش ویندوز برای خروج امن دستگاه های USB شما میتوانید از برنامه های کاربردی که در این زمینه ایجاد شده اند نیز استفاده کنید ، یکی از این برنامه ها USB Disk Ejector و دیگری Hotswap است. در این مقاله ما از USB Disk Ejector استفاده میکنیم.
این برنامه کوچک نیاز به نصب ندارد و فقط کافی است دوبار بر روی آن کلیک کنید تا اجرا شود ، با اجرا برنامه تمامی دستگاه های USB متصل به رایانه را شناسایی کرده و به شما کمک میکند که به راحتی آنها را Eject یا Remove کنید.

USB Disk Ejector دانلود


4) فعال کردن Plug and Play

Plug and Play برای نصب خودکار درایورهای یک قطعه سخت افازری است به طوری که با اتصال به رایانه به طور خودکار شناسایی میشود در واقع Plug and Play برای اجرای Safe Allow Hardware مورد استفاده قرار میگیرد و ممکن است Plug and Play متوقف شده باشد.
برای بررسی آن دکمه های Win+R را همزمان از صفحه کلید فشار داده و عبارت services.msc را تایپ کنید سپس دکمه اینتر فشار دهید.

services.msc

از میان گزینه ها Plug and Play را پیدا کرده و بر روی آن دوبار کلیک کنید.

Plug and Play

در تب General باید در قسمت Service Status عبارت Running نوشته شده باشد ، اگر این چنین نیست بر روی دکمه Start کلیک کنید تا به صورت دستی آنرا اجرا کنید.

Plug and Play Properties

اگر در قسمت Startup type گزینه Manual فعال است آن رابه Automatic تغییر داده و بر روی OK کلیک کنید.


5) تغییر در Device Policy

در بعضی از مواقع با تغییر سیاست ابزار (Device Policy)  یمتوان مشکل عدم نمایش آیکون را حل کرد.
برای همین در نوار وظیفه راست کلیک کرده و Device Manager را انتخاب کنید.

Device Manager

در قسمت Disk drives بر روی USB مورد نظر راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.

Disk drives

به تب Policies بروید و Quick removal را انتخاب و بر روی OK کلیک کنید.

Quick removal

هم اکنون بررسی کنید که مشکل حل شده است یا خیر اگر مشکل حل نشده است مجدد به تب Policies رفته و اینبار گزینه Better performance را انتخاب کرده و OK را انتخاب کنید.


6) متوقف کردن اجباری

شما میتوانید به صورت دستی و اجباری فرایند خروج امن USB را انجام دهید ، برای انجام اینکار دکمه های Win+R را همزمان فشار داده و عبارت زیر را تایپ کنید سپس دکمه اینتر را فشار دهید.

RunDll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL hotplug.dll

    RunDll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL hotplug.dll

در دیالوگ باز شده بر روی USB مرود نظر کلیک کرده و بر روی Stop کلیک کنید.

اگر فکر میکنید انجام این روش هر بار زمانگیر است نگران نباشید شما میتاونید از یک میانبر برای خروج امن استفاده کنید ، برای همین کار بر روی دسکتاپ راست کلیک کرده و از New بر روی Shortcut کلیک کنید.

Shortcut

دستوری که در Run تایپ کرده بودید را در فیلد همانند تصویر زیر نوشته و سپس بر روی Next کلیک کنید.

یک نام دلخواه داده و بر روی Finish کلیک کنید.


7) بروزرسانی/نصب مجدد درایورهای USB

هنگامی که برای بار اول یک USB را به رایانه متصل میکنید ویندوز به طور خودکار درایورهای راه انداز آن را شناسایی و نصب میکند ، گاهی اوغات ممکن است درایورهای آن توسط ویندوز شناسایی نشوند ، برای بروزرسانی درایور بر روی دکمه Start کلیک راست کرده و Device Manager را انتخاب کنید.

Device Manager

بر روی گزینه Universal Serial Bus دوبار کلیک کرده تا زیر مجموعه های آن نمایش داده شود ، بر روی USB مورد نظر خود راست کلیک کرده و Update Drive را انتخاب کنید هم اکنون باید درایو USB را بروزرسانی کنید.

Update Drive

اگر مشکل حل نشد بر روی USB راست کلیک کرده و اینبار به جای Update Drive بر روی Uninstall device کلیک کنید و پس از آن ویندروز را یک بار ریستارت کنید.

Uninstall device

پس از ورود به ویندوز به Device Manager رفته و بر روی Universal Serial Bus Controller دابل کلیک کرده و USB مورد نظر را انتخاب کنید سپس به منو Action رفته و بر روی Scan for hardware changes کلیک کنید.

ویندوز هم اکنون باید تمامی درایورها را شناسایی کرده و نصب کنید.


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin