معرفی بهترین برنامه های ویرایش فیلم و کلیپ در گوشی اندروید

امروزه بیشتر گوشی های هوشمند قادر هستند تا ویدیوهایی با کیفیت 1080p یا 4k را ضبط و پخش کنند ، در واقع دوربین های گوشی های هوشمند بخشی از زندگی ما شده اند زیرا از لحظه لحظه های ما در قالب عکس و فیلم برداری میکنند.
اما باید توجه داشت که گوشی های هوشمند فقط برای ضبط ویدیو نیستند بلکه میتوان از آنها به عنوان یک استدیو تدوین ویدیو نام برد که میتوانیم در گوشی ها به خصوص سیستم عامل اندروید از این برنامه ها استفاده کنیم.
در این مقاله میخواهیم تا بهترین برنامه های موجود برای ایجاد و ویرایش ویدیو در اندروید را معرفی کنیم ، به یاد داشته باشید که بسیاری از این برنامه ها فقط در گوشی اندرویدی شما محدود به ویرایش نیستند بلکه میتوانید ادامه کار را در رایانه خود انجام دهید.

1) PowerDirector

برنامه PowerDirector

کسانی که کارهای تدوین ویدیو انجام داده باشند به ظاهر این برنامه ها آگاهی دارند به طور معمول در زیر صفحه این برنامه ها Timeline را مشاهده میکنید در حالی که کلیپ ها در سمت چپ وجود دارند و یک پیش نمایش از ویدیو را در سمت راست خواهید داشت ، این رابط کاربری در برنامه CyberLink’s PowerDirector دقیقا به همین شکل است.
این برنامه یکی از پیشرفته ترین ویرایشگرهای ویدیوی اندروید است ، برخی از برنامه ها برای اینکه ویرایش حرفه ای تری از آنها داشته باشیم باید آنها را به رایانه منتقل کنیم ولی این برنامه مانند آنها نیست و همه چیز را میتوان در خود برنامه انجام داد.
نسخه ویندوز این برنامه هم بسیار کاربردی است اما نمیتوانیم بگوییم که نسخه اندرویدی آن دست کمی از نسخه ویندوز دارد.

PowerDirector دانلود


2) KineMaster

برنامه KineMaster

اگر میخواهید از یک برنامه ویرایش ویدیو ساده استفاده کنید پیشنهاد میکنیم از PowerDirector استفاده کنید.
این برنامه همراه با یک رابط کاربری ویرایش قدیمی همراه است که به طور مثال برای ورود به تنظیمات باید از لمس صفحه به طرفین استفاده کنید ، این روش برای کاربران کم تجربه مناسب است.
با این حال چند نکته در مورد این برنامه وجود دارد از جمله اینکه در صورتی که  از نسخه رایگان این برنامه استفاده کنید در ویدیوهای شما از یک لوگو مخصوص برنامه استفاده خواهد شد که برای حذف لوگو از ویدیوها باید هزینه ای ماهیانه یا سالیانه را پرداخت کنید.

KineMaster دانلود


3) Adobe Premiere Clip

برنامه Adobe Premiere Clip

Adobe Premiere Pro از سال 2003 یکی از بهترین برنامه های تدوین ویدیوها است که هم اکنون نسخه اندرویدی این برنامه با نام Premiere Clip ارائه شده است.
شما لازم نیست که برنامه های سنگین شرکت Adobe برای ویرایش ویدیو را نصب کنید بلکه میتوانید از نسخه های اندرویدی برنامه استفاده کنید تا بتوانیدت جریه ویرایش ، اضافه کردن موسیقی ، فونت های جذاب و... را تجربه کنید.
همچنین شما در این برنامه به کمک یک هوش مصنوعی میتوانید روند کار خود را سریعترکنید. در برنامه Adobe Premiere Clip میتوانید به صورت حرفه ای ویدیوهای خود را ویرایش کنید حتی ویدیوهایی که به صورت پرتره فیلم برداری شده اند.

Adobe Premiere Clip دانلود


4) FilmoraGo

برنامه FilmoraGo

FilmoraGo یک ویرایشگر ویدیو قدیمی است که در آن میتوانید قالب ها ، صداها و افکت های آماده ای را بر روی ویدیوهای خود قرار دهید.
شما میتوانید ویدویهای خود را پس از ویرایش در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید همچنین قادر هستید ویدیو را در اندازه 1:1 ایجاد و منتشر کنید.
شما قادر هستید تا توسط این برنامه ویدیو خود را به فرمت های دیگر تبدیل مکنید و حتی قسمت های مختلف ویدیو را با هم ادغام کنید ، بر روی ویدیو متن اضافه کنید ، افکت های مختلف را اعمال کنید و...
در این برنامه هیچ تبلیغی وجود ندارد و به صورت رایگان است اما برای استفاده از برخی ویژگی ها وو قابلیت های برنامه باید هزینه ای پرداخت کنید.

FilmoraGo دانلود


5) VideoShow

برنامه VideoShow

VideoShow یک ویرایشگر ویدیویی است با بسیاری از ویژگی های جالب و خوبی که بیشتر جنبه سرگرمی دارند ، شما میتوانید از خود فیلم برداری کنید و آنرا در گوشه و کنار ویدیو قرار دهید همچنین استیکرهای جذابی را به آن اضافه کنید،جلوه های صوتی زیبایی را اضافه کنید و در کل کارهای خنده دار و بانمکی را بر روی ویدیو خود اعمال کنید.
نسخه رایگان این برنامه دارای تبیلغات در برنامه است که نسخه خریداری شده آن نسبتا گران است ، همچنین شما میتوانید در یک فروشگاه درون برنامه ای موسیقی ، قالب ها و... را به طور رایگان دانلود یا خریداری کنید.

VideoShow دانلود


6) WeVideo

برنامه WeVideo

پردازنده های موبایل همانند پردازندهای رایانه قادر به پردازش ویدیوهای سنگین نیستند ، بنابر این زمانی که شما در حال ویرایش یا خروجی گرفتن از ویدیو هستید زمان بسیار زیادی را باید نسبت به رایانه صبر کنید.
WeVideo این مشکل را حل کرده و به گونه ای که به شما اجازه میدهد تا ویرایش های خود را در فضای ابری انجام دهید یعنی اینکه فشار سخت افزاری بر روی سرورهای این برنامه تحمیل شود.
مشکل این برنامه این است که شما در اولین اقدام باید ویدیو خود را به سرورهای ابری این برنامه آپلود کنید و پس از اتمام ویرایش آنرا دانلود کنید.

WeVideo دانلود


7) Magisto

برنامه Magisto

ویرایش ویدیو برای افراد مبتدی کمی پیچیده است اما جای نگرانی برای افراد آماتور نیست زیرا Magisto مخصوص اینگونه افراد ایجاد شده است.
این برنامه کلیه ویدیوهای شما را دریافت میکند سپس به شما کمک میکند تا فایل های صوتی را به ویدیو اضافه کنید ، تصاویر و استیکرهای مختلف را اضافه کنید و در نهایت ویدیو خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
Magisto یک برنامه برای کارهای حرفه ای با ویدیو نیست اما میتواند برای افراد مبتدی بسیار کاربردی و راحت باشد.

Magisto دانلود


8) Quik

برنامه Quik

این برنامه در ویرایش ویدیوها بسیار سریع عمل میکند به طوری که ویدیوها را در کتابخانه خود قرار میدهد و به صورت خودکار آنها را ویرایش میکند ، این برنامه لحظات هیجان انگیر را تشخصی داده و موسیقی پس زمینه ای را با توجه به نوع ویدیو انتخاب کرده و بر روی آن اعمال میکند. Quik نرم افزاری قدرتمند برای ویرایش ویدیوهایی است که با دوربین های GoPro که به صورت اکشن فیلم برداری شده اند.

Quik دانلود


9) AndroVid

برنامه AndroVid

AndroVid یک ویرایشگر ویدیو قدیمی برای اندروید است که کاربران مخصوص به خود را دارد ، با توجه به این نکته که این برنامه قدیمی است اما در نسخه های بعدی ظاهر این برنامه بروز شده و همگام با زمان پیش میرود.
همانند بسیاری از برنامه های دیگر که رایگان عرضه میشوند این برنامه نیز تبلیغات آزار دهنده دارد اما شما میتوانید برخی از ویژگی های این برنامه را خریداری کنید و یا تبلیغات را حذف کنید.

AndroVid دانلود


10) VivaVideo

برنامه VivaVideo

بسیاری از برنامه های قبلی که معرفی کردیم اکثرا دارای قابلیت های یکسانی بودند اما برنامه VivaVideo ویژگی و قابلیت های جدید و جالبتری را نسبت به بقیه دارد.
این برنامه یکی از ویرایشگر های ویدیو در بین کاربران ایرانی است زیرا قابلیتهای فراوانی دارد و از طرفی کار با آن پیچیده نیست و همچنین برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام سازگاری خوبی دارد.
نسخه رایگان این برنامه دارای تبلیغات است و همچنین لوگو برنامه در ویدیوهای خروجی قرار میگیرد، با خرید نسخه حرفه ای این برنامه از دست تبلغات آزار دهنده خلاص میشوید و لوگو برنامه از آن پس بر روی ویدیوهای خروجی قرار نخواهد گرفت.

VivaVideo دانلود


کدام برنامه بهترین ویرایشگر ویدیو در اندروید است؟

اگر شما گاها اقدام به ساخت و ویرایش ویدیوهای خانوادگی  خود میکنید یا میخواهید تا کلیپ هایی را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید یک ویرایشگر ویدیویی اندروید میتواند همه اینکارها را انجام دهد ، فقط باید صبور باشید زیرا فرایند ویرایش در اندروید کمی زمانبر تر و سخت تر از رایانه است.

ما در این مقاله بهترین برنامه های ویرایش ویدیو را معرفی کردیم ، اما باید بدانیم که انتخاب بهترین برنامه در نظر هر کاربر متفاوت است. لطفا نظرات خود را در صورت استفاده از هر یک از این برنامه ها برای ما از طریق نظرات همین مقاله ارسال کنید.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza