چگونه متوجه شوید چه کسانی در اینترنت و شبکه های مجازی به دنبال شما میگردند؟

دنیای وب پر از نام ها و کلمات مختلفی است که هر کس میتواند خالق این نام ها و کلمات باشد ، قطعا شما برای ثبت نام در سایت ها و شبکه های اجتماعی نام خود یا تخلص خود را مینویسید اما زمانی بسیار ناخوشایند خواهد بود که بفهمید نام و یا نام کاربری شما توسط دیگران مورد استفاده قرار میگیرد.
همچنین اگر علاقه به این دارید که میخواهید بفهمید چه کسی و در کجا به دنبال شما میگردد یا از نام شما در سایت ها استفاده میکند باید در ادامه مقاله همراه ما باشید ، اما این تحقیق میتواند از طرف یک کارفرما برای بررسی رزومه یا یک فرد دیگر برای کارهای مجرمانه باشد.
در این مقاله ما سرویس هایی را معرفی خواهیم کرد که بررسی میکنند که شما توسط چه کسانی تحت کنترل هستید.

چه کسی در مورد من در اینترنت جستجو میکند؟

پس از اینکه از سایت های معرفی شده در ادامه مقاله به فرد جستجو کننده را یافتید در برخی از سرویس ها مانند فیسبوک میتوانید با دیدن پروفایل شخص آن را بشناسید ولی بسیاری از این کاربران که به دنبال شما هستند از اطلاعات صحیح و تصویر پروفایل حقیقی استفاده نمیکنند.
شما حداقل میتوانید از ابزارهایی استفاده کنید که متوجه شوید چه کسی شما را در گوگل جستجو میکند ، و یا یانکه هر زمانی که نام شما در انجمن های گفتگو یا شبکه های مجازی نمایش داده میشود به شما هشدارهایی را ارسال کند.


1) استفاده از Google Alerts

Google Alerts چیست؟

اگر علاقه دارید بدانید چه کسی شما را در گوگل جستجو کرده است؟ اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک هشدار در Google Alerts ایجاد کنید.
فقط توجه کنید که به هیچ کسی اطلاع ندهید که در Google Alerts هشدار را فعال کرده اید...
به سایت Google.com/alerts وارد شوید. در اینجا باید نام خود را در جعبه هشدار وارد کنید و بر وری Create Alert کلیک کنید.
برای تنظیمات دقیقتر بر روی Show Options کلیک کنید تا گزنیه هایی باز شود که به شرح زیر است :

  • How often : چند وقت یکبار گوگل به بررسی بپردازد.
  • Sources : گوگل در چه منابعی بررسی انجام دهد.
  • Language : در کدام سایت با زبان خاصی بررسی انجام شود.
  • Region : در سایت های کدام کشور بررسی انجام شود.
  • How many : چند نتیجه را میخواهید مشاهده کنید.
  • Deliver to : نتایج به کجا اعلام شوند.

مطابق تصویر زیر اگر این پس در هر کجا از صفحات فارسی کلمه omigo ذکر شود گوگل به آدرس ایمیل وارد شده هشداری را ارسال خواهد کرد.

استفاده از Google Alerts


2) توسط Mentions شبکه های اجتماعی را بررسی کنید

توسط Mentions شبکه های اجتماعی را بررسی کنید

سایت Mention.com به شما این امکان را میدهد تا همانند گوگل اگر نام یا کلمه مورد نظر شما جایی قرار داده شد به شما هشدارهایی اعلام شود ، این سایت به طور تخصصی بررسی های خود را در شبکه های اجتماعی انجام خواهد داد.
همچنین این سایت دارای برنامه های کاربردی برای ویندوز 10 ، macOS ، اندروید و آیفون است.
ثبت نام در این سایت رایگان است و خدمات استانداردی را به شما ارائه خواهد داد، هنگامی که ثبت نام در سایت را انجام دادید وارد حساب خود شوید و هشداری را ایجاد کنید ، شما میتوانید تا 4 هشدار را برای بررسی در شبکه های اجتماعی وارد کنید که میتاوند شامل نام و تخلص خودتان یا اعضای خانوادیتان باشد.
بر روی Get Started کلیک کنید تا بررسی در منابع مختلف از جمله وبلاگ ، انجمن ها و شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر آغاز شود.
در داشبورد سایت میتوانید لیستی از هشدار ها و وقایع رخ داده شده را مشاهده کنید که به طور پیشفرض هشدارها به ایمیل شما ارسال خواهند شد ، هنگامی که یک ایمیل را دریافت میکنید بر روی آن کلیک کنید تا متوجه شوید چه کسی و در چه صفحه ای شما را جستجو کرده است.

3) چه کسانی از پروفایل من در LinkedIn بازدید کرده اند؟

چه کسانی از پروفایل من در LinkedIn بازدید کرده اند؟

سایت LinkedIn  یکی از بزرگترین سایت های کاریابی و متخصصین در دنیاست که تمامی افراد متخصص در دنیا در این سایت ثبت نام کرده و حوزه های فعالیت و تخصصی خود را در آن درج میکنند.
بسیاری از افراد برای پیدا کردن دیگران وارد این سایت میشوند.
سایت LinkedIn دارای قابلیتی به نام Premium است که اعضا دارای این قابلیت میتوانند بررسی کنند که توسط چه کسانی در LinkedIn مورد جستجو قرار گرفته اند.


4) آیا مدت طولانی است که از خانواده خود خبر ندارید؟

آیا مدت طولانی است که از خانواده خود خبر ندارید؟

آیا به دنبال فرد ، فامیل ، خانواده یا دوست خود هستید؟ برخی از سایت ها مانند www.adopteeconnect.com میتاونند افراد خانواده شما شامل خواهر ، برادر و... را مورد ردیابی قرار دهند.
از آنجایی که این کار دارای ملاحظات حریم خصوصی است ثبت نام کنندگان در این سایت باید رضایت نامه های را تایید کنند.
هچنین سایت www.ancestry.com دارای منابع و قابلیت های خوبی برای ردیابی موقعیت فعلی افراد است.

استفاده از هشدارها و آگاه سازی

مردم همیشه علاقه دارند تا جویای احوال دوستان ، آشنایان و حتی خانواده خود باشند ، از سوی دیگر ممکن است کارفرمایان به دنبال اطلاعات از فرد مورد استخدام باشند یا حتی کاراگاهان و پلیس به دنبال اطلعاتی از یک فرد باشند.
موارد گفته شده در مقاله میتوانند بهترین گزینه برای شما باشند.

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin