حل مشکلات مربوط به کارنکردن و هنگ Windows File Explorer در ویندوز 10
فایل اکسپلورر (File Explorer) ابزاری است که شما میتوانید به واسطه آن در فایل ها و پوشه های هارد دیسک خود گردش کنید در بسیاری از اوقات برای کاربران موقعیتی پیش آمده است که با ورود به فایل اکسپلورر ناگهان هنگ میکند و پاسخ از این ابزار دریافت نمیشود.
با این حال اگر شما بر روی دکمه استارت کلیک کنید گزینه ای با عنوان Windows Explorer را مشاهده خواهید کرد ، در ادامه مقاله در مورد خرابی ویندوز اکسپلورر صحبت خواهیم کرد.
1) ریستارت کردن رایانه
راه اندازی مجدد رایانه میتواند بسیاری از مشکلات مربو به ویندوز را حل کند ، به همین دلیل است که در اولین راه حل، ریستارت کردن ویندوز را پیشنهاد میکنیم.
بر روی دکمه استارت کلیک کنید و گزینه Restart را از دکمه Power انتخاب کنید ، تا رایانه شما راه اندازی مجدد شود.
2) بروزرسانی ویندوز
ویندوز هر از چندگاهی بروزرسانی های مختلفی را ارائه میکند تا برخی از مشکلات مربوط به ویندوز را حل کرده و یک سری از امکانات را به آن اضافه کند.
شما ممکن است با بروزرسانی ویندوز بتوانید مشکل ویندوز اکسپلورر را حل کنید.
دکمههای Win+i از صفحه کلید را فشار دهید تا وارد تظیمات شوید سپس بر روی Update & Security کلیک کنید.
در Windows Explorer میتوانید مراحل بروزرسانی ویندوز را پیگیری کنید.
3) خالی کردن فضا
ممکن است فایل اکسپلورر به دلیل عدم وجود هارد دیسک کار نکند یا اینکه هارد دیسک شما بیش از حد پُر شده باشد. شما باید در این هگام اتصالات هارد دیسک را بررسی کنید یا اینکه مقداری از فایل های خود را به فلش مموری انتقال دهید تا هارد دیسک خالی شود.
4) ریستارت کردن Windows Explorer
هر بار که یک پوشه را باز میکنید یک فرایند به نام Windows Explorer راه اندازی خواهد شد که در پس زمینه اجرا میگردد ، برای ریستارت کردن Windows Explorer دکمه های Ctrl+Shift+ESC را همزمان فشار دهید تا مدیریت وظیفه (Task Manager) اجرا شود ، به تب Processes رفته و Windows Explorer را پیدا کرده و بر روی آن راست کلیک کنید سپس گزینه Restart را انتخاب کنید.
همچنین میتوانید بر روی Windows Explorer راست کلیک کرده و End Task را انتخاب کنید ، با این کار ممکن است صفحه ویندوز شما ناپدید شود ، نگران نباشید برای راه اندازی ویندوز اکسپلورر در Task Manager به منو File رفته و گزینه Run new task یا New Task را انتخاب کنید ، سپس عبارت Explorer را تایپ کرده و اینتر را بفشارید.
5) تاریخچه دسترسی را پاک کنید
دکمه های Win+E را هزمان فشار دهید تا فایل اکسپلورر باز شود ، از سمت چپ بر روی Quick access راست کلیک کرده و گزینه options کلیک کنید.
به تب General رفته و از قسمت Privacy بر روی دکمه Clear کلیک کنید.
6) تغییرات تنظیمات صفحه نمایش
ممکن است تنظیمات نمایشگر شما با شیوه نمایش فایل ها و پوشه ها بر روی صفحه نمایش تداخل داشته باشد؟ برای چک کردن این گزینه دکمه های Win+i را همزمان فشار دهید تا تنظیمات باز شود سپس در قسمت جستجو Display settings را جستجو کنید.
در زیر قسمت Scale and layout بر روی لیست کشویی text, apps, and other items کلیک کرده و آنرا بر روی 100% تنظیم کنید سپس بررسی کنید که آیا فایل اکسپلورر مشکلش حل شده است یا خیر؟.
7) ارتقا درایور گرافیک
درایورها مجموعه ای از فایل ها هستند که به سخت افزار یا نرم افزاری اجازه میدهد اتصال و ارتباط بین سیستم عامل با آنها را برقرار کند ، آنها نقش اساسی در عملکرد رایانه دارند و ممکن است دلیل خرابی فایل اکسپلورر عدم نصب صحیح درایور باشد.
پیشنهاد میکنیم یکبار درایورهای موجود در زیر را نصب و مجدد راه اندازی کنید :
8) عیب یابی
ویندوز 10 همراه با گزینه های تعمیر در سیستم و نگهداری برای رفع خطاهای و اشکالات رایج در سیستم است ، برای عیب یابی وارد کنترل پنل شوید و در قسمت جستجو Troubleshooting را جستجو کنید ، در نتایج بر روی این گزینه کلیک کنید.
بر روی گزینه system Maintenance کلیک کنید.
هنگامی که یک پنجره جدید باز شود بر روی Next کلیک کنید تا اجرا شود ، مراحل عیب یابی را دنبال کنید تا در صورت مشکل از طریق ویندوز عیب شناسایی و حل شود.
9) دستورات sfc و DISM
SFC دستوری است که تمامی فایل های سیستمی را بررسی میکند و در صورت فاسد یا خراب بودن آن را تعمیر میکند ، دستور DISM سرویس های تصویری ویندوز را تعمیر میکند ، دکمه های Win+R را همزمان فشار دهید تا Run باز شود سپس عبارت Cmd را تایپ کنید.
یا اینکه در جستجوی منو استارت عبارت PowerShell را جستجو کرده و از نتایج بر روی آن راست کلیک و Run as administrator را انتخاب کنید.
دستور زیر را در هر خط نوشته و اینتر را بفشارید تا اجرا شود :
sfc /scannow
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
10) بازنشانی ویندوز
ویندوز دارای یک گزینه به نام Restore است که به کمک آن میتوان به تاریخهایی که رایانه شما صحیح کار میکرده است بروید.
شما میتوانید در هر زمانی که یک نقطه پشتیبان گرفته اید بازگردید برای انجام اینکار در جستجو ویندوز sysdm.cpl را جستجو کرده و از نتایج بر روی آن کلیک کنید.
به تب System Protection رفته و بررسی کنید که آیا درایو ویندوز شما در ستون Protection در حالت On است یا خیر؟
اگر بر روی On بود ادامه مراحل را انجام دهید :
در همین تب بر روی System Restore کلیک کنید.
شما میتوانید لیستی از نقاط بازیابی در تاریخ های متفاوت را مشاده کنید برای شروع فرایند بازیابی بر روی Finish کلیک کنید و منتظر بمانید تا مراحل تکمیل شود.
مشاهده نظرات بیشتر...