آموزش صفر تا صد ایجاد و تنظیم آهنگ زنگ (رینگتون) در اندروید

1397/11/23 18:58

اگر شما گوشی اندرویدی دارید میتوانید انواع زنگ ها و آهنگ های مختلف را در رخدادها و هشدارهای گوشی تنظیم کنید ، به طور مثال میتوانید قسمتی از آهنگی را برای تماس ، ساعت ، پیامک ، اعلانات و... در گوشی اندرویدی تنظیم کنید.
اما اگر بخواهید تا به صورت سفارشی قسمتی از آهنگی را بر روی زنگ گوشی خود قرار دهیم این کار امکان پذیر نیست و باید توسط نرم افزارهای مخصوصی قسمتی از آهنگ را جدا کنیم.
در این مقاله میخواهیم در مورد شخصی سازی رینگتون ها و صدای هشدارها در اندروید به طور کامل صحبت کنیم.

چگونگی ایجاد آهنگ زنگ گوشی در رایانه

اکثر مردم آهنگ ها و فایل های صوتی خود را در درون رایانه نگه داری میکنند ، برای ایجاد یا ویرایش یک یا چند آهنگ برای استفاده در گوشی اندرویدی باید مراحل زیر را انجام دهید :
1. برنامه ای برای ویرایش صدا در رایانه مانند Audacity دانلود و نصب کنید.
2. کتابخانه LAME MP3 را در صورت نیاز دانلود و نصب کنید ، این کاتبخانه به شما اجازه میدهد تا بر روی فرمت mp3 کار کنید.
3. پس از نصب برنامه Audacity به منو File و سپس Open بروید هم اکنون آهنگ مورد نظر خود را از رایانه انتخاب کنید ، همچنین میتوانید آهنگ را با کلیک و درگ درون برنامه بیندازید.
4. به کمک موس قسمتی از آهنگ که میخواهید را انتخاب کنید و دکمه های Ctrl+C را همزمان فشادر دهید تا کپی شود. هم اکنون شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه play اجرایی از قسمت انتخاب شده را داشته باشید.

چگونگی ایجاد آهنگ زنگ گوشی در رایانه

5. دکمه های Shift+C را فشرده یا بر روی علامت Close کلیک کنید تا صفحه جاری بسته شود.
6. یک فایل صوتی خالی ایجاد کنید (میتوانید از منو File استفاده کنید) ، سپس دکمه های Ctrl+V را همزمان فشار دهید تا آهنگ کپی شده past شود.
7. اگر میخواهید تا میزان صدای آهنگ را بیشتر کنید میتاونید از منوی Effect و گزینه Amplify استفاده کنید ، همچنین با کمک Fade In/out میتوانید شروع یا پایانی آهسته داشته باشید.

تقویت صدای زنگ گوشی

8. زمانی که کار شما به پایان رسید با رفتن به مسیر File > Export > Export as MP3 یک فایل mp3 را میتوانید ایجاد کنید.

چگونگی انتقال آهنگ زنگ (Ringtones) به گوشی

اکنون زمان آن رسیده است که آهنگی که ایجاد کرده اید را به گوشی خود انتقال دهید.
اگر رایانه شما از بلوتوث پشتیبانی میکند میتوانید به راحتی توسط بلوتوث آن را انتقال دهید.
برای همین مراحل زیر را انجام دهید :
1. در اولین قدم باید اطمینان حاصل کنید که درایور بلوتوث نصب است و اگر از PC استفاده میکنید قطعه بلوتوث به رایانه متصل و روشن است.
2. بر روی آهنگ راست کلیک کرده و از Send to بر روی Bluetooth Device کلیک کنید.

ارسال آهنگ از کامپیوتر به گوشی از طریق بلوتوث

3. از آنطرف باید بلوتوث شما روشن باشد و قابلیت رویت هم فعال باشد ، با دیدن نام گوشی در رایانه آن را انتخاب کنید تا فایل ارسال شود.

انتقال فایل از طریق بلوتوث

چنانچه پیغامی مبنی بر تایید دریافت فایل بر روی گوشی ظاهر شد بر روی Accept یا تایید ضربه بزنید.
4. زمانی که فایل را دریافت کردید آن را در حافظه گوشی و در پوشه Bluetooth مشاهده خواهید کرد.
همچنین روش های مختلف دیگری مانند ارسال از طریق کابل ، ارسال از طریق فضای ابری (مانند Dropbox ، Google Drive و...) ، ارسال از طریق کارت SD ، ارسال از طریق برنامه های پیامرسان (مانند تلگرام ، واتساپ و...) نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید : 

پس از انجام این مراحل باید محل مناسبی را برای فایل صوتی خود انتخاب کنید به طور مثال اگر فایل درون پوشه Downloads یا Bluetooth قرا دارد با کمک مدیریت فایل گوشی (به طور مثال Fx File Explorer) آن را به مسیری بهتر مانند پوشه  Ringtones یا Notifications انتقال دهید.

چگونگی پیدا کردن و دانلود آهنگ های آماده زنگ گوشی

اگر شما نمیخواهید تا مراحل ایجاد زنگ گوشی در رایانه را انجام دهید میتوانید از هزاران رینگتون قبلا ساخته شده و آماده استفاده کنید.
نرم افزاری ماند Zedge یکی از بهترین برنامه ها برای دانلود رینگتون و صدای نوتیفیکیشن می باشد که آموزش کامل این برنامه را میتوانید از اینجا مطالعه کنید.
1. برای پیدا کردن رینگتون در برنامه Zedge بر روی منو از بالا سمت چپ برنامه ضربه بزنید.
2. Ringtones یا Notofication را انتخاب کنید (Ringtones مناسب برای آهنگ های زنگ گوشی و زنگ بیدارباش میباشد و Notifications برای صدای اعلانات مختلف مانند sms ، صدای دریافت پیام از پیامرسان ها میباشد)و
3. در صفحه باز شده میتوانید با توجه به دسته بندی های مختلف به دنبال رینگتون یا نوتیفیکیشن مورد علاقه خود بگردید.
4. اگر رینگتون یا نوتیفیکیشن دلخواه خود را پیدا نکردید میتوانید از دکمه جستجو برای پیدا کردن سریعتر استفاده کنید.
5. پس از اینکه رینگتون خود را پیدا کردید بر روی دکمه Set کلیک کنید ، با انتخاب این دکمه میتوانید صدا را بر روی Alarm ، Notification ، Contact Ringtone یا Ringtone تنظیم کنید.

دانلود آهنگ زنگ گوشی

6. اگر قصد دانلود صداها را دارید میتوانید از منو سه نقطه در بالا سمت راست برای دانلود استفاده کنید تا پس از دریافت در پوشه Zedge ذخیره شود. در نهایت آن را به پوشه مناسبی انتقال دهید.

چگونگی ویرایش آهنگ زنگ در گوشی

بیشتر آهنگ های زنگ در برنامه Zedge از کیفیت مناسبی برخوردار هستند اما اگر بخواهید قبل از تنظیم آهنگ بر روی گوشی تغییراتی را بر روی آهنگ اعمال کنید میتوانید از Ringtone Maker کمک بگیرید.
این برناه قادر به ایجاد رینگتون ، آلارم و صداهای اطلاع رسانی و انواع فایل های صوتی است. شما میتوانید از این برنامه برای ویرایش صدا بر روی گوشی استفاده کنید.
1. در ابتدا برنامه را از اینجا دانلود و نصب کنید سپس آن را در گوشی باز کنید تا لیستی از فایل های صوتی در گوشی را مشاهده کنید.
2. بر روی دکمه سه نقطه از پایین سمت راست ضربه بزنید و Edit را انتخاب کنید.
3. سپس یک صفحه ویرایش را مشاهده خواهید کرد ، در اینجا میتوانید انواع تغییرات برای بهتر شدن صدا یا آهنگ زنگ را اعمال کنید.
4. در نهایت بر روی دکمه Save ضربه بزنید در قسمت type میتوانید نوع فایل صوتی خود را مشخص کنید در نهایت بر روی Save ضربه بزنید.

چگونگی ویرایش آهنگ زنگ در گوشی


چگونگی تنظیم آهنگ زنگ (رینگتون) در گوشی

هم اکنون که فایل صوتی را در اختیار دارید و به محل مناسبی آن را انتقال داده اید باید آن را بر روی صدای زنگ یا نوتیفیکشن تنظیم کنید.
1. به تنظیمات (Settings) رفته و بر روی Sounds ضربه بزنید (بسته به نسخه سیستم عامل اندروید ممکن است این گزینه با نام Sound and Display یا Personalization باشد).
2. بر روی  Phone Ringtone ، Default notification sound یا Default alarm sound ضربه بزنید.
3. برای گوش دادن هر صدا بر روی آن ضربه بزنید یا نماد پخش را انتخاب کنید.
4. برای انتخاب آهنگ مورد نظر خود از حافظه میتوانید به تب Music on storage بروید یا گزینه Local Ring tones را انتخاب کنید ، سپس در لیست آهنگ مورد نظر خود را پیدا و انتخاب کنید.

چگونگی تنظیم آهنگ زنگ (رینگتون) در گوشی


تنظیم آهنگ زنگ سفارشی برای یک مخاطب

شما میتوانید برای هر مخاطب که با شما تماس میگیرد یک آهنگ منحصر بفردی را پخش کنید تا با پخش آهنگ متوجه بشوید چه کسی با شما تماس گرفته است، اگر میخواهید تا یک آهنگ را برای یک مخاطب خاص اختصاص دهید باید مراحل زیر را انجام دهید :
1. وارد Contacts یا People شوید.
2. شخص مورد نظر را از لیست مخاطبین پیدا کرده و انتخاب کنید.
3. بر روی دکمه سه نقطه منو از بالا سمت راست ضربه بزنید و گزینه Set Ringtones را انتخاب کنید (اگر این گزینه را مشاهده نمیکنید کافی است بر روی علامت زنگوله در همان صفحه اطلاعات مخاطب ضربه بزنید)
4. هم اکنون باید آهنگ موزد نظر خود را انتخاب کنید.

تنظیم آهنگ زنگ سفارشی برای یک مخاطب


نکاتی در مورد آهنگ زنگ گوشی (رینگتون)

آهنگ زنگ گوشی شما یکی از قست های مهم گوشی شما به شمار میرود ، هم اکنون که میدانید چگونه یک رینگتون ایجاد، ویرایش یا دانلود کنید میتوانید با توجه به نکات زیر بهترین آهنگ را بر روی گوشی خود قرار دهید :

  • سعی کنید از یک رینگتون خاص استفاده کنید تا در جمعیت شلوغ متوجه شوید گوشی شما است که زنگ میخورد.
  • میزان صدای گوشی نباید بیش از حد زیاد یا بسیار کم باشد ، زیرا اگر در موقع خواب گوشی شما زنگ بخورد و صدای آن بسیار زیاد باشد باعث ترس ناگهانی شما میشود و برعکس اگر بسیار کم باشد در مکانهای شلوغ متوجه زنگ خوردن گوشی نخواهید شد.
  • به عقیده بسیاری از روانشناسان آهنگ زنگ گوشی نشانه شخصیت شما است ، پس در انتخاب اهنگ گوشی نهایت سلیقه و دقت را داشته باشید ، چون دیگران با توجه به نوع زنگ شما به شخصیت درونیتان پی خواهند برد.
0
کــارمـا :
4277
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza