چگونگی نصب و بروزرسانی Realtek HD Audio Manager

درایور و برنامه Realtek HD Audio Manager یکی از رایجترین و مفیدترین نرم افزارهایی است که کاربران ویندوز بر روی رایانه های شخصی خود (حتی بدون اطلاع) آنرا نصب دارند.
HD Audio Manager به عنوان درایور پیشفرض کارت های صدا در رایانه ها (از جمله رایانه هایی که که کارت صدا با مادربرد ادغام شده است) وجود دارند.

اگر تا کنون خواسته باشید تا وارد برنامه Realtek HD Audio Manager شده باشید جالب است که نمیتوانید این برنامه را از طریق جستجوی ویندوز پیدا کنید.
سوال اینجاست که چگونه Realtek HD Audio Manager را پیدا کنید و درایورهای صوتی را بروزرسانی کنید؟
دراین مقاله همراه ما باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.


Realtek HD Audio Manager کجاست؟

قبل از بحث در مورد برنامه Realtek HD Audio Manager باید بتوانیم آنرا اجرا کنیم.
دایرکتوری پیشفرض Realtek مسیر “C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA” است ، در صورتی که به این پوشه وارد شوید فایل های مختلفی از جمله exe را مشاهده خواهید کرد اما برای ما فایل “RtkNGUI64.” بسیار مهم است ، بر روی این فایل دابل کلیک کنید تا Realtek HD Audio Manager اجرا شود.

Realtek HD Audio Manager کجاست؟

هم اکنون شما میتوانید تنظیمات مختلف صدا را تنظیم کنید ، این تنظیمات در جای دیگری از ویندوز قابل دسترسی و مشاهده نخواهند بود.
به عنوان مثال برای انجام یک تغییر در این برنامه بر روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید و option را انتخاب کنید ، میخواهیم تا از دو بلندگو موجود خود صداهای جداگانه ای را پخش کنیم ، مثلا میخواهیم از یک بلندگو برای گوشی دادن صدای بازی و از بلندگو دیگر با موزیک گوش دهیم.

یکی دیگر از گزینه های مفید Display icon in notification area است که به شما اجازه میدهد تا برنامه HD Audio را بتوانید از منطقه اطلاع رسانی به جای دایرکتوری را در دسترس داشته باشد.
همچنین بر روی نماد چرخ دنده کلیک کنید و به قسمت About بروید ، برای مشاهده نسخه درایور خود به driver version دقت کنید ، بررسی این نسخه زمانی کاربردی است که بخواهید به صورت دستی درایور صوتی را نصب کنید.

چگونگی بروزرسانی درایور صوتی Realtek HD Audio

بروزرسانی Realtek HD Audio آسان است کافی است بر روی دکمه Start کلیک کنید و device manager را در جستجو تایپ کنید و سپس از نتایج بر روی آن کلیک کنید.
در پنجره باز شده ب روی فلش کنار Audio inputs and outputs کلیک کنید تا زیر مجموعه های آن باز شود ، شما باید Speakers (Realtek High Definition Audio) را مشاهده کنید ، بر روی آن راست کلیک کرده و بر روی Update driver کلیک کنید و سایر مراحل را طبق دستورالعمل های ویندوز دنبال کنید.

چگونگی بروزرسانی درایور صوتی Realtek HD Audio

برای نصب مجدد درایور کافی است پس از راست کلیک گزینه Uninstall device را انتخاب کنید و سپس رایانه خود را ریستارت کنید.
اگر توانستید بروزرسانی را با موفقیت انجام دهید تبریک میگوییم ، اما توجه داشته باشید شاید بروزرسانی آخرین نسخه درایور صدا همیشه کارساز و مناسب نیست و ممکن است پس از بروزرسانی کیفیت صدا و سایر تنظیمات را از دست بدهید.

نصب و بروزرسانی درایور صوتی Realtek HD Audio به صورت دستی

برای بروزرسانی دستی درایور Realtek HD Audio باید به باید به سایت tenforums.com بروید تا آخرین درایور های موجود را مشاهده کنید.
همچنین در این وب سایت کاربران بهترین و مناسبترین درایور را معرفی کرده اند.
پس از اینکه بهترین درایور را پیدا کردید آنرا دانلود کنید تا نهایتا یک فایل CAB را بر روی رایانه ذخیره کنید ، توسط برنامه های فشرده ساز مانند Winrar یا 7zip فایلهای درون CAB را استخراج (Extract) کنید.
پس از استخراج به  Device Manager رفته و بر روی Realtek High Definition Audio driver راست کلیک کرده و Update driver را انتخاب کنید.
پس از آن بر روی Browse my computer for driver software کلیک کنید و سپس Let me pick from a list of available drivers را انتخاب کنید.

نصب و بروزرسانی درایور صوتی Realtek HD Audio به صورت دستی

بر روی Have Disk کلیک کنید و به پوشه فایل های استراج شده CAB مراجعه کنید ، اولین فایلی که فرمت inf دارد را انتخاب کنید.

نصب و بروزرسانی درایور صوتی Realtek HD Audio به صورت دستی

پس از انجام این کار بر روی OK کلیک کنید تا درایور نصب شود.

نتیجه گیری

با بروزرسانی و نصب مجدد درایور صوتی میتوان انتظار داشت که کیفیت صدای مطلوبتر با تنظیمات پیشرفته تری را مشاهده کنید ، اما باید به این نکته توجه داشت که گاهی اوغات برورسانی یا نصب مجدد درایور صدا نتیجه مطلوبی را به همراه ندارد مخصوصا اینکه صدای ویندزو شما به خوبی کار کند و شما تصمیم به بروزرسانی آن بگیرید.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza