بهترین برنامه های قابل حمل (Portable) که نیازی به نصب ندارند

1397/11/21 17:06

برنامه های قابل حمل یا Portable بدون نیاز به نصب و از هر دایرکتوری مانند فلش قابل اجرا هستند ، فقط کافی است برنامه را دانلود و اجرا کنید.
بسیاری از برنامه های قابل حمل وجود دارند که در این مقاله ما بهترین برنامه های قابل حمل را در دسته بندی های مختلف معرفی خواهیم کرد.

 link  برای دانلود برنامه بر روی عنوان کلیک کنید  


ارتباطات

Pidgin

Pidgin

Pidgin یک برنامه منبع باز است که به عنوان پیام رسان چند رسانه ای مورد استفاده قرار میگرید و از پروتکل XMPP استفاده میکند. XMPP به شما اجازه میدهد تا به حساب هایی مانند Slack و AIM، ICQ، IRC و یاهو مسنجر پیوند برقرار کنید.


Telegram

 Telegram

تلگرام یکی از شناخته شده ترین برنامه های پیامرسان در جهان است که اغلب با واتساپ مقایسه میشود. این پیامرسان منبع باز محبوبترین پیامرسان در ایران است.
چت ها در تلگرام به صورت رمزنگاری شده هستند و دارای قابلیت های فراوان هستند شما میتوانید از نسخه بدون نصب آن استفاده کنید.


YakYak

YakYak

Google Hangouts طرفداران و مخالفان خود را دارد ، اما یکی از دلایل مخالفان این برنامه این است که نسخه دسکتاپ مناسبی ندارد ، بنابر این توسعه دهندگان برای برطرف کردن این عیب برنامه YakYak را معرفی کردند.
در این پیامرسان میتوانید چت کنید ، اعلان ها را دریافت کنید و تصاویر را ارسال کنید ، همچنین میتوانید به صورت صوتی و ویدیویی با دیگران به ارتباط بپردازید.
اگر از رنگ برنامه خوشتان نیامد میتوانید آن را به رنگ آبی یا سیاه تغییر دهید. این برنامه قابل حمل است و بدون نصب میتوان از آن استفاده کرد.


Email Stripper

Email Stripper

Email Stripper یک برنماه رایگان برای حذف قالب بندی متون در ایمیل است ، شما میتوانید ایمیل های ارسال شده یا پاسخ داده شده را به حالت اصلی خود بازگردانید تا خواندن آنها ساده تر شود.


بازی

Brutal Chess

Brutal Chess

یکی از بازی های محبوب شطرنج است که بسیاری از کاربران از بازی کردن با آن لذت میبرند ، اگر شما در هر فرصت برای بازی استفاده میکنید میتوانید این برنامه را بر روی فلش خود اجرا کنید.


Patience

Patience

از بازی های معروف در ویندوز 95 بازی پاسور است که طرفداران زیادی دارد ، شما هم اکنون میتوانید این بازی را به صورت پورتابل اجرا کنید.


Sudoku

Sudoku

یکی دیگر از بازی های پرطرفدار سودوکو است شما هم اکنون میتوانید این بازی را به صورت قابل حمل اجرا کنید.


ویرایشگر تصویر

GIMP

GIMP

یکی از برنامه های پرطرفدار ویرایشگر تصویر GIMP است که بسیاری آن را با فتوشاپ مقایسه میکنند ، این برنامه دارای قابلیت های زیادی برای ویرایش تصاویر است.
شما هم اکنون میتوانید از این برنامه ویرایشگر استفاده کنید.


JPEG View

JPEG View

همانطور که نام این برنامه نشان میدهد JPEG View است و به معنی نمایش تصاویر JPEG است ، این برنامه میتواند تصاویر با فرمت های Jpg ، Gif ، Png ، BMP ، Tiff و... را پشتیبانی کند. همچنین شما میتوانید روشنایی ، وضوح و سایر مقادیر را در تصویر خود تغییر دهید.
این برنامه زمانی به درد میخورد که ویندوز شما قادر به نمایش تصاویر نیست.


نمایش دهنده تصویر

IrfanView

IrfanView

IrfanView یکی از محبوبترین برنامه های نمایش دهنده و ویرایشگر تصویر است شما در این برنامه میتوانید فیلترهای مختلفی را بر روی تصاویر اعمال کنید.


XnView

XnView

XnView یک برنامه ساده است که هارد دیسک شما را اسکن میکند تصاویر را برای شما آماده سازی و ارائه میدهد.
شما میتوانید 400 فرمت فایل های مختلفی را در برنامه وارد کنید و آنها را با 50 نوع فرمت مختلف Export کنید.
مقایسه و چاپ حرفه ای از دیگر مزیت های این برنامه است.

ویرایشگر چند رسانه ای

Audacity

Audacity

Audacity یکی از بهترین برنامه های ویرایش صوت در رایانه است ، شما در این برنامه صوت میتوانید همه کاری انجام دهید مانند برش ، کپی ، ترکیب ، ضبط صدا ، تغییر سرعت صوت ، ورود و خروج انواع فرمت های مختلف.


MP3tag

MP3tag

برنامه MP3tag به شما اجازه میدهد تا به سادگی فایل های صوتی را باز کنید و تگ های مختلف آنرا ویرایش کنید.


Avidemux

Avidemux

Avidemux یک ویرایشگر ویدیویی است که برای انجام کارهای برش، فیلتر کردن و رمزگذاری ساده طراحی شده است ، این برنامه فرمت های مختلف مانند AVI ، فایل های MPEG ، MP4 ،DVD و ASP را پشتیبانی میکند.


VirtualDub

VirtualDub

VirtualDub Portable یک برنامه ضبط و پردازش ویدیو است ، این برنامه میتواند انواع ویدیوها را پردازش کند ، همچنین میتوانید فیلترهای ویدیویی را گسترش دهید. این برنامه بیشتر بر روی فایل های AVI متمرکز است.


پخش کننده

Foobar2000

Foobar2000

یک برنامه پخش کننده با وضوح بالا و پوسته های جذاب است که از میانبرهای مختلف پشتیبانی میکند.


AIMP

AIMP

AIMP یک برنامه بسیار مناسب برای پخش انواع فایل صوتی و ویدیویی است که میتواند تبدیل، نام گذاری ، مرتب و ساماندهی موسیقی ها را انجام دهد.
همچنین دارای یک ساعت زنگدار است که میتواند شما را با آهنگ مورد علاقه بیدار کند.


VLC Player

VLC Player

VLC یکی از برنامه های معروف پخش صوت و ویدیو در ویندوز است که تقریبا تمامی فرمت های ویدیوییرا پخش میکند.
شما هم اکنون میتوانید از برنامه نسخه قابل حمل این برنامه استفاده کنید.


PotPlayer

PotPlayer

PotPlayer یک پخش کننده بسیار مناسب برای پخش انواع فرمت های ویدیوی است که میتواند فایل های صوتی  و ویدیویی را با کیفیت عالی پخش کنید ، از قالب های این برنماه میتوانیم به نمایش زیرنویس ویدیوها ، تنظیم تاخیر صوتی ، اکولایزر ویدیو ، و... اشاره کرد.


SMPlayer Portable

SMPlayer Portable

MPlayer برنامه ای است که دیگر پشتیبانی و ارتقا داده نمیشود ، با این حال میتوان از SMPlayer استفاده کرد.
این پخش کننده توانایی نمایش دو مجموعه زیر نویس روی صفحه را دارد که میتوانید از زبان اصلی خود در سمت چپ و دیگری در سمت راست استفاده کنید.


Media Player Classic

Media Player Classic

معمولا طرفداران ویندوز به این برنامه آشنا هستند ، این برنامه بسیار شبیه VLC است که تقریبا هر فایل ویدیویی را باز میکند.

متفرقه

Etcher

Etcher

نام نرم افزاری جدید با رابط کاربری زیبا و منحصر به فرد است که امکان آماده‌سازی دیسک‌های بوتیبل را در اختیار شما قرار می‌دهد. همانطور که می‌دانید، نصب سیستم‌عامل‌هایی از قبیل ویندوز، مک، لینوکس و… به کمک فلش مموری و یا کارت‌ های حافظه، در زمان کوتاه‌تری نسبت به لوح‌های فشرده انجام می‌شود. از این جهت، نرم‌افزارهای متعددی به منظور ساخت دیسک‌های بوتیبل عرضه شده‌اند.
این نرم افزار شما را قادر می‌سازد ایمیج‌های مورد نظر خود با انواع فرمت‌های ISO, IMG, ZIP را انتخاب کرده و به آسانی آنان را بر روی حافظه‌های فلش و یا مموری کارت رایت کنید. نکته کلیدی در مورد این نرم افزار، انجام کلیه فرآیندهای لازم به صورت کاملا خودکار است. بدین ترتیب شما تنها با چند کلیک ساده می‌توانید حافظه مورد نظر خود را برای نصب سیستم‌عامل جدید آماده سازید.


LicenseCrawler

LicenseCrawler

برنامه کاربردی و مفیدی است که شماره سریال نرم افزارهایی که روی سیستم نصب کردیده اید را بازیابی می نماید. گاهی اوقات پیش می آید که ما پاکت یا دفترچه حاوی شماره سریال برنامه را از دست داده ایم و این مسئله ما را هنگام نصب مجدد برنامه دچار مشکل می کند. در این مواقع می توانیم با کمک برنامه LicenseCrawler شماره سریال برنامه نصب شده را از درون رجیستری ویندوز بیرون بکشیم و آنرا مجددا استفاده کنیم.


ToddlerTrap

ToddlerTrap

اگر شما کودکی در منزل دارید که بی دلیل بر روی صفحه کلید ضربه میزند میتوانید توسط این برنامه صفحه کلید را قفل کنید.


LinuxLive USB Creator

LinuxLive USB Creator

نام نرم افزاری کاربردی جهت اجرای سستم عامل لینوکس با استفاده از USB در سیستم عامل ویندوز می باشد. این نرم افزار منحصر به فرد تنها با استفاده از بوت USB بدون نیاز به هیچ گونه پیکر بندی و نصب سیستم عامل لینوکس را در ویندوز شما اجرا می کند. با استفاده از این نرم افزار شما میتوانید به طور مستقیم لینوکس و محتویات آن را از جمله اوبنتو، فدورا، Damn Small Linux, Puppy Linux و … را مجازی سازی نمائید.


UNetbootin

UNetbootin

رایت کردن فایل سیستم عامل را روی CD و DVD فراموش کنید ! UNetbootin نام نرم افزار دو جانبه ای است که هم می توانید به عنوان یک نرم افزار شبیه ساز برای نصب توزیع های مختلف  لینوکس روی سیستم عمل کند و هم میتواند نقش یک نرم افزاری را بازی کند که قادر است قابلیت بوت را به فلش مموری بیاورد (USB Bootable) . با UNetbootin شما می توانید به راحتی و سادگی ویرایش های مختلف لینوکس را نصب کیند و USB Bootable خودتان را از برنامه ، آن هم طی مراحل ساده ای که انجام می دهید تحویل بگیرید . کار کردن با این برنامه بسیار راحت است و شما قادر خواهید بود با صرف کمترین زمان به هدف خود از استفاده از برنامه (نصب توزیع لینوکس ، ساخت USB Bootable) برسید . این برنامه قادر است بیش از 40  توزیع متنوعی لینوکس را نصب کنید .

یادداشت

PNotes

PNotes

نام یک نرم افزار مفید و کم حجم، به منظور قرار دادن یادداشت‌های یاد‌آور، در دسکتاپ سیستم‌عامل ویندوز است. روش‌های قدیمی یاد‌آوری امور و فعالیت‌ها را فراموش کنید! توسط نرم افزاری که در این مطلب از سایت یاس دانلود برایتان در نظر گرفته‌ایم، شما می‌توانید یادداشت‌های مجازی را در قالب کاغذهایی مجازی بر روی دسکتاپ سیستم‌عامل ویندوز بچسبانید و در تمامی ساعات روز، مهم‌ترین فعالیت‌ها و یادآورهای خود را پیش رویتان ببینید. این برنامه، شما را قادر می‌سازد مهم‌ترین رویدادها و کارهای خود را همچون یادداشت‌های واقعی، بر روی والپیپر خود بچسبانید، همچنین امکان یادآوری رویدادها با آلارم نیز وجود دارد.


Stickies

Stickies

به شما این امکان را می دهد که یادداشت های چسبان و بسیار زیبایی را در صفحه دسکتاپ کامپیوتر خود بچسبانید و از آنان برای یادآوری امور کامپیوتری خود استفاده کنید. اگر شما نیز گاهی اوقات به دلیل مشغله کاری فراوان، کارهای خود را فراموش می کنید، بهتر است که آنان را در محلی مناسب و در معرض دیدتان یادداشت کنید.
همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود، شما می توانید یادداشت ها را در قالب فوق، در رنگ ها و قابلیت های شخصی سازی بسیار، بر روی دسکتاپ کامپیوتر خود قرار دهید. همچنین شما می توانید این یادداشت های را با دوستان خود از طریق ایمیل یا … به اشتراک بگذارید و ظاهر آنان را مطابق با سلیقه خودتان تغییر دهید.


اداری

LibreOffice

LibreOffice

نرم افزاری رایگان جهت جایگزین کردن آن با Microsoft Office می باشد. افرادی که با سیستم عامل لینوکس کار می کنند با نرم افزار قدرتمند OpenOffice آشنایی کامل دارند، نرم افزاری که مانند Microsoft Office ویندوز عمل می کند. پس از گذشت مدتی سازندگان OpenOffice تصمیم گرفتند که در این نرم افزار تغییراتی ایجاد کنند که موجب ساخت شاخه ای از OpenOffice به نام LibreOffice شد.
نرم افزار LibreOffice رایگان و در کل بسیار قدرتمند عمل می کند و می تواند در بعضی موارد رقیبی برای Microsoft Office باشد.


Text2Folders

Text2Folders

به کمک این برنامه میتوانید تا بر اساس فایل متنی به تعداد زیاد پوشه های زیادی را ایجاد کنید.


Zip2Fix

Zip2Fix

Zip2Fix برنامه ای منبع باز و آسان برای استخراج فایل های سالم از یک فایل ZIP آسیب دیده است.
Zip2Fix با ZIP و SFX ZIP کار می کند.

Awesome Duplicate Photo Finder

Awesome Duplicate Photo Finder

یکی از دلایل پر شدن هارد دیسک کاربارن این است که تصاویر تکراری زیادی بر روی هارد خود دارند ، پیدا کردن تصاویر تکراری کاری غیر ممکن و دشوار است.
اما نگران نباشید شما توسط این برنامه میتوانید تصاویر تکراری را پیدا کرده و آنها را حذف کنید.

DataCrow

DataCrow

Data Crow نرم افزاری کاربردی و رایگان که برای مدیریت فیلم ها می باشد. قابلیت فهرست نویسی برای ویدیوهای شما و مدیریت تمام مجموعه ها به شکل یک محصول را داراست. به کاربران اجازه می دهد یک دیتابیس بزرگ شامل تمامی اطلاعات و اقلام ممکن را ایجاد نماییند و اطلاعات لازم را از سرویس های آنلاین به دست بیاورند. قابلیت جستجو در این بانک اطلاعاتی فیلم و ویدیوهای شما نیز داراست.


Free Download Manager

Free Download Manager

یکی از بهترین برنامه های مدیریت دانلود در ویندوز Free Download Manager است که به راحتی میتوان دانلودهای خود را مدیریت کنید.
دانلود با این برنامه بسیار سریع است.


امنیت و حریم خصوصی

KeePass

KeePass

شما رمزهای عبورتان را کجا نگه می دارید؟ در یک فایل متنی؟ آن‌ها را روی یک کاغذ یادداشت می کنید؟ مطمئنا هیچ کدام از این روش‌ها، کارهای امنی محسوب نمی‌شوند و شما به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی نباید از این راه‌ها برای نگه داری رمزهای عبور استفاده کنید.
به خاطر سپردن تمام رمزها هم عملاً کار غیر ممکنی است. پس چاره کار استفاده از نرم افزارهایKeePass است. این نرم‌افزار ساخته شده‌ تا مانند گاوصندوقی کار نگهداری از رمزهای عبور شما را انجام دهند. به طور معمول برای دسترسی به رمزهای نگه داری شده در این نرم‌افزارها، شما به یک رمز اصلی یا در‌ واقع یک شاه‌کلید نیاز دارید. و کافی است همان یک رمز را به خاطر بسپارید. بقیه کارها توسط نرم‌افزار پسورد منیجر برای شما انجام می شود.


Eraser

Eraser

خروج امن فلش مموری یا دستگاه های USB یکی از مبحث هایی است که بسیار مهم است ، اگر فلش را به طور ناگهانی از رایانه خارج کنید ممکن است باعث سوختن فلش شود.
شما توسط این برنامه میتوانید فلش USB را به صورت امن از رایانه خارج کنید.


PWGen

PWGen

PWGen نرم افزاری کم حجم و کاربردی می باشد که به وسیله آن می توانید توسط الگوریتم های پیشرفته این نرم افزار، رمزهای عبور پیچیده و بسیار امنی را تولید نمایید. این ابزار بر اسا دو متد تعریف توسط شما یا ایجاد پسورد تصادفی قابلیت ایجاد پسوردهای امن را به شما می دهد ، نرم افزار دارای قابلیت های سفارشی سازی کاملی می باشد.

ClamWin

ClamWin

در شرایطی که تهیه نسخه اصلی آنتی ویروس های پولی برای اکثر کاربران داخل کشور میسر نیست، و همچنین مشکلاتی که برای آپدیت آنتی ویروس های کرک شده و قفل شکسته وجود دارد، استفاده از آنتی ویروس های رایگان بسیار گزینه مناسبی است تا دیگر نگران Expire شدن یا عدم آپدیت آنتی ویروس خود نباشید.
آنتی ویروس ClamWin سازگار با تمامی نسخه های سیستم عامل مایکروسافت بوده و میتواند با قدرت از سیستم شما محافظت کند. این آنتی ویروس با وجود اینکه رایگان است، اما نیاز کاربران خانگی به یک آنتی ویروس خوب را کاملا برطرف میکند. از ویژگی های آن میتوان به ضد هک، ضد جاسوسی و امنیت در اینترنت اشاره کرد.


CyberShredder

CyberShredder

CyberShredder ابزار سریع، امن و مفید که به شما امکان پاک کردن فایل های محرمانه از کامپیوتر شما به طور دائم است. حذف فایل عادی خواهد ورودی دایرکتوری و جدول تخصیص اطلاعات یک فایل را حذف کنید. خوشه واقعی دیسک که شامل داده های فایل را دست نخورده بر روی دیسک سخت خود را باقی می ماند و می تواند بعد بهبود یافت. CyberShredder بازنویسی فضای اشغال شده از یک فایل با داده های تصادفی و پاکسازی فایل، بنابراین یک ابزار unerase هرگز قادر به بازیابی آن خواهد شد.


ابزارهای سیستمی

WinDirStat

WinDirStat

نرم افزار WinDirStat ابزاری رایگان و متن باز جهت تحلیل فضای اشغال شده ی هارد دیسک و پاکسازی فایل های اضافی در سیستم عامل های ویندوز می باشد . دارندگان سیستم عامل Mac OS X می توانند از Disk Inventory X یا GrandPerspective استفاده کنند . همچنین کاربران Linux نیز KDirStat می تواند برایشان بسیار کاربردی باشد . نرم افزار WinDirStat می تواند پارتیشن های هارد دیسک و یا تمامی هارد دیسک را اسکن کند و نتایج حاصل از اسکن را می تواند در نوارهای رنگی مشخص کند که هر رنگ نشانگر فرمت مشخص و مقدار فضایی است که در هارد دیسک اشغال کرده است . همچنین نرم افزار WinDirStat می تواند به عنوان ابزار پاکسازی هارد دیسک نیز مورد استفاده قرار گیرد و با استفاده از آن می توانید فایل هایی را که فضای زیادی از هارد را اشغال کرده اند پاکسازی کنید . یک از فواید استفاده از نرم افزار WinDirStat این است که به راحتی می توانید فایل های سنگین و حجم بالایی را که فصای هارد شما را اشغال کرده اند شناسایی کنید و به راحتی می توانید فایل ها را به طور مستقیم از رابط کاربری نرم افزار پاک کنید .


CDBurnerXP

CDBurnerXP

CDBurnerXP نرم افزار رایگان برای رایت انواع سی دی و دی وی دی می باشد. نرم افزار CD Burner XP از استاندار های CD-R ،CD-RW ،DVD +R/RW و DVD-R/RW برای رایت انواع سی دی و دی وی دی پشتیبانی می کند و از دیگر قابلیت های این نرم افزار می توان به پشتیبانی از تکنولوژی Blu-Ray و HD-DVDs اشاره کرد. رایت اطلاعات به فرمت ISO و ذخیره کردن بر روی هارد، کپی از انواع دیسک ها، پشتیبانی از فایل های صوتی، ساخت دیسک های راه انداز سیستم عامل یا Bootable از امکانات دیگر این نرم افزار به شمار می رود.


CCleaner

CCleaner

CCleaner فایلهای اضافی و بدردنخور را از Internet Explorer, Windows Explorer و بخشهای دیگر کامپیوترتان پاک می کند.این نرم افزار همچنین می تواند بسیاری از دیگر برنامه های نصب شده بر روی سیستم را شناسایی کرده و آثاری را که شما از کارتان بر روی آنها به جا گذاشته اید از بین ببرد، برنامه هایی همانند Opera، Firefox؛ Microsoft Office، Nero، Alcohol 120%، Yahoo toolbar، Google toolbar، Download accelerator، Multimedia Playerهای مختلف و صدها برنامه ديگر CCleaner برخلاف سایر نرم افزارها در حذف اینگونه فایلها و اطلاعات خودسرانه عمل نمی کند، که در نتیجه آن شما چیزی را از دست بدهید که نمی خواستید، بلکه این امکان را به شما می دهد تا دقیقاً مشخص کنید بدنبال حذف کدام دسته از فایلها و اطلاعات هستید.


Geek Uninstaller

Geek Uninstaller

Geek Uninstaller ابزاری بسیار مفید و جدید در زمینه ی حذف برنامه های غیر ضروری در ویندوز می باشد ، ممکن است زمانی بخواهید برنامه ای که از نظرتان غیر ضروری به حساب می آید را از ویندوز حذف نمایید ، بنابراین در اینجا شما باید به چند پارامتر مهم توجه کنید که مهمترین آن حذف کامل برنامه و عدم برجای ماندن ردپای برنامه حذف شده است. GeekUninstaller نرم افزاری رایگان است که به شما این امکان را می دهد تا برنامه های غیر ضروری خود را در چند کلیک ساده حذف کرده و مهمترین ویژگی نرم افزار Geek Uninstaller آن است که برنامه ها را به صورت کامل حذف کرده و هیچ گونه فایلی از برنامه حذف شده در ویندوز باقی نخواهد ماند این ویژگی باعث می شود که همیشه یک ویندوز پایدار داشته باشید و حذف برنامه ها موجب افت سرعت و عملکرد ویندوز نشود.


Recuva

Recuva

Recuva نرم افزارهای متعددی در زمینه بازیابی اطلاعات از دست رفته یا پاک شده بصورت تصادفی از روی هارد دیسک وجود دارند، هر یک از این نرم افزارهای بازیابی کارکرد متفاوتی دارند، بدین معنی که قدرت آنها در زمینه بازیابی اطلاعات از دست رفته متفاوت می باشد، یکی از نرم افزارهای قدرتمند و نسبتا جدید در این زمینه که رایگان بودن آن از مزیت های اصلی آن می باشد، ابزار قدرتمند Recuva با تلفظ  Recover  به معنی بازیابی می باشد، که ابزاری مفید ، کم حجم وسبک با لایسنس رایگان برای سیستم عامل ویندوز می باشد که این امکان را برای شما فراهم می آورد تا به آسانی بتوانید اطلاعات و فایلهایی را که بصورت تصادفی از روی سیستم شما پاک شده اند را بازگردانی نمایید. این فایلها شامل آنهایی که از داخل سطل آشغال ویندوز خالی شده اند و نیز تصاویر و دیگر فایلهایی که توسط کاربر بصورت اتفاقی از روی کارتهای حافظه دوربین های دیجیتال یا پخش کننده MP3  حذف شده اند نیز می شود. این نرم افزار همچنین فایلهایی را که از روی آی پاد شما و یا به واسطه وجود باگ ها ، نقصان های سیستمی و نیز ویروس ها پاک شده اند نیز بازگردانی می نماید.


FileBot

FileBot

FileBot یک ابزار بسیار کاربردی است که به شما این امکان را می دهد تا فایل های مختلف با پسوندهای صوتی و تصویری و حتی فایل های زیر نویس را به صورت سازماندهی شده ویرایش کنید و تگ های آنها را به سادگی تغییر دهید. شاید در نگاه اول تغییر تگ هزاران آهنگ کاری بسیار دشوار و زمان بری باشد اما فایل بوت به شما این امکان را میدهد تا در لحظه هزاران فایل را به شکل دلخواه خود تغییر دهید و از آن استفاده کنید.

ویرایشگر متن

AbiWord

AbiWord

نرم افزار ABI Word یکی از جایگزین های بسیار مناسب برای نرم افزار MS Word میباشد که با حجم کم و کارایی بالا آینده بسیار خوبی را پیش رو دارد.
یکی از مزیتهای بسیار خوب این نرم افزار قابلیت اضافه نمودن گزینه هایی است که شرکت تولیدی در اختیار کاربران قرار میدهد. این قابلیتها به صورت پکیج های مختلف در اختیار کاربران قرار میگیرد و آنها میتوانند بنا به نیاز خود برنامه را قدرتمند نمایند.
این برنامه بسیاری از قابلیتهای عمومی نرم افزار MS Word را دارا میباشد و حتی میتوانم بگویم کار با آن به قدری ساده و دلنشین است که بعد از مدتی ممکن است شما حتی دیگر از نرم افزار MS Word استفاده نکنید و آن را فراموش کنید ! پس حداقل برای یک بار امتحانش کنید و لذت کار با آن را تجربه کنید.


++Notepad

++Notepad

++Notepad ویرایشگر (Editor) یکی از مهمترین برنامه های موجود در هر کامپیوتری هست که هرکسی بطور متداول از آن هر روز استفاده می کند. معروفترین و متداولترین ویرایشگر در سیستم عامل های Windows برنامه ی Notepad است که قطعاً همه با آن آشنایی دارند. این برنامه ی کم حجم و سریع در تمامی نسخه های Windows Microsoft وجود دارد و با ظاهری ساده امکان ویرایش متن ها را به همه ی کاربران داده است. ولی این برنامه کامل نیست و اشکالاتی دارد مخصوصا برای کاربران فارسی زبان و یا به طور کلی کاربران رایانه که زبان آن ها از راست به چپ می باشد و قسمت اعظم و مهم ماجرا ذخیره نکردن اطلاعات به صورت پیشفرض در UTF-8 است که باعث بوجود آمدن مشکلاتی در بین کاربران فارسی زبان که اطلاعات چندانی از این مورد ندارند شده است.


Jarte

Jarte

یکی دیگر از برنامه های ویرایشگر متنی Jarte است که دارای میانبرهای زیادی است ، این برنامه با اسناد ورد سازگاری دارد و همچنین میتواند از فرمت Doc ، rtf و Docx پشتیبانی کند، این برنامه به شما کمک میکند تا اسناد خود را به PDF تبدیل کنید.


ابزارهای وب

WinSCP

WinSCP

WinSCP یک نرم افزار رایگان و کد باز برای برقراری ارتباط و ارسال و دریافت اطلاعات به وسیله FTP و SFTP می باشد. این نرم افزار بصورت کاملا امن فایل ها را بین یک کامپیوتر محلی و یک کامپیوتر دور رد و بدل می کند. نرم افزار WinSCP یک کلاینت SFTP, SCP, FTPS و FTP برای ویندوز می باشد که عملکرد اصلی آن انتقال فایل بین یک کامپیوتر محلی و از راه دور می باشد. این نرم افزار امکاناتی فراتر از این مانند برنامه نویسی و مدیریت فایل بیسیک را در اختیار شما قرار می دهد.


Google Chrome

Google Chrome

یکی از بهترین مرورگرهای دنیا گوگل کروم است که با فایرفاکس رقابت دارد ، این مرورگر نیازی به توضیح ندارد چون همگام به قدرت و عملکرد آن واقف هستند.


qBittorrent

qBittorrent

qBittorrent نرم افزاری قدرتمند جهت مدیریت و دانلود از سرورهای تورنت است که به خاطر داشتن امکانات و ویژگی های بهتری نسبت به سایر رغبایش بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله این ویژگی ها : RSS خودکار دانلود ، اولویت بندی پهنای باند پشتیبانی از پروتکل رمزگذاری خصوصیات مشترک و ... را دارد qBittorrent کاملا رایگان و کم حجم بوده و با استفاده از توانایی بالایی که در دریافت اطلاعات از شکبه تورنت دارد برای شما امکان دانلود هرچه راحت تر از نورنت را فراهم می کند.

بهترین برنامه قابل حمل چیست؟

انتخاب بهترین برنامه های قابل حمل بسیار کاری بسیار دشوار است ، در این لیست سعی کردیم که بهترین ها را معرفی کنیم اما اگر از دیدگاه شما برنامه ای باید به این لیست اضافه شود یا حذف شود آنرا از طریق نظرات به ما اعلام کنید.


  • برای مشاهده مقاله های مرتبط با نرم افزار اینجا کلیک کنید.
0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza