آموزش انتقال تمامی مخاطبین به گوشی جدید در اندروید

اگر به تازگی گوشی جدید خریداری کرده اید یا قصد تغییر گوشی اندرویدی خود به یک مدل دیگر را دارید قطعا یکی از دغدغه های اصلی شما این است که چگونه مخاطبین گوشی قدیمی خود را بدون هیچ کم و کاستی به گوشی اندرویدی جدید منتقل کنید.
از آنجایی که اکثر گوشی های اندرویدی به طور پیشفرض به سرویس های گوگل متصل هستند تمامی مخاطبین شما به احتمال زیاد در حساب کاربری گوگل شما ذخیره شده اند اگر این چنین است با فعال سازی حساب کاربری خود در گوشی جدید میتوانید از این مخاطبین استفاده کنید.
اما اگر شما از حساب گوگل استفاده نمیکنید نگران نباشید شما میتوانید از روش ایجاد کارت مجازی یا همان vCard استفاده کنید که در تمامی گوشی های اندرویدی این قابلیت وجود دارد.


1) انتقال مخاطبین به گوشی جدید از طریق حساب کاربری گوگل

ساده ترین و بهترین راه انتقال مخاطبین از طریق حساب کاربری گوگل است که با همگام سازی شدن در گوشی جدید تمامی مخاطبین را باز میگرداند.
نکته : مزیت استفاده از حساب کاربری زمانی است که اگر گوشی شما خراب یا گم شده باشد ، اینجاست که شما مخاطبین خود را از دست نداده اید و در هر زمانی که میخواهید میتوانید آنها را بازیابی کنید زیرا تمامی مخاطبین شما بر روی سرورهای گوگل وجود دارد.
1. در گوشی اندرویدی قدیمی به Settings رفته و با اسکرول کردن به پایین ، بر روی Accounts ضربه بزنید.

Accounts

2. بر روی Google ضربه بزنید.

3. در صفحه بعدی بر روی Gmail Account خود ضربه بزنید.

4. در قسمت Sync گزینه Contacts را فعال کنید.

هنگامی که این گزینه را فعال میکنید همگام سازی اطلاعات مخاطبین شما با حساب گوگل انجام میشود ، در واقع تمامی مخاطبین شما به حساب کاربری گوگل اضافه خاوهند شد.
5. هم اکنون در گوشی جدید اندرویدی خود باید حساب کاربری گوگل خود را اضافه کنید ، هنگامی که اطلاعات حساب کاربری خود را از قسمت Accounts اضافه میکنید تمامی مخاطبین شما به طور خودکار بازیابی خواهند شد.
اگر در گوشی جدید اندرویدی از یک حساب کاربری گوگل دیگر استفاده میکنید میتوانید این حساب کاربری را با رفتن به Settings > Accounts > Add Account اضافه کنید.


2) انتقال مخاطبین به گوشی جدید از طریق vCard

در واقع منظور از vCard این است که شما کلیه اطلاعات مخاطبین خود را در یک فایل با فرمت vcf. ذخیره میکنید و آن فایل را از راه های مختلفی مانند تلگرام ، واتساپ ، اسکایپ ، ایمیل و... به گوشی جدید منتقل میکنید.
1. وارد Contacts یا مخاطبین گوشی خود شوید.
2. در مرحله بعدی بر روی منو سه نقطه ضربه بزنید و گزینه Import/export یا وارد/صدور کردن ضربه بزنید.

3. در پاپ آپ باز شده بر روی Export to .vcf file ضربه بزنید.

4. در صفحه بعدی شما میتوانید نام جدیدی به فایل خود بدهید و برای ذخیره کردن بر روی Save ضربه بزنید.

5. هم اکنون به مدیریت فایل گوشی خود رفته و از قسمت Downloads وارد شوید.

6. در پوشه Downloads فایل vcf ایجاد شده را پیدا کرده و انگشت خود را بر روی آن نگه دارید سپس بر روی علامت اشتراک گذاری یا Share ضربه بزنید.

7. در پاپ آپ باز شده یکی از روش های انتقال ایمیل ، واتساپ ، و... را انتخاب کنید.

8. اگر از جیمیل بر روی گوشی استفاده میکنید بر روی Gmail ضربه زده و فایل را از طریق ایمیل ارسال کنید.

به هرحال باید اطمینان حاصل کنید که فایل به گوشی جدید اندرویدی شما ارسال خواهد شد.
9. هم اکنون در گوشی جدید اندرویدی به Contacts رفته و بر روی منو سه نقطه ضربه بزنید و گزینه Import/export را انتخاب کنید.

10. در پاپ آپ باز شده بر روی Import from .vcf file ضربه بزنید.

11. در صفحه بعدی فایل vcf. جدیدی که دریافت کرده اید را پیدا کرده و بر روی آن ضربه بزنید.

12. پس از اینکار شما یک پاپ آپ جدید مشاهده خواهید کرد که گزینه ای برای انتخاب محل ذخیره سازی یا انتقال شماره ها را نمایش خواهد داد.

انتخاب هر یک از این دو روش کاربران را به گوشی جدید اندروید شما منتقل خواهد کرد.


3) انتقال مخاطبین به گوشی جدید از طریق بلوتوث

اگر شما امکان ارسال از طریق برنامه های پیامرسان مانند واتساپ ، تلگرام و ایمیل را ندارید نگران نباشید قطعا هر دو گوشی شما بلوتوث دارند و میتوانید از بلوتوث برای انتقال مخاطبین کمک بگیرد.
در اولین قدم باید اطمینان حاصل کنید که بلوتوث هر دو گوشی روشن است برای همین به Settings > Bluetooth رفته و بلوتوث را روشن کنید.
1. در گوشی قدیمی به Contacts بروید.
2. بر روی علامت منو سه نقه ای ضربه بزنید و Import/Export را انتخاب کنید.

3. در پاپ آپ باز شده بر روی Share all contacts ضربه بزنید تا تمامی مخاطبین شما در یک فایل vcf ذخیره شود.

4. هنگامی که فایل vcf ایجاد شد از نوار اعلانات گوشی بر روی Finished Exporting Contacts ضربه بزنید.

5. از لیست برنامه ها بر روی Bluetooth ضربه بزنید.

6. از آن طرف باید منتظر بمانید تا گوشی شما در لیست بلوتوث ها نمایش داده شود پس از مشاهده نام بلوتوث گوشی جدید بر روی آن ضربه بزنید ، اگر نام گوشی خود را مشاهده نکردید تنظیمات بلوتوث گوشی جدید را بررسی کنید.

7. هم اکنون در گوشی جدید بر روی Accept ضربه بزنید تا فایل جدید را برای دریافت قبول کنید.

8. پس از دریافت کامل فایل از قسمت اعلانات بر روی فایل دانلود شده با فرمت vcf ضربه بزنید.

اگر مخاطبین را از روی گوشی سامسونگ ایجاد کرده باشید باید تمامی مخاطبین شما به طور خودکار به Contacts منتقل شوند و در نهایت فایل vcf حذف شود.
در غیر اینصورت اگر از گوشی سامسونگ استفاده نمیکنید به Contacts رفته و بر روی علامت منو سه نقطه ای ضربه بزنید سپس Import/Export را انتخاب کنید.

9. در پاپ اپ باز شده ب روی Import from .vcf file ضربه بزنید.

10. در صفحه بعدی فایل vcf را پیدا کرده و بر روی آن ضربه بزنید.

11. در صفحه بعدی نیز از شما خواسته میشود تا محل ذخیره کردن مخاطبین را مشخص کنید ، با انتخاب هر یک از این دو مورد مخاطبین شما بازیابی خواهند شد.


0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin