راهنمای کامل حل مشکلات مربوط به گوگل پلی به همراه کدهای خطا

گوگل پلی از بزرگترین اپ استورهای دنیا است که شامل میلیون ها برنامه و بازی مختلف است ، این برنامه به طور رسمی از طرف گوگل توسعه و حمایت میشود به طوری که در سیستم عامل های اندروید به طور پیشفرض وجود دارد.
بسیای از کاربران در هنگام استفاده از این برنامه با مشکلات زیادی روبرو میشوند که آزار دهنده خواهد بود ، خطاهای گوگل پلی معمولا به طور واضح نبوده و باید برخی از اقدامات را در گوشی ، اینترنت و... انجام داد تا مشکل حل شود.
در این مقاله میخواهیم تا به طور کامل مشکلات گوگل پلی را بررسی و راه حال های آن را معرفی کنیم.

توجه : اگر در گوگل پلی خطایی شامل کد را مشاهده کردید به راه حل شماره 15 مراجعه کنید.


1) سرورهای گوگل را بررسی کنید

سرورهای گوگل را بررسی کنید

قبل از هر اقدامی باید بررسی کنید که آیا مشکل کار نکردن گوگل پلی از سرورهای گوگل نباشد. بهترین راه برای بررسی، استفاده از Down Detector است ، برای همین بر روی اینجا کلیک کنید تا وارد سایت شوید.
در اینجا چنانچه مشکلی بر روی سرورهای گوگل پلی وجود داشته باشد به شما اطلاع داده میشود ، اگر کادر سبز رنگ No problems at Google Play را مشاهده کردید یعنی اینکه هیچ مشکلی از طرف سرورهای گوگل پلی وجود ندارد و باید به سراغ راه حل های بعدی این مقاله بروید.
در غیر اینصورت اگر مشکل از سرورهای گوگل پلی بود هیچ چاره ای جز صبر کردن برای حل مشکل سرورهای گوگل پلی ندارید.


2) بستن اجباری گوگل پلی

گاهی اوقات با بستن اجباری گوگل پلی یا همان Force Close میتوان مشکل به وجود آمده در گوگل پلی را حل کرد ، برای همین به Settings رفته و بر روی Apps ضربه بزنید.
برنامه Goolge Play را پیدا کرده و بر روی آن ضربه بزنید و سپس Force Stop را انتخاب کنید.


3) حالت پرواز را فعال کنید

یکی از راه کارهای دیگر که مشکلات برخی از کاربران در مواجهه با گوگل پلی را حل کرده است روشن کردن حالت پرواز است.
برای اینکار از نوار اعلانات بر روی علامت هواپیما ضربه بزنید تا حالت پرواز فعال شود حدود 15 الی 20 ثانیه صبر کنید و آنرا خاموش کنید. روشن و خاموش کردن حالت پرواز باعث میشود تا تمامی اتصالات و ارتباطات شبکه ای گوشی مجدد راه اندازی شود.

حالت پرواز را فعال کنید


4) خاموش و روشن کردن وای فای

درست است که حالت پرواز میتواند وای فای را خاموش و روشن کند ولی خاموش ور روشن کردن وای فای به طور دستی میتواند مشکلات مربوط به وای فای را بهتر حل کند.
برای همین کار از اعلانات بر روی Wi-Fi ضربه بزنید.


5) خاموش و روشن کردن مودم

در برخی از زمان ها خاموش و روشن کردم مودم میتواند در کیفیت و صحت ارتباط اینترنتی تاثیر گذار باشد ، برای همین مودم خود را خاموش کرده و پس از 15 الی 20 ثانیه مجدد آنرا روشن کنید.


6) راه اندازی مجدد گوشی

گاهی اوقات با خاموش و روشن کردن گوشی میتوانید روحی تازه به سیستم عامل اندروید خود بدهید تا برخی از مشکلات حل شود.
گوشی خود را خاموش کرده و پس از یک الی دو دقیقه آنرا روشن کنید.

راه اندازی مجدد گوشی


7) پاک کردن حافظه کش گوگل پلی

حافظه کش برای ذخیره کردن داده ها به صورت محلی بر روی گوشی است که سرعت و عملکرد گوگل پلی را بهبود میبخشد ، این داده ها در هر بار بارگزاری صفحات گوگل پلی به آنها دسترسی پیدا میشود تا سرعت بارگزاری بالاتری را تجربه کنید.
در برخی از موارد داده های قدیمی در کش باعث میشود که تداخل و خرابی در گوگل پلی رخ دهد بنابر این باید این حافظه را پاک کنید تا دوباره حافظه کش بازسازی شود.
برای پاک کردن حافظه کش گوگل پلی به تنظیمات گوشی رفته و بر روی Apps ضربه بزنید ، برنامه Google Play را انتخاب کرده و اینبار بر روی Clear cache ضربه بزنید.

پاک کردن حافظه کش گوگل پلی


8) پاک کردن داده ها در گوگل پلی

اگر با پاک کردن حافظه کش مشکل شما حل نشد راهی دیگر این است که داده های گوگل پلی (Data) را حذف کنید ، با حذف داده ها در گوگل پلی تمامی اطلاعات موجود در گوگل پلی حذف خواهند شد و مجدد باید لاگین کنید.
برای پاک کردن داده ها مراحل پاک کردن حافظه کش را تاآخر انجام دهید فقط به جای ضربه زدن بر روی Clear cache بر روی Clear Data ضربه بزنید.


9) به برنامه های غیرفعال خود نگاهی بیندازید

به یاد داشته باشید تا به منظور اجرای یک برنامه باید برنامه های دیگر مرتبط با آن در حال کار کردن باشند.
به تنظیمات رفته و وارد Apps شوید در بین برنامه ها حرکت کرده و هر برنامه ای که در آن عبارت Google play نوشته شده است را فعال کنید ، مانند Google Play Services


10) تاریخ و ساعت گوشی خود را بررسی کنید

بسیار اتفاق افتاده است که به دلیل تنظیم نبودن تاریخ و ساعت صحیح گوشی در کار کردن با گوگلی پلی به مشکل برخورد کنید ، به این دلیل است که با ارسال درخواست به سرورهای گوگل خطای عدم همگام سازی باز خواهد گشت زیرا با هر درخواست تاریخ و ساعت ارسال خواهد شد و چنانچه زمان ارسال درخواست با زمان فعلی سرور گوگل یکسان نباشد به این معنی است که درخواست انقضایش گذشته است یا خراب است.
برای تنظیم تاریخ و ساعت در گوشی به تنظیمات رفته و وارد system شوید ، آنگاه بر روی Date & Time ضربه زده و گزینه Automatic date & time را فعال کنید اگر این گزینه فعال بود آنرا خاموش و مجدد روشن کنید.

تاریخ و ساعت گوشی خود را بررسی کنید


11) حذف تنظیمات پروکسی یا وی پی ان

تعداد زیادی از کاربران از پروکسی یا وی پی ان در اتصالات گوشی خود استفاده میکنند ،بنابر این در صورت بروز مشکل در گوگل پلی این موارد را غیرفعال کرده و ببندید.


12) برنامه گوگل پلی را حذف کنید

اگر راه حل های بالا هیچکدام کارساز نبود باید برنامه گوگل پلی را حذف کنید.
شما در واقع قادر به حذف برنامه گوگل پلی از روی گوشی نیستید و فقط میتوانید بروزرسانی های آن را حذف کنید ، با حذف بروزسانی ها ممکن است به نسخه های قدیمی گوگل پلی برگردید اما نگران نباشید پس از این کار میتوانید مجدد گوگل پلی را به آخرین نسخه ارتقا دهید.
برای همین کار به Settings رفته و بر روی Apps ضربه بزنید و سپس برنامه Google Play را پیدا کرده و آنرا انتخاب کنید.
در همان صفحه به دنبال Uninstall updates بگردید و بر روی آن ضربه بزنید.


13) حذف و ورود دوباره به حساب کاربری گوگل

برنامه گوگل پلی را حذف کنید

برخی از کاربران معتقد هستند که حذف و وورد مجدد به حساب کاربری گوگل میتواند برخی از مشکلات گوگل پلی را حل کند.
به تنظیمات رفته و وارد Accounts شوید و حساب کاربری Google را انتخاب کنید بر روی منو سه نقطه ای ضربه زده و آن را Remove کنید.
مجدد حساب کاربری خود را اضافه کنید و سعی کنید به گوگل پلی وارد شوید.


14) تنظیم مجدد کارخانه

اگر مشکل شما حل نشد باید گوشی خود را ریست کارخانه ای کنید ، اما توجه کنید در این روش تمامی داده ها و تنظیمات گوشی شما از بین خواهند رفت پس قبل از این کار از اطلاعات و داده های مهم خود پشتیبان گیری کنید.
برای اینکار مراحل زیر را طی کنید :
1. به تنظیمات رفته و وارد Device شوید.
2. بر روی Backup and reset ضربه بزنید.
3. شما میتوانید گزینه ای را فعال کنید که پشتیبانی از اطلاعات شما گرفته شود.
4. در پایین صفحه گزینه ای به نام Reset PHONE وجود دارد بر روی آن ضربه بزنید.
فرایند بازنشانی گوشی ممکن است زمانی زیاد طول بکشد چون باید تمامی داده های شما در گوشی حذف شود. گوشی شما مجدد راه اندازی خواهد شد.


15) آیا یک کد خطا از گوگل پلی دریافت میکنید؟

 آیا یک کد خطا از گوگل پلی دریافت میکنید؟

کار با کدهای خطا در گوگل پلی بسیار راحت تر است ، پس اگر کد خطا دریافت میکنید شانس آورده اید زیرا حداقل میدانید که دلیل بروز خطا چیست.
در زیر برخی از کدهای خطا معروف و پرتکرار گوگل پلی را معرفی خواهیم کرد.

خطا 944 گوگل پلی

کسانی که خطا 944 را دریافت میکنند نباید نگران باشند زیرا این خطا به این معنی است که سرورهای گوگل در حالت آفلاین هستند و یا یک مشکل ارتباطی رخ داده است ، تنها کاری که در این وضعیت باید انجام دهید این است که منتظر بمانید تا مشکلات از طرف گوگل رفع شود.

خطا 919 گوگل پلی

این خطا به این دلیل است که محل ذخیره سازی داده یا گوگل پلی نامناسب است در مواجه با این خطا باید برخی از برنامه های غیرضروری و فایلهای اضافی خود را حذف کنید.

خطا 481 گوگل پلی

این خطا به این معناست که در حساب کاربری گوگل شما خطایی وجود دارد ، تنها حالت برای رفع این مشکل این است که حساب کاربری خود را از گوشی حذف کرده و یک حساب کاربری جدید ثبت نام و درج کنید شما میتوانید حساب کاربری خود را در تنظیمات و Accounts حذف کنید.

خطا 505 گوگل پلی

این خطا به دلیل وجود برنامه های مشابه با مجوزهای مشابه مانند گوگل پلی است که منجر به درگیری میشود ، این خطا در اندروید kitKat 4 و قدیمیتر رایج است.
در اولین قدم برای حل این مشکل باید گوگل پلی خود را به همراه سرویس های موجود را حذف کنید ، علاوه بر اینها باید آخرین نسخه گوگل پلی را مجدد دانلود و نصب کنید همچنین مطمئن شوید که از آخرین نسخه اندروید بر روی گشوی خود استفاده میکنید.

خطا 506 گوگل پلی

اگر خطا 506 را دریافت میکنید برای رفع این خطا مقاله " رفع خطا دانلود نشدن برنامه ها در گوگل پلی با کد 506 " را مطالعه کنید.

خطا 927 گوگل پلی

این خطا معمولا در هنگام تلاش برای دانلود یا بروزرسانی یک برنامه ظاهر میشود.
بهترین راه برای برطرف کردن این خطا این است که صبر کنید تا بروزرسانی برنامه تمام شود و مجدد اقدام به بروزسانی یا دانلود کنید. همچنین میتوانید داده های گوگل پلی و Google Services را پاک کنید ، چگونگی این کار در راه حل شماره 8 توضیح داده شده است.

خطا 941 / 927 / 504 / 495 / 413 / 406 / 110 / rh01 / rpc:aec:0 گوگل پلی

اگر مشکلی با دانلود برنامه ها در گوگل پلی داشته باشید به احتمال زیاد یکی از این کدهای خطا را مشاهده خواهید کرد ، در صورتی که این کد خطاها را مشاهده کردید یک راه حل یکسان برای همه این کدهای خطا وجود دارد.
در اولین قدم شما باید حافظه کش و داده گوگل پلی را پاک کنید (چگونگی انجام اینکار در راه حل 7 و 8 توضیح داده شده است).
همچنین حافظه کش و داده برنامه Google services را هم پاک کنید.
حساب کاربری گوگل خود را حذف و از یک حساب کاربری جدید استفاده کنید (راه حل شماره 13).
در صورتی که کامکان با این خطاها روبرو هستید گوشی خود را ریستارت کارخانه ای کنید (راه حل شماره 14).

خطا DF-BPA-09 (خطای پردازش خرید) گوگل پلی

این خطا به این معناست که برنامه ای که قصد دانلود آنرا دارید با نسخه خریداری شده هماهنگ نیست.
برای حل این مشکل حافظه کش و داده گوگل پلی را پاک کنید (چگونگی انجام اینکار در راه حل 7 و 8 توضیح داده شده است).
اگر این مشکل حل نشد باید توسط رایانه خود به گوگل پلی وارد شوید و دانلود را با سایر دستگاه ها انجام دهید.

خطا DF-DLA-15

این خطا مروبط به بروزرسانی برنامه یا نسخه جدید است.
بهترین راه برای حل این مشکل این که حافظه کش و داده های برنامه گوگل پلی را پاک کنید (چگونگی انجام اینکار در راه حل 7 و 8 توضیح داده شده است).
اگر این مشکل حل نشد حساب کاربری گوگل خود را حذف و مجدد آنرا اضافه کنید (راه حل شماره 13).

خطا 103 گوگل پلی

خطا 103 هنگامی رخ میدهد یک مشکل بین دستگاه شما و برنامه ای که میخواهید نصب کنید وجود داشته باشد.
به طور کلی گوگل به شما اجازه نصب برنامه های ناسازگار با گوشی را نمیدهد اما گاهی اوقات یک خطا در سرور وجود دارد که باعث درگیری میشود.
تنها راه حل این است که منتظر بمانید.

خطا 101 / 923 / 921 گوگل پلی

این خطاها به این معناست که فضای کافی در دستگاه گوشی شما وجود ندارد.
برای حل این مشکل برخی از برنامه های قدیمی یا فایل های بی استفاده را حذف کنید ، حافظه گوشی شما باید مقدار مناسبی فضای خالی برای دانلود و بروزرسانی برنامه های گوگل پلی را در اختیار داشته باشد.

خطا 491 گوگل پلی

این خطا به این معناست که دانلود و بروزرسانی در گوگل پلی غیر ممکن است ، برای رفع این خطا باید یک حساب گوگل جدید به گوشی اضافه کنید.
پس از اینکار حافظه کش و داده Google Services را پاک کنید.
تمامی چگونگی انجام اینکارها در ابتدای مقاله توضیح داد شده اند.

خطا 403 گوگل پلی

خطا 403 به دلایل نامعلومی رخ میدهد که معمولا در هنگام استفاده از دو یا چند حساب گوگل برای خرید یک برنامه در یک دستگاه رخ میدهد.
با حذف سابقه گوگل پلی ممکن است مشکل حل شود برای همین به تنظیمات برنامه گوگل پلی رفته و Clear search history را انتخاب کنید.
همچنین سعی کنید یک حساب کاربری جدید گوگلی پلی را ایجاد کرده و برنامه را با آن باز کنید (راه حل شماره 13).

خطا 911 گوگل پلی

تشخیص این خطا به طور دقیق کمی دشوار است اما به طور عمده مربوط به شبکه وای فای است.
برای حل این مشکل در ابتدا از اتصال شبکه و صحت کار کردن وای فای مطمئن شوید.
همچنین میتوانید به تنظیمات رفته و حافظه کش و داده برنامه گوگل پلی و Google Service را پاک کنید.
راه دیگر این است که یکبار گوشی خود را خاموش و روشن کنید.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza