بررسی و آموزش کامل اپلیکیشن دیجی پی (DigiPay)

همانطور که قبلا در مقالات مختلفی انواع برنامه های پرداخت آنلاین را بررسی کردیم اینبار قصد داریم تا برنامه دیجی پی را مورد بررسی قرار دهید.

قطعا همه شما نام دیجی کالا را شنیده اید این سایت در زمینه خرده فروشی محصولات به صورت آنلاین در ایران فعالیت میکند که توانسته در این زمینه هم خوب بدرخشد.
از آنجایی که بازار اپلیکیشن های پرداخت بسیار داغ شده و بسیاری از شرکت های مختلف جذب این بازار سرمایه ای خوب شده اند دیجی کالا هم قصد ندارد از این قافله عقب بماند بنابر این برنامه پرداخت آنلاین دیجی پی را رونمایی کرد.
در این مقاله به طور کامل این برنامه را بررسی و آموزش دهیم ، همچنین نقاط قوت و ضعف این برنامه را بیان کنیم.

دانلود و نصب برنامه دیجی پی (Digi Pay)

در اولین قدم شما باید این برنامه را از سایت رسمی دیجی پی دانلود کنید ، بنابر این اینجا وارد شوید.

دانلود دیجی پی

شما میتوانید نسخه اندرویدی یا ios این برنامه را از طریق اپ استورهای مختلف دانلود کنید. اولین عیب این برنامه در همینجا مشخص میشود که این سایت امکان دانلود مستقیم برنامه از طریق سایت را فراهم نکرده است و شما مجبور هستید یکی از این اپ استورها را بر روی گوشی خود داشته باشید.
ما از اپ استور گوگل پلی برای دانلود استفاده کردیم.

دانلود دیجی پی

پس از دانلود و نصب برنامه زمانی که برای اولین بار به برنامه وارد میشوید باید شماره موبایل خود را وارد کنید ، بسیار جالب بود که به جای استفاده از کیبورد گوشی برای ورود شماره از صفحه کلید مجازی پایین برنامه استفاده کردم.
پس از ورود شماره موبایل ، بر روی "قبول شرایط و ادامه" ضربه بزنید.

ورود به برنامه دیجی پی

در صفحه بعدی ، کد 5 رقمی برای شما از طریق پیامک ارسال خواهد شد که باید آن را در این صفحه وارد کرده و بر روی "ورود" ضربه بزنید.

کد تایید دیجی پی


بررسی و آموزش اپلیکیشن دیجی پی (Digi Pay)

در اولین صفحه اپلیکیشن دیجی پی شما میتوانید در بالای صفحه مقدار اعتبار کیف پول ، در وسط صفحه خدماتی که در برنامه قابل انجام است و در پایین صفحات اصلی برنامه را مشاهده کنید.

صفحه اصلی برنامه دیجی پی

خرید شارژ

یکی از قابلیت هایی که در هر برنامه پرداختی وجود دارد و کاربران از آن زیاد استفاده میکنند خرید شارژ سیم کارت های اعتباری است ، در صفحه اصلی بر روی "خرید شارژ" ضربه بزنید.

خرید شارژ

در صفحه بعدی باید شماره موبایل مورد نظر که قصد شارژ آن را دارید وارد کنید سپس بر روی "ادامه" ضربه بزنید.

خرید شارژ در برنامه دیجی پی

در صفحه بعدی میتوانید مبلغ شارژ خود را انتخاب کرده و بر روی "تایید و پرداخت" ضربه بزنید.


در این صفحه قادر هستید تا توسط دو روش کیف پول و کارت بانکی هزینه شارژ را بپردازید.

ما از روش کارت بانکی استفاده کردیم ، پس از وارد کردن مشخصات کارت (شماره کارت ، رمز دوم ، CVV2 و تاریخ انقضاء) بر روی "پرداخت" ضربه بزنید.

خرید شارژ در برنامه دیجی پی

پس از انجام این مراحل و در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل پرداخت مستقیما به تب دوم یعنی "تراکنش ها" خواهید رفت که میتوانید گزارش تراکنش شارژ خود را مشاده کنید.

یکی از مزیت های این برنامه این است که با اولین تراکنش خرید شارژ شما هدیه ای به مبلغ 1000 تومان به کیف پول شما واریز خواهد شد.

کارت به کارت

کارت به کارت یکی از مهمترین و پرکاربردترین بخش های هر اپلیکشن پرداختی است که کاربران توسط آن میتوانند مبالغ خود را به کارت های عضو شتاب دیگر بانک ها ارسال کنند.

کارت به کارت برنامه دیجی پی

نکته ای در اکثر برنامه های پرداخت وجود دارد این است که بانک کارت مبدا که قرار است از آن پول ارسال شود باید توسط برنامه پرداختی قابل پشتیبانی شدن باشد در واقع اپلیکیشن پرداخت بتواند از مبدا آن بانک اقدام به ارسال پول کند.
متاسفانه یکی از عیب های بزرگ این برنامه این است که این برنامه پرداختی از بانک های بزرگ و پر استفاده مانند ملت ، صادرات ، ملی ، کشاورزی ، رفاه پشتیبانی نمیکند و بیشتر از بانک های خصوصی کم کاربرد پشتیبانی میکند.


بسته اینترنتی

یکی دیگر از قابلیت های این برنامه این است که کاربران میتوانند به صورت آنلاین بسته های اینترنتی برای خطوط همراه اول ، ایرانسل و رایتل را خریداری کنند.
شماره موبایلی که قصد خرید و فعال کردن اینترنت بسته ای بر روی آن را دارید وارد کرده و بر روی "ادامه" ضربه بزنید.

خرید بسته اینترنتی

در مرحله بعد باید نوع سیم کارت خود را مشخص کنید.

در صفحه بعدی زمان بسته اینترنت خود را از تب ها انتخاب کرده و پس از آن نوع اینترنت خود را از لیست مشخص کنید.

خرید بسته دیجی پی

در مرحله بعدی باید مراحل پرداخت را دنبال کنید.

پرداخت قبض

برای مشاهده قبض در صفحه اصلی باید بر روی امکانات برنامه اسکرول کرده تا پرداخت قبض نمایش داده شود ، این یکی از دیگر عیب های برنامه است، این گزینه ها میتوانستند در زیر هم و در یک صفحه قابل نمایش باشند که متاسفانه باید با اسکرول کردن آنها را مشاهده کرد در صورتی که فضای پایین این دکمه ها خالی است و فقط در این قسمت تراکنش های روز شما نمایش داده میشود که میتوانست در همان تب تراکنش ها قرار بگیرد.
در این قسمت میتوانید قبض های مختلف خود از قبیل ، آب ، برق ، گاز ، تلفن و... را پرداخت کنید.

پرداخت قبوض با برنامه دیجی پی


قبض موبایل

در این قسمت همانگونه که از نامش پیدا است میتوانید از آخرین وضعیت مبلغ بدهی (میان دوره و پایان دوره) قبض موبایل خود مطلع شوید.

قبض موبایل دیجی پی

من قصد پرداخت قبض موبایل خودم را داشتم که به میزان بدهی خیلی جالبی برخورد کردیم :) و این هم یک عیب دیگر برنامه است.

پرداخت قبض موبایل در برنامه دیجی پی

تب تراکنش ها

تب تراکنش ها

همانطور که گفتیم هر تراکنشی که در برنامه انجام میشود در تب تراکنش ها میتوان آنها را مشاهده و بازیابی کرد.

تب بارکد خوان

تب بارکد خوان

به کمک این قابلیت میتوانید توسط دوربین گوشی بارکدهای موجود بر روی قبض آب ، برق  گاز و... را اسکن کرده و مستقیما اقدام به پرداخت قبوض کنید.
نقدی دیگر که میتوان بر ذوی ظاهر برنامه داشت این است که بارکد خوان ابزار بسیار مهمی نیست که بخواهد در 4 تب پایینی برنامه قرار بگیرد.

تب جشنواره

تب جشنواره

در این قمست میتوانید انواع توضیحات برای شرکت در جشنواره های قرعه کشی را مشاهده کنید همانگونه که در این صفحه مشاهده میکنید با انجام هر عملی در برنامه به شما 1 تا 3 شانس قرعه کشی داده میشود.

دعوت از دوستان

دعوت از دوستان برای نصب برنامه دیجی پی

یکی از کارهایی که میزان 3 شانس به شما میدهد و همچنین 1000 تومان به کیف پول شما را اضافه میکند دعوت از دوستانتان جهت استفاده از برنامه است.
شما باید از قسمت جشنواره بر روی "دوستانت را دعوت کن" ضربه بزنید و لینکی که به شما داده میشود را برای دوست مورد نظر خود ارسال کنید تا تسوط این لینک اقدام به ثبت نام کند.

تنظیمات

تنظیمات برنامه دیجی پی

در قسمت تنظیمات برنامه عملا هیچ گزینه جذاب و کاربردی یافت نشد ، تنها گزینه ای که میتوان در مورد آن صحبت کرد "مدیریت کارت ها" است.
یکی دیگر از عیب های این برنامه این است که برای اینکه بخواهید شماره کارت خود را جزء کارت های پر کاربرد کنید حتما باید تراکنشی از آن کارت داشته باشید، ممکن است نیاز به اضافه کردن کارت به صورت دستی داشته باشید که متاسفانه در برنامه دیجی پی چنین چیزی پیشبینی نشده است.

نتیجه گیری

در پایان مقاله میتوانیم بگوییم که دیجی پی برنامه ای نیست که حرفی برای گفتن داشته باشد و نسبت به سایر رقبای خود از امکانات بسیار محدودتری برخوردار است همچنین نقاط ضعف بسیاری در این برنامه چه از لحاظ کاربر پسند بودن (UI) و از لحاظ کاربردی وجود دارد.

در هر صورت شما هم اگر نظری در مورد این برنامه پرداخت دارید آنرا از طریق نظرات برای ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

1
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza