عدم نمایش اعلانها و پیام های گوشی در هنگام کار با یک برنامه خاص مانند دوربین

امروزه با داشتن دوربین در گوشی های هوشمند میتوان به آسانی در هر زمان و مکانی از صحنه های مختلف عکس یا فیلم برداری کنید ، همچنین میتوانید به وسیله این دوربین ها تماس های تصویری زنده ای را با دیگران برقرار کنید.
همه چیز در هنگام عکس برداری خوب پیش میرود ولی در بعضی از مواقع با دریافت اعلان جدید خواهید دید که بر روی صفحه آن اعلان نمایش پیدا میکند و صدای اعلان پخش میشود و باعث عدم تمرکز برای عکس برداری خواهد شد.
از آنجایی که همه نوع برنامه کاربردی برای راحتتر کردن و حل مشکلات گوشی هایمان ایجاد شده است برخی از توسعه دهندگان به فکر حل مشکل اعلانهای ناگهانی بر روی گوشی ها افتاده اند ، برنامه ای را در ادامه معرفی خواهیم کرد که میتواند در هنگام عکس یا فیلم برداری و همچنین تماس تصویری هیچ اعلانی را در آن زمان به شما هشدار ندهد و اجازه بدهد با خیال راحت به کارهای خود بپردارید.

چگونگی مسدود کردن اعلانها در هنگام کار با برنامه

بسیار ناراحت کننده خواهد بود زمانی که دوستان یا فامیل خود را برای گرفتن عکسی جمع کرده اید و در زمانی که قصد گرفتن عکس دارید ناگهان با صدای دریافت چندین اعلان جدید مانند دریافت پیامک ، دریافت پیام از تلگرام ، واتساپ ، اینستاگرام و... تمرکز خود را از دست دهید، درست است که ناپدید کردن اعلانها یا قطع شدن صدای دریافتشان چند ثانیه ای طول خواهد کشید ولی در صورتی که اعلانهای زیادی دریافت کنید بسیار آزار دهنده تر خواهد بود.

همچنین فرض کنید شما میخواهید در هنگام بازی کردن یا کار با یک برنامه خاص هیچ اعلانی را فقط در همان برنامه دریافت نکنید بنابر این باید چه کاری انجام دهید.
MacroDroid برنامه ای است که به شما اجازه میدهد تا کارهایی را برای غیرفعال کردن اعلان ها در هنگام استفاده از برنامه ها انجام دهید اما اینها تناه قابلیت های این برنامه نیستند ، MacroDroid برنامه ای بزرگ است که میتوان بر اساس ماکروهای مختلفی که خودتان ایجاد میکنید نحوه برخورد با یک رویداد را تعریف کنید در اینجا رویداد ما همان دریافت پیام در برنامه Camera است و نحوه برخورد بی صدا کردن اعلان دریافتی است ، در این مقاله ما فقط به این جنبه این برنامه پرداخته ایم برای اطلاع از سایر امکانات دیگر این برنامه خودتان در گزینه های و منوهای آن گردش و تستی داشته باشید.
1. در ابتدا برنامه را از اینجا دانلود و نصب کنید . در هنگامی که برای اولین باز برنامه را اجرا میکنید بر روی دکمه Add Macro که به رنگ قرمز است ضربه بزنید و سپس Applications را انتخاب کنید.

ایجاد ماکرو در گوشی

2. پس از فشردن Applications چهار دکمه دیگر به صورت آبشاری برای شما ظاهر خواهد شد بر روی Application Launched/Closed ضربه بزنید و از پاپ آپ باز شده Application Launched را انتخاب کنید آنگاه لیست طولانی از برنامه های مختلف را پس از مدتی مشاهده خواهید کرد ، برنامه دلخواه خود که میخواهید اعلانات در زمان استفاده از آن ظاهر نشود را علامت دار کنید ، در اینجا مثال ما Camera است.

3. در ادامه باید دسترسی های خاصی را به برنامه مورد نظر بدهید بنابر این برنامه شما را به محلی از تنظیمات خواهد برد که باید دسترسی به آن برنامه را بدهید ، در لیست دسترسی ها Macrodroid را پیدا کرده و آنرا فعال کنید، هنگامی که دسترسی را دادید با زدن دکمه Back به برنامه باز گردید و اگر Camera هنوز تیک نخورده بود یکبار دیگر آنرا انتخاب کنید.
4. پس از انجام این کارها بر روی زبانه Actions در کنار تب Triggers ضربه بزنید و گزینه Volume را ناتخاب کنید سپس بر روی گزینه Priority Mode/Do Not Disturb ضربه بزنید (اگر مجدد دسترسی از شما خواسته شد دسترسی به MacroDroid را فعال کنید).

5. پس از انتخاب این گزینه میتوانید 4 حالت مختلف برای برخورد با اعلان ها را مشخص کنید برای بلاک کردن تمامی اعلان ها بر روی Block All  ضربه زده و OK را انتخاب کنید.

6. برای ذخیره تغییرات بر روی علامت تیک سبز رنگ در پایین سمت راست ضربه بزنید و یک نام برای این تنظیمات خود وارد کنید.

چگونگی دریافت اعلانها در هنگام کار با برنامه

اگر شما یک ماکرو دیگر ایجاد نکنید در این حالت به مدت طولانی حالت Do not Disturb برای برنامه ای که مثال زدیم یعنی Camera فعال خواهد بود و هیچ اعلانی را دریافت نخواهید کرد ، برای یک بار دیگر به صفحه اصلی برنامه بروید و بر روی Add Macro ضربه بزنید و مطابق قبل Applications و Application Launched/Closed را انتخاب کنید.

چگونگی دریافت اعلانها در هنگام کار با برنامه

Camera را انتخاب کرده و از تب Actions بر روی Volume ضربه بزنید.
اینبار گزینه Allow All را انتخاب کنید و بر روی OK ضربه بزنید و نام ماکرو خود را بنویسید.
دفعه بعد که برنامه را را باز میکنید خواهید دید که دو ماکرو در اختیار دارید یکی برای اینکه هیچ اعلانی را مشاهده نکنید و دیگری تمام اعلانات را مشاهده کنید ، برای فعال کردن یا غیر فعال کردن هر ماکرو در صفحه اصلی بر روی Macros ضربه زده و سوئیچ را برای فعال کردن یا غیرفعال کردن ماکرو روشن یا خاموش کنید همچنین در زیر هر ماکرو خلاصه ای از کارهایی که ماکرو انجام میدهد را مشاهده خواهید کرد.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza