معرفی بهترین برنامه های ارتباط از راه دور و به اشتراک گذاری صفحه نمایش

آیا قصد دارید تا مشکلات رایانه خود را از راه دور حل کنید؟ آیا میخواهید پروژه ای را توسط دیگر همکاران خود از راه دور انجام دهید؟
امروزه به لطف اینترنت فاصله مکانی بین انسانها بی معنا شده به طوری که به وسیله اینترنت میتوان با دیگران در هر زمان و مکانی ارتباط برقرار کنید ، به اشتراک گذاری صفحه نمایش رایانه شما توسط برنامه هایی قابل انجام است که در این مقاله بهترین ها را معرفی خواهیم کرد.


1) TeamViewer

TeamViewer

TeamViewer را میتوان بهترین برنامه کنترل از راه دور دانست که بیشتر از 10 سال است به کاربران خود ارائه خدمات میکند.
این برنامه تنها برای اشتراک گذاری تصاویر نیست بلکه توسط این برنامه میتوانید فایل های خود را هم انتقال دید ، کنفرانس های اینترنتی انجام دهید و ارائه های آنلاین طولانی را انجام دهید.
برای اتصال به یک رایانه ای دیگر باید کد مخصوص آن را داشته باشد ، کد را نرم افزار TeamViewer به کاربران نمایش میدهد.
این برنامه تا سال گذشته بهترین و محبوبترین برنامه ارتباطی در ایران بود که به دلایل تحریم این برنامه در ایران مسدود شده است.

TeamViewer دانلود


2) Chrome Remote Desktop

Chrome Remote Desktop

Chrome Remote Desktop دارای مشکلی بزرگ است و آن هم این است که هر دو رایانه باید از مرورگر کروم استفاده کنند ، به هر حال اگر از کروم استفاده میکنید و میخواهید از راه دور به رایانه ای دیگر اتصال برقرار کنید Chrome Remote Desktop گزینه مناسبی است.
این افزونه را باید از فروشگاه کروم دانلود کنید ، در هر مرورگر کدهای مخصوصی را دریافت خواهید کرد که میتوانید به واسطه آنها به یک دیگر اتصال برقرار کنید.
این افرونه زمانی بسیار کاربردی است که شما میخواهید به یک سیستم عامل دیگر مانند مَک یا لینوکس متصل شوید ، از آنجایی که کروم بر روی این سیستم عامل ها قابل نصب است فقط کافی است از این افزونه استفاده کنید.

Chrome Remote Desktop دانلود


3) Microsoft Remote Desktop

Microsoft Remote Desktop

مایکروسافت غول نرم افزاری دنیا باید در هر بخش نرم افزاری دخیل باشد ، از آنجایی که کاربران اکثرا از ویندوز استفاده میکنند باید برنامه ای وجود داشته باشد که از راه دور بتوان ارتباط برقرار کرد این برنامه Microsoft Remote Desktop نام دارد.
چند مشکل برای استفاده از این برنامه وجود دارد : یکی اینکه فقط بر روی نسخه سیستم عامل ویندوز قابل اجرا است و همچنین سرورهای این برنامه در نسخه حرفه ای (Windows Professional) و بالاتر قابل دسترسی هستند.
همچنین اگر از شبکه داخلی استفاده میکنید میتوانید با دانستن آی پی به سایر رایانه های در شبکه اتصال برقرار کنید.
پیشنهاد ما برای استفاده سایر برنامه های کاربردی معرفی شده در این مقاله است.

Microsoft Remote Desktop دانلود


4) AeroAdmin

AeroAdmin

تیم توسعه AeroAdmin به وضوح از برنامه TeamViewer الهام گرفته شده است ، زیرا ظاهر و قابلیت های این دو برنامه بسیار شبیه به هم هستند.
این برنامه بر خلاف TeamViewer نیاز به نصب ندارد و بطور قابل حمل میتوان آنرا اجرا کرد شما فقط باید فایل اجرایی 2 مگابایتی را اجرا و دستورالعملهای گفته شده را انجام دهید.
این به این معناست که شما میتوانید این برنامه را در فلش USB اجرا کنید.

AeroAdmin دانلود


5) Seecreen

Seecreen

Seecreen رقیب برنامه AeroAdmin است که به زبان جاوا نوشته شده است و نیاز به نصب و هیچ پیکربندی خاصی ندارد این برنامه حجمی بسیار کم به انداز 500 کیلوبایت دارد که به وسیله آن میتوانید در عرض چند ثانیه صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارید یا به سایر رایانه ها متصل شوید.
ویژگی های این برنامه تقریبا شبیه AeroAdmin است ، شما میتوانید در این برنامه با همکاران خود چت کنید ، تماسهای صوتی VOIP برقرار کنید ، فایل هایی را بین هر دو رایانه انتقال دهید ، حساب های کاربری متفاوتی را ایجاد کنید ، پیکربندی های مختلفی را بر روی برنامه انجام دهید و...

Seecreen دانلود


6) Lite Manager

Lite Manager

Lite Manager یک برنامه بسیار کم حجم با ویژگی هایی همانند برنامه های گران قیمت است.
این برنامه از ویژگی های انتقال فایل ، چت متنی به همراه برخی دیگر از موارد زیر پشتیبانی میکند :

  • استفاده از پروتکل از راه دور RDP
  • ضبط صفحه نمایش
  • نصب از راه دور برنامه ها
  • Network mapping
  • فیلتر کردن IP
  • ویرایش رجیستری
  • اتصال به 30 رایانه به طور همزمان

Lite Manager دانلود


7) AnyDesk

AnyDesk

AnyDesk را میتوان به عنوان یک برنامه قابل حمل دانست که میتواند اتصالی بین دو رایانه را به صورت خیلی ساده انجام داد ، برای اتصال باید به آدرس مخصوص کلاینت (AnyDesk-Address) دسترسی داشت.
همچنین میتوانید توسط این برنامه فایل ها را انتقال دهید :
ویژگی های دیگر نظیر تنظیم کیفیت اتصال و سرعت انتقال ، همگام سازی حافظه کلیچ برد ، ضبط صفحه نمایش ، میانبرهای ویندوز و ... اشاره کرد.

AnyDesk دانلود


8) Supremo

Supremo

توسط این برنامه میتوانید به راحتی به رایانه های دیگر متصل شوید ، این برنامه از امنیت خوبی برخوردار است و تنظیمات ساده و قابل فهمی دارد.
توسط این برنامه میتوانید به چندین رایانه به طور همزمان متصل شوید.

Supremo دانلود


پیشنهاد به کاربران ایرانی

همانطور که اشاره کردیم برنامه TeamViewer از بهترین برنامه های ارتباطی است که متاسفانه به مدت یک سال است که در ایران مسدود شده است.
بنابر این به کاربران ایرانی پیشنهاد میکنیم که بستگی به نیاز خود سایر برنامه های معرفی شده را دانلود و تست کنند.
بسیاری از شرکت های پشتیبانی در مرحله اول از برنامه AnyDesk استفاده میکنند و در صورتی که AnyDesk به مشکل برخورد کردند از Supremo استفاده میکنند.

اخطار هنگام استفاده از برنامه های دسترسی از راه دور

دقت کنید که کدهای اتصال و آی پی خود را فقط به افرادی که میشناسید بدهید زیرا برخی از هکرها به واسطه همین برنامه ها شروع به هک کردن میکنند.
دوما اگر از یک حساب کاربری بدون رمز برای ورود به ویندوز استفاده میکنید به احتمال زیادی قربانی هک خواهید شد.
در اواسط سال 2016 هزاران نفر از طریق برنامه TeamViewer قربانی هکرها شدند و در برخی از موارد اطلاعات حساب های بانکی آنها هک شده بود.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza