آموزش تغییر نوع حساب کاربری در ویندوز 10

حساب های کاربری یکی از مهمترین اقدامات امنیتی و همچنین حفط حریم خصوصی در ویندوز است ، به طور کلی در ویندوز 10 دو نوع حساب کاربری استاندارد و مدیر وجود دارد که شما میتوانید با توجه به نیاز خود برای هر حساب کاربری این دسترسی را مشخص کنید.
برای اینکه درک بهتری از حساب کاربری ویندوز داشته باشید فرض کنید شما رایانه ای درون منرل خود دارید که سه نفر از اعضا خانواده از رایانه استفاده میکنند ، شما میتوانید برای خودتان یک اکانت با دسترسی مدیر مشخص کنید و برای دو نفر دیگر که برادر و خواهر کوچکتان است دسترسی استاندارد قرار دهید ، همچنین میتوانید برای حساب کاربری خود رمز قرار دهید تا دیگران نتوانند وارد حساب کاربریتان شوند و حتی اطلاعات ویندوز را خراب یا دستکاری کنند.
در حساب های کاربری مدیر شما میتوانید تمامی کارهای مختلف در ویندوز را انجام دهید به طور مثال میتوانید برنامه های مختلف را نصب کنید ، برنامه ها را حذف کنید ، حساب کاربری جدید ایجاد کنید ، در محیط رجیستری و کنترل پنل دستکاری کنید و...
در حساب های کاربری استاندارد کاربر دارای محدودیت های دسترسی است که مانع از نصب برنامه ، ایجاد حساب کاربری ، تغییر در تنظیمات ویندوز و... میشود.
هم اکنون که از نقش های حساب کاربری ویندوز مطلع شدید میخواهیم چگونگی تغییر نقش ها و نوع حساب کاربری ویندزو 10 را آموزش دهیم.


1) تغییر نوع حساب کاربری توسط تنظیمات ویندوز

ساده ترین راه برای تغییر نوع حساب کاربری از طریق تنظیمات ویندوز 10 است.
1. بر روی دکمه Start کلیک کنید و اینبار از سمت چپ بر روی علامت چرخ دنده کلیک کنید تا وارد تظنیمات شوید.

 دکمه Start و ورود به تنظیمات ویندوز 10

2. بر روی Accounts کلیک کنید.

Accounts

3. در صفحه بعدی بر روی Family & Other Users کلیک کرده و از سمت راست حساب کاربری مورد نظر خود را انتخاب کنید. با کلیک بر روی حساب کاربری دو دکمه در پایین آن نمایش داده خواهد شد شما بر روی Change account type کلیک کنید (اگر میخواهید حساب کاربری را حذف کنید باید بر روی دکمه Remove کلیک کنید).

Change account type

4. در صفحه بعدی و از قسمت Account type میتوانید نوع حساب کاربری را مشخص کنید ، همانطور که گفتیم شما میتوانید دو نوع حساب کاربری Standard User یا Administrator را انتخاب کنید.

نوع حساب کاربری Standard User یا Administrator

5. پس از انتخاب نوع حساب کاربری بر روی OK کلیک کنید.


2) تغییر نوع حساب کاربری توسط کنترل پنل

مراحل زیر را دنبال کنید تا بتوانید نوع حساب کاربری از طریق کنترل ویندوز را تغییر دهید.
1. وارد Control Panel ویندوز شوید. برای همین کافی است در جستجوی منو استارت Control panel را تایپ کرده و از نتایج بر روی آن کلیک کنید.

Control Panel

2. در کنترل پنل از قسمت View By گزینه Category را انتخاب کنید و سپس از User Accounts بر روی لینک زیرین آن یعنی Change Account Type کلیک کنید.

User Accounts

3. در صفحه بعدی بر روی User Account کلیک کنید تا تمامی حساب های کاربری موجود در ویندوز 10 را مشاهده کنید.

4. در صفحه بعدی در سمت چپ بر روی Change the account type کلیک کنید.

Change the account type

5. در صفحه بعدی دو نوع Standard یا Administrator را مشاهده خواهید کرد ، نوع مورد نظر را انتخاب کنید.

 Change Account Type

6. در پایان بر روی دکمه Change Account Type کلیک کنید تا نوع ویندوز شما تغییر کند.

کاربر نوع Standard قادر به تغییر نوع خود به Administrator نیست و این کار باید توسط مدیر سیستم انجام شود.

0
کــارمـا :
4277
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza