Localhost چیست و چه تفاوتی با 127.0.0.1 دارد؟

زمانی که رایانه شما ارتباطش با شبکه و اینترنت قطع شود شما کماکان میتوانید با یک نوع شبکه داخلی ارتباط برقرار کنید ، به طوری که در یک فضای ایجاد شده مجازی شروع به دریافت و ارسال اطلاعات کنید در واقع رایانه شما میتوانید پیامهایی را از خود به خود ارسال کند و اجازه میدهد بدون اتصال به سایر شبکه ها یک فضای مجازی شبکه ای ایجاد کنید.

تفاوت بین localhost و 127.0.0.1 چیست؟


127.0.0.1 چیست؟

127.0.0.1 رایجترین IP loopback (حلقه بازگشتی) است. این بخشی از یک بلوک متعلق به بیش از 16 میلیون آدرس آی پی است به طور خاص برای عملکرد loopback مورد استفاده قرار میگیرد.
loopback در واقع آی پی هایی هستند، زمانی که فراخوانی میشوند کارت شبکه رایانه را دور میزنند و مجدد به رایانه باز میگردند و میتوان نتیجه گرفت که بدون تجهیزات شبکه میتوان به رایانه خود متصل شد.

آدرس loopback

loopback با دستور ipconfig با نام lo نمایش داده میشود همانطور که در تصویر بالا میبینید.
آدرس loopback عمدتا برای عیب یابی یا دسترسی به منابع محلی بر روی یک رابط شبکه مورد استفاده قرار میگیرد.


localhost چیست؟

localhost پورت ارتباطی را توضیح میدهد که به سرور اولیه متصل میشود در واقع localhost به عنوان مترادف 127.0.0.1 است ولی به معنی یکسان بودن کامل آنها نیست یا به عبارتی دیگر برای درک بهتر میتوانیم localhost را یک هاست در نظر بگیریم که برای اتصال به آی پی ها است و باید از یک رشته متنی به نام localhost استفاده کنیم ، زمانی که locahost را وارد میکنید به فایل HOSTS رفته و آی پی مربوط به localhost صدا زده میشود که میتواند هر آی پی باشد.

لوکال هاست معمولا توسط برنامه های سرور مانند iis و آپاچی مورد استفاده قرار میگیرند تا بتوان به واسطه آنها به فایل ها و صفحات ذخیره شده در رایانه خود دسترسی پیدا کنید.

قبل از ساخت یک درخواست DNS برای ترجمه رشته به یک آی پی سیستم فایل HOSTS برای هر نام مستعار یک مسیر مشخص کرده است.
در سیستم پیکربندی شده پیشفرض هایی مانند 127.0.0.1 برای IPv4 و ::1 برای IPv6 وجود دارند.

 127.0.0.1 برای IPv4 و ::1 برای IPv6

با این وجود آدرس های بیشتری از این دو وجود دارند بلوک های آدرس آی پی محفوظ شده از 127.0.0.0 تا 127.255.255.255 است که برای تست ، خطایابی و سایر موارد توسط کاربران مورد استفاده قرار میگیرد.

در اکثر موارد localhost به دلیل دستور تغییر مسیر فایل HOSTS همانطور که در بالا ذکر شد به 127.0.0.1 رسیده است ، اما در بعضی از موارد ممکن است که به آدرسی دیگر برسد.

تفاوت بین localhost و 127.0.0.1 چیست؟

در اکثر رایانه ها 127.0.0.1 با localhost یکسان هستند ، اما localhost یک برچسب یا رشته متنی است که به آدرس IP میرسد نه اینکه خودش یک آدرس آی پی باشد.
localhot را میتوان در آدرس های مختلف IP صدا زد.
در واقع میتوان آن را در هر آی پی حتی خارج از رنج 127 تعریف کرد که همه این کارها در فایل HOSTS امکانش وجود دارد.
اگر شما از ویندوز به یک سیستم عامل مانند یونیکس بیایید متوجه میشوید که loopback  عملا مترادف با localhost است شما میتوانید فایل HOSTS خود را برای ایجاد loopback به 127.0.0.1 تغییر دهید.

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin