برترین مرورگرها برای رایانه و لپ تاپ های قدیمی

1397/11/22 00:57

اگر شما از ویندوز XP یا ویستا استفاده میکنید و قصد دارید تا از مرورگرهای کروم ، اپرا یا فایرفاکس استفاده کنید این مرورگرها به شما اجازه نصب آخرین نسخه های خود را نمیدهند.
حتی اگر مرورگرهای شما مانند کروم با ویندوز ایکس پی سازگار باشد حافظه رم این مرورگر منابع سیستم را به طور حداکثر استفاده خواهد کرد و مرورگر و ویندوز دائما هنگ میکند.
با این حال تعدادی جایگزین و سبک از مرورگرهای مختلف مانند کروم وجود دارند که میتوانید از آنها استفاده کنید ، این مرورگرها که در زیر معرفی میکنیم با ویندوزهای ایکس پی و ویستا سازگاری دارند.


1) K-Meleon

K-Meleon

K-Meleon مرورگری است که بیش از یک دهه در دسترس کاربران است این مرورگر از موتور Gekco فایرفاکس استفاده میکند ، طراحی رابط کاربری مرورگر نسبت به فایرفاکس قابل مقایسه است و این نرم افزار گزینه های سفارش سازی گسترده ای را برای نوار ابزار منوها و کلیدهای میانبر دارد.
اگر چه شما نمیتوانید افزونه های فایرفاکس را به این مرورگر اضافه کنید اما خود این مرورگر دارای افزونه های زیاد و جذابی است.
این مرورگر در ویندوز 95 ، ایکس پی و سایر ویندوزهای پیشرفته تر مانند 7 قابل نصب است همچنین 256 مگابایت رم را برای استفاده معرفی کره است.
با این مشخصات شما میتوانید از این مرورگر در انواع رایانه ها و لپ های قدیمی استفاده کند ، این مرورگر را نمیتوانید بروزرسانی کنید زیرا از سال 2015 این مرورگر نسخه جدیدی ارائه نشده است.

K-Meleon دانلود


2) Midori

Midori

توسعه دهندگان midori این مرورگر را به عنوان یک جایگزین ساده برای مرورگرهای مختلف شناخته شده طراحی کرده اند. این مرورگر در مقایسه با فایرفاکس نیاز به ذخیره سازی 200 مگابایتی بر روی هارد دارد ، بنابر این مرورگر بسیار مناسب برای رایانه های قدیمی است.
midori هنوز هم از جدیدترین فناوری های وب استفاده میکند مانند HTML 5 و CSS3
Midori با یک موتور رندر Webkit توسعه یافته است که تضمین میکند به سرعت سایت ها را باز کند.

Midori دانلود


3) Pale Moon

Pale Moon

Pale Moon یک مرورگر کد باز از نسخه های فایرفاکس است که در ویندوز ایکس پی و ویتسا اجرا خواهد شد ، Pale Moon نیاز به 256 مگابایت رم دارد بنابر این میتوان گفت این مرورگر بسیار مناسب برای رایانه و لپ تاپ های قدیمی است.
Pale Moon دارای یک رابط کاربری شبیه به نسخه های قدیمی فایرفاکس 3 است ، بسیاری از افزودنی های فایرفاکس با Pale Moon سازگاری دارد علاوه بر این Pale Moon دارای افزونه های مخصوص خود است ، مرورگر همچنین از بسیاری از گزینه های سفارش سازی فایرفاکس برای تب ها ، محتوای صفحه و ... پشتیبانی میکند.

Pale Moon دانلود


4) Maxthon 5

Maxthon 5

Maxthon 5 یک مرورگر خوب و در حال رشد است که بیش از 670 میلوین کاربر در سرتاسر دنیا دارد ، سیستم مورد نیاز Maxthon یک پردازنده 1 گیگاهرتزی ، 512 مگابایت رم و 64 مگابایت فضای ذخیره سازی است.
این مرورگر با ویندوزهای 2000 ،ایکس پی ، ویستا و همچنین آخرین سیستم عامل های جدید سازگاری دارد.
Maxthon 5 شامل برخی از ابزارها و گزینه هایی است که در 4 مرورگر بزرگ مانند (Chrome، Internet Explorer 11، Edge 14 و Firefox) پیدا میشود.

Maxthon 5 دانلود


5) Firefox

Firefox

آخرین نسخه فایرفاکس ممکن است که از ویندوز ایکس پی و ویستا پشتیبانی نکند ولی هنوز بهترین مرورگر برای دسکتاپ و لپ تاپ ها با سیستم عامل ویندوز 7 با 4 گیگابایت رم است.
موزیلا ادعا میکند که گوگل کروم 1 گیگابایت بیشتر از فایرفاکس رم استفاده میکند.
فایرفاکس دارای افزونه هایی است که شما میتوانید با نرم افزار ارتقا دهید ، این افزونه ها میتواند شامل مسدود کننده آگهی ها ، امکانات دیگر و...
این مرورگر یکی از بهترین مرورگرها برای استفاده از افزونه ها است و از تم های زیبا و جذابی استفاد میکند.

Firefox دانلود


  • برای مشاهده مقالات مرتبط با مرورگرها اینجا کلیک کنید.
0
کــارمـا :
59
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
hanie