معرفی برنامه های کاهش دهنده و فشرده سازی آهنگ و فایل های صوتی حجیم

آیا تاکنون برای شما پیش آمده است که بخواهید فایل صوتی طولانی و حجیمی را در واتساپ یا برنامه ای دیگر ارسال کنید؟ قطعا در این صورت با مشکل محدودیت حجم ارسالی در برخی از برنامه ها ، به همراه مصرف زیاد اینترنت ، افزایش مدت زمان ارسال شدن و... برخورد خواهید کرد.
به طور مثال اگر قصد ارسال فایل های صوتی بالای 16 مگابایت را در واتساپ داشته باشید واتساپ از ارسال آن جلوگیری خواهد کرد ، در این مقاله میخواهیم برنامه های خوبی را معرف کنیم که به واسطه آنها میتوانید فایل های صوتی طولانی را فشرده کنید و به حجم های کمتری تبدیل کنیم.
در ادامه مقاله همراه ما باشید.


1) WinZip

برنامه WinZip موبایل

WinZip یک برنامه خوب در رایانه و گوشی های اندرویدی است که میتواند به واسطه آن هر فایلی را فشرده کنید.
برای همین این برنامه را دانلود ، نصب و اجرا کنید پس از آن بر روی SD Card ضربه بزنید سپس به محلی که فایل صوتی مورد نظر خود مراجعه کنید.
اگر بر روی فایل صوتی خود ضربه بزنید فایل صوتی شروع به پخش خواهد کرد بنابر این بر روی علامت مربع کنار هر فایل ضربه بزنید تا به حالت انتخاب در بیاید ، آنگاه در نوار ابزار بالای آن که نمایش داده میشود بر روی آیکون فشرده سازی که یک برگه با لبه تا شده است (Zip) ضربه بزنید.
در واقع 2 نوع محل ذخیره سازی را مشاهده خواهید کرد یعنی ذخیره در حافظه ذخیره سازی گوشی (Storage ، My File) و دیگری به اشتراک گذاری در فضای ابری Dropbox یا Google Drive
برای ذخیره سازی در گوشی بر روی Storage ضربه بزنید و به محلی که میخواهید فایل Zip ایجاد شود بروید سپس بر روی دکمه Zip HERE از پایین که به رنگ آبی است ضربه بزنید.

آنگاه در دیالوگ باز شده شما باید یک نام به فایل Zip بدهید همچنین با تیک زدن گزینه Encrypt Zip File میتوانید رمز بر روی فایل فشرده قرار دهید (البته این قابلیت در نسخه های رایگان نیست) در نهایت بر روی OK ضربه بزنید.

پس از آن خواهید دید که فایل فشرده شما آماده است که درون آن فایل صوتی قرار گرفته است.

WinZip دانلود


2) MP3, MP4 Audio Video Cutter, Trimmer, Converter

برنامه MP3, MP4 Audio Video Cutter, Trimmer, Converter

این برنامه کمی متفاوت از برنامه قبلی است که آنرا معرفی کردیم در واقع شما با باز کردن برنامه میتوانید گزینه هایی برای برش فایل های صوتی ، تبدیل فرمت های صوتی ، برش ویدیو ، کاهش و افزایش صدا ، تبدیل فرمت های ویدیوی ، تبدیل ویدیو به صدا و... را مشاهده و انتخاب کنید.

اما گزینه ای برای فشرده سازی مشاهده نمیکنید!!! نگران نباشید در صفحه اصلی بر روی AUDIO CONVERTER ضربه بزنید سپس از دایرکتوری باز شده فایل صوتی خود را پیدا کنید.

به محض ضربه زدن بر روی آن فایل صوتی پخش خواهد شد آنگاه در همان صفحه سوئیچ COMPRESS را فعال کنید همچنین میتوانید نوع رمزگذاری (CBR یا VBR) و Bitrate را مشخص کنید ، پس از آن بر روی دکمه دایره بزرگ Convert ضربه بزنید.

آنگاه نامی را وارد کرده و بر روی OK ضربه بزنید.

منتظر بمانید تا عملیات فشرده سازی یا همان تبدیل انجام شود. پیشنهاد میکنیم از سایر امکانات خوب این برنامه هم استفاده کنید.

دانلود نسخه اندروید


3) MP3 Compressor

MP3 Compressor

MP3 Compressor یک برنامه بسیار آسان و سبک برای فشرده سازی فایل های صوتی است در ابتدا برنامه را نصب و دانلود کنید سپس بر روی Start Now ضربه بزنید تا به سراغ انتخاب فایل صوتی بروید.
فایل صوتی را انتخاب کنید و نوع و کیفیت آن را هم مشخص کنید.
در نهایت بر روی دکمه compress audio ضربه بزنید.
فایل شما شروع به فشرده سازی میکند ، زمان فشرده سازی بستگی به میزان بزرگی حجم و زمان فایل صوتی دارد.

MP3 Compressor دانلود

0
کــارمـا :
59
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
hanie