بررسی و آموزش کامل اپلیکیشن رایتل من

شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن "رایتل من" بسیاری از امور مربوط به سیم کارت خود مانند خرید بسته ، شارژ ریالی و شورانگیز ، آگاهی از جزئیات سیم-کارت های رایتل خریداری شده ، شرح طرح ها و بسته های پیشین و کنونی ، مشاهده و پرداخت صورت حساب ، مشاهده نواحی تحت پوشش ، فروشگاه های رایتل و ... را بدون نیاز به برقراری تماس با مرکز خدمات مشترکین رایتل انجام دهید .
در ادامه این مقاله ، با ما همراه باشید تا به معرفی و نحوه کار با این اپلیکیشن را به شما بیاموزیم ...


ثبت نام در اپلیکیشن رایتل من

در ابتدا اپلیکیشن "رایتل من" را از سایت رسمی رایتل دانلود کنید ، در این صفحه میتوانید نسخه اندروید و ios را به صورت مستقیم دانلود کنید .
یکی از ضعف های این اپلیکیشن در مرحله ثبت نام است ؛ چون شما نمی توانید با استفاده از خود اپلیکیشن ثبت کنید ؛ برای ثبت نام می بایستی مراحل زیر را طی کنید .
در ابتدا وارد این صفحه شوید .
بر روی گزینه "دریافت رمز عبور" کلیک کنید .

دریافت رمز عبور رایتل من

سپس ، صفحه زیر برایتان نمایش داده می شود . در کادر اول شماره تلفن همراه رایتلی خود را وارد کرده و در کادر دوم کد ملی مالک سیم کارت را وارد کنید .
در کادر سوم شما می بایستی کد امنیتی را که در تصویر می بینید ، دقیقا بدون هیچ تغییری وارد کنید . (به انگلیسی بودن اعداد وارد شده توجه فرمائید!)
بعد از آن چگونگی دریافت کد را مشخص کنید . اگر می خواهید که از طریق سیم کارت رایتل خود کد را دریافت کنید ، تیک "پیام کوتاه" و اگر می خواهید که کد را از طریق ایمیل دریافت کنید ، تیک مربوطه را فعال کنید .
در اخر گزینه "دریافت کد بازیابی" را لمس کنید تا کد بازیتان ارسال شود .

ثبت نام در اپلیکیشن رایتل من 

معرفی امکانات اپلیکیشن رایتل من

بعد از انجام مراحل بالا ، نوبت ورود به اپلیکیشن فرا می رسد.
در صفحه ورود (که در تصویر می بینید) ، شما می بایستی در کادر اول شماره رایتلی ثبت نام شده خود را وارد کرده و رمز خود (کد) را وارد کنید تا وارد حساب کاربری خود شوید .
چنانچه به اینترنت متصل نیستید ، با استفاده از گزینه "کد دستوری" می توانید به صورت آنلاین اقدام به خرید بسته و ... کنید .

ورود به برنامه رایتل من 

صفحه اصلی

یکی از معایب اپلیکیشن "رایتل من" این است که نسبت به سایر اپلیکیشن های از این دست (همراه من و ایرانسل من) از امکانات کم تری برخوردار است .
با انجام عملیاتی که در بالا گفته شد ، صفحه اصلی برایتان نمایان می شود .
در بالای صفحه ، شما می توانید از میزان موجودی سیم کارت خود مطلع شوید .
در صفحه اصلی شما سه نمودار مشاهده می کنید که می توانید از باقیمانده بسته-های مختلف خود (اعم از بسته اینترنت ، مکالمه و پیام) مطلع شوید .

صفحه اصلی رایتل من 

شما می توانید با لمس هر کدام از نمودار ها وارد صفحه ی جدیدی شوید که از ریز اطلاعات بسته های خود اعم از تاریخ شروع و انقضا مطلع شوید .

 

خرید بسته

با باز کردن بخش مربوطه ، گزینه های متفاوتی برایتان نشان داده می شود ؛ از جمله این گزینه ها می توان به گزینه های خرید بسته اینترنتی ، بسته پیامکی ، مکالمه ، ترکیبی و ... اشاره کرد .

خرید بسته در رایتل من 

خرید بسته اینترنتی

با وارد شدن به این بخش ، شما می توانید با مشخص کردن فیلترها بسته اینترنت مورد نظر خود را پیدا کرده ، آن را انتخاب کرده و پرداخت کنید ؛ مبلغ پرداختی می تواند از شارژ شما کسر شود و هم می  توانید آن را با کارت بانکی خود (با وارد کردن اطلاعاتی همچون رمز دوم ، شماره کارت و ...) پرداخت کنید . نتیجه فعالسازی بسته از طریق پیامک ، برای شما ارسال می شود .
خرید بسته های مکالمه و پیامکی و ... نیز به همین منوال می باشد .

خرید بسته اینترنتی رایتل من


خرید بسته ترکیبی

این بسته ها می تواند شامل همه بسته های اینترنتی ، پیامکی ، مکالمه و ... باشد . با مشخص کردن فیلترهای مربوطه بسته مورد نیاز خود را انتخاب و طبق مراحل قبل پرداخت کنید .

خرید بسته ترکیبی رایتل من 

بسته های امنیتی و ... نیاز به توضیح خاصی ندارند ...

سرویس های جاری

با انتخاب بخش "سرویس های جاری" وضعیت سرویس های مختلف مشترک به شما نمایش داده می شود . شما با استفاده از این بخش می توانید سرویس های مورد نظر خود را فعال یا غیرفعال کنید .
این سرویس ها عبارت اند از : تماس های ازدست رفته (که هنگامی که تلفن شما خاموش بوده یا در مناطق تحت پوشش رایتل حضور نداشته اید در سامانه ذخیره شده و به شما نمایش داده می شود) ، رومینگ و ... .

سرویس های جاری رایتل من 

افزایش اعتبار

با استفاده از این گزینه شما می توانید موجودی حساب رایتل خود را افزایش دهید .
این بخش شامل دو زیر مجموعه است ؛ شارژ عادی و شارژ شور انگیز
در شارژ عادی شما باید مبلغ شارژ شارژ موردنظر را انتخاب کرده و از طریق کارت بانکی خریداری کنید :

افزایش اعتبار رایتل من 

شارژ شورانگیز نیز این چنین است با این تفاوت که شما می توانید با استفاده از آن شارژ هدیه بگیرید ؛ به ازای هر تعداد شارژی که میگیرید ، شارژهای هدیه نیز دریافت کنید . برای مثال شما با خرید یک شارژ 2000 تومانی از این طریق ، می-توانید 700 تومان شارژ هدیه دریافت کنید ، با خرید 2 عدد 1400 تومان و الی آخر.

 

نواحی تحت پوشش

با وارد کردن مکان خود (استان و شهر) ، مناطق تحت پوشش رایتل را ببنید ...

نواحی تحت پوشش در برنامه رایتل من 

وضعیت بسته های من

با استفاده از این بخش شما می توانید بسته های جاری خود (که از پیش خریده اید و بعد اتمام بسته فعلی فعال می شوند) را مشاهده کنید ؛ با سوایپ کردن صفحه نیز می توانید تاریخچه تمام بسته هایی که خریده اید را مشاهده فرمائید .

وضعیت بسته های من رایتل من 

کد دستوری

با استفاده از این کد ها شما می توانید در صورت نبود اینترنت ، به طور آفلاین عملیات مختلف را انجام دهید .

کدهای دستوری رایتل 

اخبار رایتل

توسط این بخش ، شما می توانید ، اخبار اطلاعیه ها و ... رایتل را مشاهده کنید .

اخبار رایتل 

تعرفه خدمات

با کلیک بر روی این گزینه ، سایت رایتل بر روی تلفن همراه شما باز شده و شما می توانید تعرفه های مختلف رایتل (قیمت ها) را ببینید .

اخبار رایتل 

سایر اطلاعات

سایر اطلاعات در برنامه رایتل من 

معرفی قسمت های منو کشویی

با لمس آیکون سه خط در گوشه بالا سمت راست ، صفحه زیر برای شما باز می شود . در این قسمت ما بخش های کاربردی این صفحه را به شما آموزش می دهیم .

منو کشویی برنامه رایتل من 

پرداخت های من

از طریق این بخش ، شما می توانید تمام پرداخت های خود (خرید بسته و ...) را مشاهده فرمائید .

دوستان و خانواده

این بخش این امکان را برای شما فراهم می آورد تا با وارد کردن 5 شماره درون شبکه و 2 شماره برون شبکه که بیشترین تماس تلفنی را با آن ها دارید ، از تخفیف ویژه در تماس های صوتی خود بهره مند شوید .
برقراری تماس های صوتی شما با شماره های درون شبکه مشترکین دائمی شامل 25% و مشترکین اعتباری 20% تخفیف می شود . همچنین شماره های برون شبکه مشترکین دائمی از 10% و مشترکین اعتباری 5% تخفیف بهره مند می شوید .
می توانید با پرداخت 5 هزار ریال ، یک شماره رایتلی را به صورت دائم به فهرست دوستان خود اضافه کنید . همچنین با پرداخت همین مبلغ می توانید یک شماره غیر رایتلی را به مدت یک ماه به فهرست دوستان خود اضافه نمائید .
تعرفه اضافه کردن یک شماره به فهرست دوستان 5000 ریال است .

دوستان و خانواده در رایتل من 

مسدودی سیم کارت رایتل

شما می توانید در صورت سرقت و یا مفقودی سیم کارت خود و جهت جلوگیری از سو استفاده از آن ، از طریق این منو نسبت به مسدودی سیم کارت خود اقدام نمائید
برای مسدود کردن مراحل زیر را طی کنید :
شماره سیم کارتی را که می خواهید مسدود کنید را انتخاب کنید . سپس در کادر "علت" دلیل مسدودی سیم کارت را بنویسید (مفقودی و ...) . پس از مطالعه دقیق شرایط مسدودی ، گزینه "تایید" را انتخاب کنید .

چگونگی مسدود کردن سیم کارت رایتل 

تنظیمات کاربری

از طریق این قسمت شما می توانید اقدام به تغییر رمز خود کنید .

از همرایتان سپاس گذاریم ...

1
کــارمـا :
96
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
hashemian1