چه اتفاقاتی رخ میدهد زمانی که فردی در واتساپ بلاک میشود؟

بدون شک میتوان واتساپ را محبوبترین پیامرسان در دنیا دانست که بسیار کاربری و مفید خواهد بود اما در بعضی از مواقع میتواند آزار دهنده باشد ، به عنوان مثال هنگامی که پیام های تبلیغاتی آزار دهنده ای را دریافت میکنید یا اینکه فردی با ارسال پیام ها و تماس های مختلف تلاش در بر هم زدن آرامش شما داشته باشد.
در چنین مواقعی بهترین کار این است که اعلانات دریافتی این مخاطب را mute یا بی صدا کنید ، اما اگر بخواهید کمی سخت گیرانه تر برخورد کنید باید این فرد را Block یا مسدود کنید.

بلاک کردن در واتساپ

اما سوال اینجاست زمانی که یک مخاطب را بلاک میکنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا فرد بلاک شده میتواند با شما تماس بگیرد؟ آیا میتواند پروفایل شما را مسدود کند؟ و بسیاری از سوالات دیگر که ما در این مقاله میخواهیم به تمامی این سوالات پاسخ دهیم بنابر این در ادامه مقاله با ما همراه باشید...

آیا با بلاک کردن چت ها حذف میشوند؟

زمانی که یک فرد را مسدود میکنید تمامی پیام ها و فایل های چند رسانه ای ارسال و دریافت شده بر روی واتساپ باقی خواهد ماند ، برای حذف آنها باید به طور دستی اقدام کنید.

دریافت پیام از فرد بلاک شده چگونه خواهد بود؟

با بلاک کردن هیچ اعلان یا پیامی برای شخص بلاک شده ارسال نخواهد شد به طوری که مخاطب بلاک شده کماکان میتواند متنی را تایپ و برای شما ارسال کند اما این پیام ارسال شده هیچ وقت به دست شما نخواهد رسید.
زمانی که فردی را مسدود میکنید به غیر از اینکه نمیتواند به شما پیامی را ارسال کند نمیتواند تماس تلفنی و تصویری هم برقرار کند.
همچنی اگر فردی را شما بلاک کرده باشید و قصد داشته باشید که برای آن پیامی را ارسال کنید واتساپ به شما پیغامی را نمایش میدهد که شما آن فرد را بلاک کرده اید برای ارسال پیام باید آن فرد را unblock کنید.

دریافت پیام از فرد بلاک شده چگونه خواهد بود؟


بازیابی و نمایش پیام های مخاطب بلاک شده

پس از از اینکه فردی را از بلاک بودن در آوردید ، پیام های ارسال شده توسط آن فرد در زمانهایی که بلاک بوده است برای شما نمایش داده نخواهد شد و هیچ راهی برای بازیابی آنها وجود ندارد.


بررسی وضعیت پیام ها

واتساپ پس از ارسال هر پیام سه حالت مختلف را با علامت های تیک مشخص میکند.
یک تیک خاکستری در کنار پیام به معنی این است که پیام به فرد مقابل ارسال شده است ولی هنوز به گوشی آن فرد نرسیده است.
دو تیک خاکستری یعنی اینکه پیام ارسالی شما به گوشی فرد مقابل رسیده است ولی هنوز آن پیام خوانده نشده است.
دو تیک آبی رنگ در کنار پیام به معنی این است که پیام با موفقیت به فرد مورد نظر رسیده است و همچنین آن فرد پیام را خوانده است.
هنگامی که فرد بلاک شده به شما پیامی ارسال کند یک تیک خاکستری را برای همیشه مشاهده خواهد کرد.

بررسی وضعیت پیام ها


وضعیت برقرای تماس تلفنی و تصویری در هنگام بلاک بودن چگونه است؟

زمانی که فردی را بلاک کنید و آن شخص به شما تماس تلفنی یا ویدیویی بگیرد آن فرد صدای زنگ خوردن به شما را خواهد شنید ولی از آنطرف شما هیچ تماسی را دریافت نخواهید کرد.
همچنین شما اگر فردی را مسدود کرده اید و بخواهید با آن شخص تماس تلفنی یا ویدیوی برقرار کنید این امکان در حالت بلاک بودن شخص وجود ندارد و باید آن را از بلاکی در بیاورید.

وضعیت برقرای تماس تلفنی و تصویری در هنگام بلاک بودن چگونه است؟


وضعیت آنلاینی مخاطب و آخرین بازدید

وضعیت آنلاینی مخاطب و آخرین بازدید

دو حالت برای بررسی وضعیت فعالیت مخاطب در واتساپ وجود دارد : 1- وضعیت آنلاین بودن 2- آخرین بازدید
هنگامی که شما در واتساپ فعالیت میکنید یا به عبارت دیگر برنامه واتساپ باز است وضعیت شما به تمامی مخاطبین online نمایش داده میشود.
در وضعیت آخرین بازدید، مخاطبین شما میتوانند آخرین زمانی که فرد در واتساپ بوده و برنامه واتساپ را بسته است مشاده کنند.
توجه داشته باشید شما میتوانید این وضعیت های فعالیت خود را از سایرین مخفی کنید.

اما بحث اصلی ما اینجاست زمانی که فردی را بلاک میکنید آن مخاطب به هیچ عنوان نمیتواند از وضعیت آنلاین یا آخرین بازدید شما مطلع شود.
توجه داشته باشید که هر دو فرد بلاک شده یا بلاک کننده قادر به مشاهده وضعیت های خود نیستند و این قضیه یک طرفه نیست.

وضعیت تصویر پروفایل

وضعیت تصویر پروفایل

زمانی که فردی را بلاک میکنید ، فرد بلاک شده نمیتواند تصویر پروفایل شما را مشاهده کند و تنها چیزی که میتواند مشاهده کند تصویر پیشفرض واتساپ است.
با این وجود فردی که اقدام به بلاک کرده قادر است تصویر پروفایل فرد بلاک شده را مشاهده کند.


Status و About

Status و About

شما میتوانید استاتوس های 24 ساعته را در واتساپ ارسال کنید تا سایر مخاطبین شما استاتوس تصویری یا ویدیویی را مشاهده کنند. همچنین میتوانید در قسمت About در مورد خود اطلاعاتی را بنویسید ، در زمانی که فردی را بلاک میکنید آن فرد قادر به مشاهده Status و About شما نخواهد بود.
از آن طرف شما هم نمیتوانید Status یا About فرد بلاک شده را مشاهده کنید.

گروه ها کمی متفاوت هستند

جالب است بدانید زمانی که فردی را مسدود میکنید و اگر با آن فرد در یک گروه مشترک باشید میتوانید پیام های همدیگر را در گروه مشاهده و حتی جواب یکدیگر را بدهید (Replay).

آیا فرد بلاک شده از لیست مخاطبین من حذف خواهد شد؟

با بلاک کردن فرد شماره موبایل آن از دفترچه تلفن و مخاطبان شما حذف نخواهد شد ، برای حذف یک مخاطب باید آن را از قسمت مخاطبین گوشی حذف کنید در واقع واتساپ در هر بار مخاطبین خود را توسط Contacts گوشی بروز میکند.


چگونگی بلاک کردن در واتساپ (اندروید و ios)

برای بلاک کردن مخاطب در صفحه اصلی واتساپ بر روی علامت سه نقطه از بالا سمت راست ضربه بزنید سپس به مسیر Settings > Account > Privacy > Blocked contacts بروید.

چگونگی بلاک کردن در واتساپ (اندروید و ios)

بر روی آیکون افزودن از بالا سمت راست ضربه بزنید و از لیست باز شده مخاطبی که قصد بلاک کردن آن را دارید انتخاب کنید.
در گوشی های آیفون به مسیر Settings > Account > Privacy > Blocked > Add New بروید مخاطبی که میخواهید بلاک کنید را از لیست انتخاب کنید برای خارج کردن فرد از لیست بلاک ها باید همین کار را انجام دهید و مخاطب را از لیست بلاک ها حذف کنید.
برای بلاک کردن شماره های ناشناخته باید وارد صفحه چت شده و بر روی گزینه Block ضربه بزنید (اگر این گزینه را مشاهده نمیکنید باید بر روی More ضربه زده و Block را انتخاب کنید)

چگونه متوجه شویم چه کسانی ما را در واتساپ بلاک کرده اند؟

چگونه متوجه شویم چه کسانی ما را در واتساپ بلاک کرده اند؟

هیچ راه مستقیم یا برنامه ای برای آنکه نشان دهد فردی شما را بلاک کرده است یا خیر وجود ندارد ، با این حال اگر احساس میکنید که فردی شما را مسدود کرده است و میخواهید از آن مطمئن شوید دوراه دارید :

اول اینکه به حساب کاربری آن فرد رفته و اگر متوجه شدید که تصویر پروفایل ، آخرین بازدید آن شخص نمایش داده نیمشود به احتمال زیاد شما بلاک شده اید همچنین اگر پیامی برای آن فرد ارسال کنید و پس از گذشت مدتی فقط یک تیک خاکستری در کنار پیام باقی مانده است یعنی اینکه شما به احتمال بسیار زیادی بلاک شده اید.
دوم اینکه یک گروه ایجاد کنید و فرد مشکوکی که فکر میکنید شما را بلاک کرده است را به گروه اضافه کنید ، اگر موفق به اضافه کردن آن فرد شوید متوجه میشویم که آن فرد شما را بلاک نکرده است در غیر اینصورت اگر نتوانستید این کار را انجام دهید متوجه خواهیم شد که شما توسط آن فرد بلاک شده اید.

22
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza