حل مشکلات و خرابی مربوط به صفحه نمایش گوشی

آیا صفحه نمایش گوشی شما عجیب غریب شده است؟ آیا نور صفحه بسیار کم یا زیاد شده است؟ آیا رنگ های صفحه گوشی به هم ریخته شده است؟
تمام این اتفاقات میتواند دلایل مختلفی مانند اتصالات داخلی گوشی ، ویروس ، تنظیمات اشتباه در گوشی و حتی یک مشکل سخت افزاری باشد.
در این مقاله چند راه حل برای حل این مشکلات را بررسی خواهیم کرد.


1) گوشی خود را ریستارت کنید

ساده ترین راه برای حل این مشکلات این سات که گوشی خود را یکبار خاموش و روشن کنید ، با این کار تمامی خدمات و فرایندهای قبلی گوشی از جمله برنامه های کاربری بسته و از اول راه اندزای خواهند شد.
پس از انجام اینکار اگر صفحه نمایش گوشی مشکلش حل نشد به سراغ روش های بعدی بروید.


2) بوت کردن در حالت Safe Mod (فقط اندروید)

بوت کردن در حالت Safe Mod (فقط اندروید)

کاربران اندرویدی میتوانند گوشی خود را در حالت امن برده و بررسی کنند که آیا دلیل این اتفاقات برنامه های کاربردی هستند یا خیر؟
بر خلاف تنظیم کارخانه حالت امن اطلاعات گوشی شما را حفظ خواهد کرد و هر زمان که خواستید میتوانید به حالت عادی بازگردید.
برای همین زمانی که گوشی شما روشن است دکمه Power گوشی خود را نگه داشته تا صفحه Power Option بر روی صفحه ظاهر شود.
هم اکنون گزینه Power Off را از روی صفحه نگه داشته با یک پاپ آپ جدید ظاهر شود ، سیستم عامل از شما خواهد پرسید که قصد راه اندازی گوشی در حالت امن را دارید یا خیر؟ بر روی OK ضربه بزنید تا گوشی در حالت امن اجرا شود.
اگر روش فوق به شما جواب نداد نام و مدل گوشی خود را به همراه عبارت Safe Mode در گوگل سرچ کرده تا روش فعال کردن حالت Safe Mode در گوشی خود را مشاهده کنید.
در حالت Safe Mode تمامی برنامه های جانبی نصب شده غیرفعال میشوند.
اگر با رفتن به حالت Safe Mode صفحه نمایش گوشی شما مشکلش حل شد متوجه خواهیم شد که مشکل از یک برنامه مخرب است ، در اینجا باید آخرین برنامه هایی که قبل از رخ دادن این مشکل نصب کرده اید را حذف کنید و بررسی کنید که مشکل حل شده است یا خیر؟.


3) غیر فعال کردن Auto Brightness

غیر فعال کردن Auto Brightness

تنظیم روشنایی خودکار مسئول این است که نور صفحه گوشی را بر اساس نور محیط کم یا زیاد کند ،ممکن است با یک بروزرسانی اشتباه یا یک نقص سخت افزاری از سنسورهای گوشی در نور صفحه مشکلاتی رخ دهد.
در اندروید به Settings > Display رفته ودر آیفون به Settings > General > Accessibility > Display Accommodations بروید ، در اندروید تیک گزینه Automatic را غیر فعال کنید.


4) غیرفعال کردن Hardware Overlays

غیرفعال کردن Hardware Overlays

نمایش تصویر به کمک دو قطعه سخت افزاری CPU و GPU انجام میشود ، هرگونه مشکل در این دو قطعه میتواند مشکلاتی را در صفحه نمایش پدیدار کند.
در این حالت میتوانید گوشی خود را طوری تنظیم کنید که تمام قدرت گرافیک CPU را به گرافیک اختصاص دهید ، شما باید در قسمت Developer رفته و گزینه HW Overlays را غیر فعال کنید.
توجه کنید با اینکار باتری شما بیشتر مصرف خواهد شد.


5) گزینه Show surface updates را غیر فعال کنید

یکی دیگر از گزینه ای که اگر اشتباه روشن شود میتواند حالت فلش زدن گوشی را مداوم پخش کند گزینه Show surface updates است.
برای غیر فعال کردن به Settings رفته و وارد System شوید سپس بر روی Developer options ضربه بزنید و تیک گزینه Show surface updates را غیرفعال کنید.
همچنین گزینه Show layout bounds را غیرفعال کنید.

در صورتی که گزینه Developer options در Settings وجود نداشت طبق تصویر زیر عمل کنید :


6) غیرفعال کردن گزینه های مربوط به تصویر در Accessibility

Color inversion

با فعال بودن برخی از گزینه ها در Accessibility ممکن است صفحه نمایش شما دچار مشکل شده باشد ، به Settings رفته و وارد Smart assistance شوید اینبار وارد Accessibility شوید.
به طور مثال گزینه Color inversion را غیر فعال کنید.


7) ریست کارخانه ای

 ریست کارخانه ای

اگر با خاموش و روشن کردن گوشی مشکل شما حل نشد و مشاهده کردید که پیکسلهای صفحه در حال حرکت هستند و ثابت نمیشوند یکبار گوشی خود را به تنظیمات کارخانه ای بازگردانید.
اگر داده های عملکرد گوشی را خراب کرده باشد با ریست کارخانه ای همه چیز پاک شده و مجدد تنظیم خواهد شد ، البته توجه کنید قبل از اینکار از گوشی خود پیشتیبان گیری کنید.
در گوشی های اندرویدی به  Settings > System بروید و وارد Reset شوید سپس گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید.


8) گوشی را فلش کنید

فلش کردن گوشی میتواند بسیاری از مشکلات گوشی شما را حل کند ، برای همین کار مقاله " آموزش ریست و فلش گوشی " را مطالعه کنید.


9) از کارشناسان کمک بگیرید

ممکن است مشکل از طرف سیستم عامل باشد برای همین در اولین فرصت سیستم عامل گوشی خود را بروزرسانی کنید یا اینکه صبر کنید نسخه جدید منتشر شود.
همچنین میتوانید مشکلات خود را در انجمن های تلفن همراه مطرح کنید.
شما همچنین میتوانید گوشی را به سیستم عامل قدیمی بازگردانید ، از صفحه وب پشتیبانی گوشی خود بازدید کنید، گوشی خود را فلش کنید.


10) گوشی را به یک فرد حرفه ای نشان دهید

آخرین راه حل این است که گوشی خود را به تعمیرکاران معتبر نشان دهید زیرا احتمال دارد مشکل شما سخت افزاری باشد.

0
کــارمـا :
4277
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza