روشهای حل مشکل Recycle Bin (سطل بازیافت) ویندوز

زمانی که فایل یا پوشه ای را در ویندوز حذف میکنید به طور مستقیم به سطل بازیافت یا همان Recycle Bin خواهد رفت ، Recycle Bin به عنوان یک ابزاری مورد استفاده قرار میگیرد که فایل های حذف شده را در خود نگهداری کند تا کاربرانی که به اشتباه فایلی را حذف کرده اند بتوانند آن را بازیابی کنند.

سطل آشغال ویندوز

برخی از کاربران گزارش داده اند که سطل بازیافت Recycle Bin به شکلی خاکستری است و امکان کار با آن وجود ندارد یا برخی دیگر گفته اند که Recycle Bin را در دسکتاپ ویندوز مشاهده نمیکنند و... . مشکلات مختلفی میتواند برای Recycle Bin رخ دهد که راه کارهای حل این مشکلات در ادامه مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.

1) نمایش یا مخفی کردن Recycle Bin در دسکتاپ

دکمه های Win+i را از صفحه کلید همزمان فشار دهید تا وارد تنظیمات ویندوز 10 شوید  ، سپس در جستجوی تنظیمات desktop icon را تایپ کنید.

desktop icon

در Themes بر روی Desktop icon settings کلیک کنید.

Desktop icon settings

هم اکنون در پنجره باز شده میتوانید آیکون های مختلفی را بر روی دسکتاپ اضافه یا حذف کنید ، در اینجا باید تیک گزنیه Recycle Bin فعال شده باشد در نهایت بر روی OK کلیک کنید.


2) بازگردانی تنظیمات پیشفرض

با بررسی مشکلات مربوط به سطل بازیافت ، پشتیبانی مایکروسافت پیشنهاد میکند که از بازگردانی آیکون های دسکتاپ میتوانید کمک بگیرید ، برای انجام این کار به تنظیمات بروید و همانند راه حل قبلی بر روی Desktop icon settings کلیک کنید.
در پنجره باز شده بر روی دکمه Restore Default کلیک کنید.

بازگردانی تنظیمات پیشفرض

در نهایت بر روی OK یا Apply کلیک کنید.


3) Microsoft Safety Scanner

Microsoft Safety Scanner یک ابزار رایگان است که توسط مایکروسافت عرضه شده است ، در ابتدا برنامه را از اینجا دانلود و بر روی رایانه خود نصب کنید.
این برنامه برای افزایش ایمنی و از بین بردن تهدیدات مخرب در ویندوز است همچنین در صورتی که ویروس یا یک فایل مخرب مشکلی در سطل بازیافت ایجاد کرده باشد میتوان از این برنامه برای حل آن کمک گرفت.
همچنین Malwarebytes هم یک برنامه دیگر است که به طور رایگان عرضه شده و بسیار قدرتمند تر از Microsoft Safety Scanner عمل میکند ، این برنامه میتواند کمک کند تا تهدیداتی مخرب ویندوز را نابود کنید.


4) بستن OneDrive

آیا از OneDrive بر روی ویندوز خود استفاده میکنید؟ اگر جواب بله است ممکن است همین برنامه مسئول خطاهای بوجود آمده در سطل بازیافت ویندوز شده باشد.
برای بررسی دکمه های Ctrl+Shift+Esc را از صفحه کلید فشار دهید تا Task Manager باز شود ، در تب Processes فرایند OneDrive را پیدا کنید و بر روی آن راست کلیک کنید سپس گزینه End Task را انتخاب کنید.

بستن OneDrive

در حال حاضر مجدد بررسی کنید که آیا مشکل سطل بازیافت حل شده است یا خیر؟ اگر مشکل شما حل شده است باید یک جایگزین دیگر برای OneDrive پیدا کنید بنابر این در اولین قدم برنامه OneDrive را به طور کامل از ویندوز حذف کنید.
پسشنهاد ما برای جایگزین کردن بجای OneDrive استفاده از برنامه های Google Drive و Dropbox است.


5) Clean Boot

در برخی از مواقع انجام یک حرکت مانند Clean Boot میتواند برخی از مشکلات و عیوب مربوط به ویندوز مخصوصا سطل بازیافت را رفع کند.
برای انجام اینکار دکمه های Win+R را هزمان فشاردهید تا Run باز شود سپس عبارت msconfig را وارد کرده و اینتر را بفشارید.

msconfig

به تب Services بروید و گزینه Hide all Microsoft services را در حالت انتخاب قرار داده و بر روی Disable all کلیک کنید.

هم اکنون باید به تب Startup بروید و بر روی Open Task Manager کلیک کنید تا Task Manager باز شود.

به تب Startup رفته و هر سرویسی که در تب Status مشاهده میکنید Enable است را بر روی آن راست کلیک کرده و Disable را انتخاب کنید. آنگاه بررسی کنید که مشکل سطل بازیافت پس از Disable کردن حل میشود یا خیر.

پس از اینکار مجدد آنها را Enable کنید و ویندوز را ریستارت کنید.
این روش  ممکن است کمی وقت گیر و زمانبر باشد اما باید صبور باشید.


6) ریست کردن Recycle Bin

در چنین مواقعی مایکروسافت پیشنهاد میکند که سطل بازیافت خود را یکبار ریست کنید، برای انجام این کار در ویندوز 10 دکمه های win+X را همزمان فشار دهید و PowerShell را با دسترسی Admin اجرا کنید (در سایر ویندوزها در جستجو منو استارت Powershell را تایپ کرده و از نتایج بر روی آن (Windows Powershell) راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید).

دستور زیر را تایپ کنید و اینتر را فشار دهید :

rd /s /q C:\$Recycle.bin

اگر درایوی که ویندوز در آن نصب است به غیر از C باشد آن را در دستور زیر تغییر دهید.

ریست کردن Recycle Bin

پس از اجرا دستور رایانه را رستارت کنید.


7) روش جایگزین برای خالی کردن سطل بازیافت

اگر شما نتوانستید مشکل سطل بازیافت را حل کنید و همچنین میخواهید که سطل بازیافت را خالی کنید دکمه های Win+i را همزمان فشار دهید تا وارد تنظیمات شوید، سپس در جستجو عبارت Delete temporary files را بنویسید.

Delete temporary files

سیتم شما یک اسکن یک یا دو دقیقه ای انجام خواهد داد پس از آن در صفحه باز شده تیک گزینه Recycle Bin را زده و بر روی دکمه Remove files کلیک کنید.

روش جایگزین برای خالی کردن سطل بازیافت

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin