حل مشکل لرزش و تکان خوردن بی دلیل صفحات در ویندوز

اگر صفحه نمایش ویندوز به طور دائم یا هر از چند گاهی پرش دارد یا صفحات موجود در ویندوز لرزش یا تکان میخورد مشکلی است که میتواند از درایور صفحه نمایش معیوب یا یک برنامه مشکل ساز باشد.
اغلب این مشکل با بروزرسانی ویندوز یا درایور گرافیک رخ میدهد ، در این مقاله برای معرفی راه حل ها همراه ما باشید.

در اولین قدم لرزش صفحه را بررسی کنید

در اولین قدم باید برسی کنید که لرزش صفحه از ویندوز است یا یک برنامه. برای همین دکمه های Ctrl+Shift+Esc را همزمان فشار دهید تا Task Manager باز شود.
همچنین میتوانید در ویندوز 10 بر روی نوار استارت راست کلیک کرده و Task Manager را انتخاب کنید.

task manager باز کردن

هم اکنون پنجره و برنامه های دیگری به غیر از Task Manager را باز کنید اگر متوجه شدید که Task Manager همراه با سایر برنامه و پنجره ها لرزش دارند به این معناست که مشکلی از درایور گرافیک است ولی اگر سایر صفحات به غیر از Task Manager لرزش داشت مشکل میتواند از یک برنامه یا نرم افزار معیوب یا مخرب باشد.

1) پرش و لرزش توسط یک برنامه

مایکروسافت سه نرم افزار که میتوانند باعث رخ دادن این مشکل شوند را شناسایی کرده است ، این سه نرم افزار عبارت اند از Norton AntiVirus, iCloud و IDT Audio.
همچنین هر نرم افزاری که قبل از شروع لرزش نصب کرده اید میتواند دلیل این رخداد باشد.
در مورد برنامه Norton AntiVirus ، اگر از این برنامه استفاده میکنید و این مشکل را دارید به صفحه پشتیبانی رسمی مراجعه کرده و از یک فایل اجرایی برای حل این مشکل استفاده کنید.
اگر از سه برنامه یا یکی از آنها استفاده میکنید حتما از آخرین نسخه بروزشده آنها استفاده کنید.
اگر هم که نرم افزاری را دقیقا قبل از بروز لرزش و پرش نصب کرده اید آن را حذف کنید و بررسی کنید که مشکل حل شده است یا خیر.

چگونگی حذف نرم افزار در ویندوز 10

برای انجام اینکار دکمه های Win+i را در ویندوز 10 فشرده تا تنظیمات باز شود ، بر روی Apps کلیک کنید تا لیستی از برنامه باز شود سپس برنامه مورد نظر را پیدا کرده و بر روی آن راست کلیک کنید و سپس Uninstall را انتخاب کنید.
ممکن است لازم باشد یکبار رایانه خود را ریستارت کنید.


2) پرش و لرز توسط یک درایور معیوب

لرزش یا حالت چشمک زدن صفحه نمایش میتواند بخاطر یک درایور معیوب صفحه نمایش یا کارت گرافیک در ویندوز باشد.

حذف درایور

در اولین قدم وارد حالت Safe Mode شوید ، اگر از ویندوز 10 استفاده میکنید دکمه های Win+i استفاده کنید تا وار تنظیمات شوید سپس به Update & Security > Recovery بروید ، در پایین قسمت Advanced start-up بر روی Restart now کلیک کنید.

restart now در ویندوز 10

هنگامی که رایانه شما راه اندازی میشود به گزینه Troubleshoot > Advanced options > Startup settings > Restart بروید ، اینبار گزینه 5 را با دکمه 5 از صفحه کلید انتخاب کنید تا ویندوز در حالت Safe Mode راه اندازی شود.
دکمه های Win+X را فشار دهید تا وار دDevice Manager شوید ، بر روی علامت + کنار Display Drivers کلیک کنید تا لیست باز شود سپس بر روی کارت گرافیک خود راست کلیک کرده و Uninstall را انتخاب کنید.

حذف درایور در ویندوز 10

مجدد سیستم را راه اندازی کنید. همچنین شما میتوانید از یک نرم افزار کاربردی به نام Display Driver Uninstaller استفاده کنید که به طور کامل درایور را از ویندوز شما حذف میکند ، من از این روش استفاده کردم و کار با آن بسیار راحت و عالی بود.

نصب درایور جدید

نصب درایور جدید

شما میتوانید آخرین نسخه از درایور کارت گرافیک را نصب و بروزرسانی کنید یا اینکه آخرین نسخه ویندوز را دریافت کنید ، با دریافت آخرین نسخه ویندوز درایورهای جدید همان ابتدا نصب خواهند شد.
برای همین دکمه های Win+i را همزمان فشار داده و وارد Update & Security > Windows Update > Check for updates شوید.

بازگشت به درایور قدیمی

اگر مشکل همچنان وجود داشت احتمالا نصب جدید درایور مشکل شما را حل نکرده است.
اگر با نصب درایور جدید مشاهده کردید که صفحه در حال نوسان و لرزش است باید به درایور قبلی بازگردید.
مراحل گفته شده در بالا برای حذف درایور را انجام دهید سپس به صفحه وب کارت گرافیک های AMD ، NVIDIA یا Intel رفته و نسخه قدیم را دانلود و نصب کنید.


3) از msconfig کمک بگیرید

دکمه های Win+R را هزمان فشار داده و عبارت msconfig را در run بنویسید سپس اینتر را فشار دهید تا وارد System Configuration شوید.
به تب Services بروید و تیکهای Problem Reports and Solutions Control Panel Support و windows Error Reporting Service را برداشته و بر روی OK کلیک کنید.

از msconfig کمک بگیرید


4) یک پروفایل جدید برای کاربر ویندوز ایجاد کنید

بسیاری از مشکلات در ویندوز 10 را میتوان با ایجاد یک حساب کاربری (اکانت) حل کرد.
برای انجام این کار دکمه های Win+i را همزمان فشار داده و به Accounts > Family & other people > Add someone else to this PC بروید و طبق مراحل گفته شده توسط ویندوز مراحل را دنبال کنید ، در نهایت پس از ایجاد حساب کاربری وارد آن شوید و بررسی کنید که مشکل رفع شده است یا خیر.

یک پروفایل جدید برای کاربر ویندوز ایجاد کنید

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin