چگونگی دریافت سهمیه سوخت ناوگان و صدور پروانه فعالیت

دارندگان ناوگان های حمل و نقل شهری برای دریافت سهمیه سوخت گازوییل یا دفترچه سوخت گازوییل خود باید در سامانه utcms.ir ثبت نام کرده و سپس اقدام به دریافت پروانه فعالیت کنند در نهایت با دریافت کد رهگیری به شهرداری شهر محل ثبت نام مراجعه کنند.

ثبت نام و دریافت پروانه فعالیت

همانطور که گفتیم برای ثبت نام در سامانه و دریافت پروانه فعالیت باید در سامانه ثبت نام کنید برای همین به آدرس utcms.ir/Register.aspx مراجعه کنید.
همانطور که در تصویر میبینید باید مدارک گفته شده قبل از ثبت نام را آمده کرده باشید. پس از آماده کردن موارد گفته شده تیک گزینه "تمام موارد بالا را مطالعه نموده ام." را زده وبر روی "شروع ثبت نام" کلیک کنید.

در صفحه بعد نوع کاربری ناوگان ، استان و شهر محل فعالیت را انتخاب کنید، همچنین کد امنیتی را مطابق شکل وارد کرده و بر روی "تایید و گام بعدی" کلیک کنید.

در صفحه بعدی نوع مالکیت ناوگان را انتخاب کنید به محض اینکه نوع مالیکیت را مشخص کردید از شما خواسته میشود که اطلاعاتی دیگر را وارد کنید و پس از اینکار بر روی "تایید و گام بعدی" کلیک کنید.

در صورتی که بر روی نمایش اطلاعات کلیک کنید اطلاعات شما از سرور ثبت احوال دریافت خواهد شد.

در مرحله بعد کد پستی خود وارد کرده و بر روی "تایید و گام بعدی" کلیک کنید چنانچه میخواهید آدرس کد پستی را مشاهده کنید برای روی "نمایش اطلاعات" کلیک کنید.

در مرحله بعد باید اطلاعات خواسته شده را وارد کنید ، قسمت مهمی که وجود دارد این است که باید تصویر خود را وارد کنید در ابتدا تصویر را اسکن کرده و با برنامه های کم کننده حجم تصویر اندازه و حجم آن را کمتر از 300 کیلوبایت کنید.
برای همین بر روی علامت مشخص شده کلیک کنید و تصویری را از رایانه انتخاب کنید.

پس از انتخاب تصویر بر روی "تایید و مرحله بعدی" کلیک کنید.

در مرحله بعدی باید اطلاعات ناوگان یا خودرو خود را وارد کنید ، تمامی مشخصات را به طور دقیق وارد کرده و ب روی "تایید و مرحله بعدی" کلیک کنید (توجه کنید شماره پلاک وسیله را با دقت و صحیح وارد کنید زیرا این قسمت در آینده قابلیت ویرایش نخواهد داشت).

در مرحله بعدی باید تمامی مدارک مورد نیاز را آپلود کنید. تصاویر کارت خودرو ، پشت کارت خودرو ، بیمه شخص ثالث ، کارت معاینه فنی خودرو را اسکن کرده و در قسمت های مشخص شده انتخاب کنید.
در قسمت تعهدنامه نصب تجهیزات هوشمند باید ابتدا بر وری لینک "فرم تعهدنامه" کلیک کرده و آنرا چاپ کنید ، سپس اطلاعات را در برگه وارد و امضا کنید و پس از اسکن کردن آپلود کنید برای تعهد نامه حسن انجام کار نیز همین مراحل را انجام دهید.
سایر اطلاعات گفته شده را وارد کرده و بر روی "تایید و مرحله بعد" کلیک کنید.

پس انجام کلیه مراحل با در دست داشتن شماره پیگیری اخذ شده از سامانه و مدارک مرتبط جهت صدور ( کارت ملی - شناسنامه - سند مالکیت یا هرگونه مدرک مبتنی بر مالکیت خودرو - کارت خودرو - کارت معاینه فنی خودرو - بیمه نامه شخص ثالث) به شهرداری شهر محل ثبت نام مراجعه کنید.
مسئول شهرداری باید وارد کاتابل شما شود و مدارک و اطلاعات شما را بررسی کند و در صورت صحیح بودن اطلاعات آن را تایید کند و درنهایت پروانه فعالیت شما را صادر خواهد کرد.

تمدید پروانه فعالیت برای دریافت کارت وسخت

متقاضی میتواند از 3 ماه قبل از اتمام تاریخ انقضا پروانه درخواست خود را برای تمدید پروانه ثبت کند برای همین باید وارد آدرس utcms.ir/ExtendPermit.aspx شوید.

در مراحل تمدید تمامی اطلاعات به غیر از شماره پلاک خودرو قابل ویرایش هستند و در صورتی که اطلاعاتی نظیر بیمه نامه شخص ثالث ، معاینه فنی و... تغیر کرده باشد در اینجا میتوانید آنرا بروز کنید.
در آخر نیز به شما یک کد پیگیری داده میشود که باید با در دست داشتن آن به شهردرای محل ثبت نام خود مراجعه کنید.

چگونگی ویرایش پروانه فعالیت

اگر شما در سامانه مقداری را اشتباه داده اید میتوانید حداکثر تا 6 مرتبه در یک ماه آن را ویرایش کنید.
همچنین برای ویرایش اطلاعات معاینه فنی ، بیمه نامه و شماره یکتای خودرو VIN نیاز به باطل کردن پروانه نیست و از طریق همین صفحه میتوان آنها را ویرایش کرد.
چنانچه خودرو تعویض پلاک کرده شده باشد باید مجدد در سامانه ثبت نام کنید و به شهرداری مراجعه کنید.
برای ویرایش وارد آدرس utcms.ir/EditRegisterInfo.aspx شوید و شماره پیگیری یا کد ملی به همراه شماره پلاک ناوگان را وارد کنید.



چگونگی ابطال پروانه فعالیت

اگر به دلیل فروش خودرو ، تغییر محدوده فعالیت و... میخواهید تا پروانه فعالیت خود را باطل کنید در ابتدا باید وارد آدرس utcms.ir/RevocationPermit.aspx شوید.

فرایند ابطال پروانه فعالیت بدین صورت است :
در بخش پروانه فعالیت سپس ناوگان با انتخاب گزینه ابطال پروانه فعالیت، مى توانید درخواست ابطال پروانه فعالیت خود را ثبت نمایید. سپس مسئول شهردارى در کارتابل خود با مراجعه به قسمت "ابطال هاى در دست بررسى" در بخش "ابطال پروانه فعالیت" نسبت به تایید یا عدم تایید آن ها اقدام نماید.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza